vraag laat stroon 2cv is te hoog

Plaats reactie
Gebruikersavatar
joopsmit
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: za 19 sep, 2009 11:32
Locatie: maastricht

vraag laat stroon 2cv is te hoog

Bericht door joopsmit » di 9 jan, 2018 18:14

Vraag!
Mijn gereviseerde dynamo van mijn 2CV leverde 14,4 tot 14 ,8 volt . Mijn desbord wijzer staat dan in het midden . Mijn ruitenwissers reageren op hard en langzaam rijden .Ik het de aarde draat goed schoon gemaakt zodat hij goed geaard is . Ook een nieuwe spanning regelaar in met nieuwe accu, diverse spanningsregelaars geprobeerd ,maakt geen verschil .
Ook een goede dynamo geprobeerd . Alle contakten schoongemaakt voor goede verbinding . Maar blijf bij 4half voltten meer geven . Wie weet raad?
Gewoon 2cv

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 9 jan, 2018 19:18

Heb je een "te moderne" accu er in zitten? Moet loodaccu zijn, geen cadmium.
Probeer het eens.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
joopsmit
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: za 19 sep, 2009 11:32
Locatie: maastricht

Bericht door joopsmit » wo 10 jan, 2018 16:11

Geprobeerd blijft het zelfde rond de 14,3 hangen
Gewoon 2cv

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 10 jan, 2018 21:32

.Ik het de aarde draat goed schoon gemaakt zodat hij goed geaard is .
Een elektrische installatie in een auto hangt niet aan de aarde in tegenstelling tot een woning-installatie.

Maar blijf bij 4half voltten meer geven .
Wat staat hier?

Wat is nu eigenlijk het probleem?

Gebruikersavatar
joopsmit
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: za 19 sep, 2009 11:32
Locatie: maastricht

Bericht door joopsmit » wo 10 jan, 2018 23:21

Massa draad schoon gemaakt en met nieuwe moertje vast gezet.zoals ik eerder al schreef
Gewoon 2cv

Gebruikersavatar
Dirk D
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 mar, 2010 20:46
Locatie: Delfgauw ZH

Bericht door Dirk D » do 11 jan, 2018 08:45

Joop, als je dynamo al rijdend 14,4 volt aangeeft aangeeft dan js dat prima.
Dan laadt je accu goed op.

Of bedoel je dat die meer aangeeft dan 14,4?
Ak350 1969
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » do 11 jan, 2018 15:22

als de spanning op je accu iets te hoog is dan wil het nog wel eens helpen om de dynamo te demonteren en de pasvlakken van dynamo en blok met een kleine roterende staalborstel goed schoon te maken.

maar 14.4 V is een prima accuspanning bij draaiende motor

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 500
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » za 13 jan, 2018 11:37

inderdaad 14,4 is goed. 14,8 is net ietjes teveel. Maar ik weet niet wat voor meter je hebt.
Dat de ruitwissers stationair langzamer draaien dan met rijdende auto dat klopt.

En je haalt het door elkaar. Je vraag is of de laadspanning te hoog is.
Dan heb je het over volts.
Dat is heel wat anders dan te hoge laadstroom, dat is amperes.
En die stroom is lastiger meten meten en heeft ook geen nut om daar naar te kijken.

Maar mijn eerste indruk zo op afstand, niks aan de hand.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Plaats reactie