Project Grijze 2cv
-
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 17 jan, 2018 14:52
Heel alarmerend, dat verhaal over de kilometerkabel, heb namelijk geen tandwiel gezien, en het kan zijn dat de auto nog bewogen is in de tussentijd. Ik ga op onderzoek uit!
Heb wel verschillende stappen gezet. Updates over gisteren en vandaag post ik hopelijk vanavond!
Ik ga maar eens nadenken over het nieuwe chassis:::
https://www.burton2cvparts.com/chassis- ... -6927.html
Deze zag er wel smakelijk uit. Ik wilde hem laten bezorgen. Ik wilde ook andere onderdelen bestellen via deze site (nieuwe dorpels?) Is dit aan te raden?
Groetjes, Mr Michbla
Heb wel verschillende stappen gezet. Updates over gisteren en vandaag post ik hopelijk vanavond!
Ik ga maar eens nadenken over het nieuwe chassis:::
https://www.burton2cvparts.com/chassis- ... -6927.html
Deze zag er wel smakelijk uit. Ik wilde hem laten bezorgen. Ik wilde ook andere onderdelen bestellen via deze site (nieuwe dorpels?) Is dit aan te raden?
Groetjes, Mr Michbla
ik heb nog wel mindere onderdelen als we het daar over gaan hebben.
Enige echte goede chassis stond hier ook al genoemd is dat van cassis.
Dat is namelijk orgineel.
Nieuwe dorpels? Alleen als deze rot zijn. Zag wel meer gaten in de koets?
Maar stukje erin lassen beter dan hele ding eruit.
Ja onder plastice zit tandwiel. Of plasticje met tandwiel erin of beide eruit.
Alleen tandwiel laten zitten gaat stuk bij verrijden.
Enige echte goede chassis stond hier ook al genoemd is dat van cassis.
Dat is namelijk orgineel.
Nieuwe dorpels? Alleen als deze rot zijn. Zag wel meer gaten in de koets?
Maar stukje erin lassen beter dan hele ding eruit.
Ja onder plastice zit tandwiel. Of plasticje met tandwiel erin of beide eruit.
Alleen tandwiel laten zitten gaat stuk bij verrijden.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 17 jan, 2018 14:52
Update! Dag 3 en 4 (halve werkdag)
https://www.flickr.com/photos/162723695 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/162723695 ... /lightbox/
Nog ideeën en tips over het verwijderen van de veerpotten/schokbrekers?
Groetjes, Mr Michbla
https://www.flickr.com/photos/162723695 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/162723695 ... /lightbox/
Nog ideeën en tips over het verwijderen van de veerpotten/schokbrekers?
Groetjes, Mr Michbla
Het chassis is al eens vervangen. Dit is een jaren 90 orgineel vervang chassis.
Schokbrekers haal je zo los. Dat stelt weinig voor. Lastiger zijn de tap einden waar ze over schiiven. Moet er ook uit. Zit mega vast sleutel 27 dacht ik.
Veerpotten. Zitten opgesloten met grote moeren en bussen.
Flink met staalborstel. En dan wd40 liefst paar dagen werk laten doen.
De achterste gaan bijna altijd wel. Voor kan te slecht zijn.dan met bijtel aan de slag.
Tip! De moeren het dicht bij veerpot moeten los. Of kapot met bijtel als echt niet los wil
Dan kan je de bus eruit tikken
Schokbrekers haal je zo los. Dat stelt weinig voor. Lastiger zijn de tap einden waar ze over schiiven. Moet er ook uit. Zit mega vast sleutel 27 dacht ik.
Veerpotten. Zitten opgesloten met grote moeren en bussen.
Flink met staalborstel. En dan wd40 liefst paar dagen werk laten doen.
De achterste gaan bijna altijd wel. Voor kan te slecht zijn.dan met bijtel aan de slag.
Tip! De moeren het dicht bij veerpot moeten los. Of kapot met bijtel als echt niet los wil
Dan kan je de bus eruit tikken
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- toon beekers
- Gebruiker
- Berichten: 107
- Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 10:22
- Locatie: Geldrop
- Contacteer:
Klopt. die doppen hebben alleen de allerlaatste eenden vanaf eind 1989.
Verder zijn die chassis anders, zit geen gelaste motorplaat onder.
En met de antiknik plaaten.
Deze is eend is uit 1985 een heeft dan nooit doppen, geen antinknik platen en wel een gelast motorbeschermplaat.
Verder heeft een eend uit 1985 een mee gespoten bovenste chassis plaat. die zou dan grijs gespoten zijn. Dat hebben ze tot dat de produktie over ging naar PT.
In ieder geval dat is dan goed afgelopen met de RDW, want dat chassis nummer moet haast fake zijn. Mijn vanclee had zelfde was ook geen punt.
Verder zijn die chassis anders, zit geen gelaste motorplaat onder.
En met de antiknik plaaten.
Deze is eend is uit 1985 een heeft dan nooit doppen, geen antinknik platen en wel een gelast motorbeschermplaat.
Verder heeft een eend uit 1985 een mee gespoten bovenste chassis plaat. die zou dan grijs gespoten zijn. Dat hebben ze tot dat de produktie over ging naar PT.
In ieder geval dat is dan goed afgelopen met de RDW, want dat chassis nummer moet haast fake zijn. Mijn vanclee had zelfde was ook geen punt.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
**Tip**verkuilm schreef: Flink met staalborstel. En dan wd40 liefst paar dagen werk laten doen.
WD 40 is geen kruipolie, het is leuk spul om mee te poetsen maar daar stopt het ook mee. Echte kruipolie penetreert tussen hetgeen dat vast zit, werkt ook nog eens stukken sneller en beter.
Citroen 2cv6 special 1986
http://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/ ... t-10118820Edce schreef:Het zou wel veel aangenamer zijn als je wel vertelt welk echte kruipolie is.....toch
Jb80
-
- Beginner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 17 jan, 2018 14:52