2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Olie in Batteurs
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Wielophanging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 2-7-2005
Berichten: 1307
Woonplaats: Culemborg

BerichtGeplaatst: Ma 30 Jun, 2014 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de mannen van 'Wheeler dealers' deden ze er LHM in.

Lijkt me overigens stug gezien ze in die jaren nog geen LHM gebruiken in Citroens. Misschien de vraag eens stellen aan de enige echte eenden mannen van de club
_________________
Citroén rolls better than a Rolls!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
AZL57
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 2-9-2007
Berichten: 3926
Woonplaats: kerkrade

BerichtGeplaatst: Ma 30 Jun, 2014 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

de olie heeft volgens mij alleen een smerende werking, de schokbreking gebeurd door veer en gewicht.
_________________
diverse Citroens, wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2231
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Ma 30 Jun, 2014 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
de olie heeft volgens mij alleen een smerende werking, de schokbreking gebeurd door veer en gewicht.


Niet mee eens. De olie heeft wel degelijk een dempende werking.
Hoe dikker de olie, hoe trager het gewicht beweegt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Varde
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 2-4-2014
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Wo 2 Jul, 2014 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Oke, maar nog is niet duidelijk wat voor olie er in gaat.
Opties zijn:

- LHM (dun)
- Versnellingsbakolie (dikst)
- Motorolie (dikker)

Als ik het goed begrijp heb ik de juiste dikte erachter gezet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 4-2-2010
Berichten: 1340
Woonplaats: Venlo

BerichtGeplaatst: Wo 9 Jul, 2014 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.bardahl.be/produits...558574.jpg

70 cm 3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 4-2-2004
Berichten: 2895
Woonplaats: amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo 14 Mrt, 2018 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet nu ook de olie vervangen en kom op dit topic tegen..

Wat er uit kwam zag in ieder geval groenig. Ala lhm. Ook qua viscositeit leek het er op. Hoe zeker is men er van dat het vaseline olie moet zijn?

Aan de andere kant, de viscositeit zal het het belangrijkste zijn neem ik aan?!
_________________
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 16-2-2014
Berichten: 307
Woonplaats: stevensweert

BerichtGeplaatst: Wo 14 Mrt, 2018 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er voorvork olie in gedaan. De aanduiding van de olie wat ik opgezocht heb in een vraagbaak is hetzelfde. Ik zal eens opzoeken wat er in de vraagbaak stond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 4-2-2004
Berichten: 2895
Woonplaats: amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo 14 Mrt, 2018 14:47    Onderwerp: Reageer met quote

Graag. Ik heb het niet kunnen vinden in de vraagbaak.
_________________
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 16-2-2014
Berichten: 307
Woonplaats: stevensweert

BerichtGeplaatst: Wo 14 Mrt, 2018 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

Er staat letterlijk in de vraagbaak van Kluwer voor uw 2cv vanaf 1962: Vertragingsschokbrekers:
Wanneer men olie wil verversen laat men eerst de oude olie uit de schokbreker lopen en vult hem daarna opnieuw met 70cm3 SAE 20 motorolie.
Ik heb dus SAE 20 olie erin gedaan van eurol en daar staat op voorvorkolie.
De hoeveelheid olie wat erin moet is wel afhankelijk van de batteurs wat je hebt er zijn dikke en dunne batteurs. Ik heb een 64er azl met dunne en dus 70cm3 erin gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 4-2-2004
Berichten: 2895
Woonplaats: amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo 14 Mrt, 2018 16:45    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk, daar heb ik wat aan. Sae20. Top bedankt!
_________________
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2231
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Wo 14 Mrt, 2018 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

De Haynes heeft het over '70cc of LHM fluid or light oil'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Wielophanging Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group