2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Motor werkt slechts op 1 cilinder

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Motor algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mauritsw
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 20-10-2017
Berichten: 11
Woonplaats: belgie

BerichtGeplaatst: Za 17 Mrt, 2018 09:38    Onderwerp: Motor werkt slechts op 1 cilinder Reageer met quote

Dag iedereen.

Nu het weer wat beter begint te worden ben ik weer druk in de weer met sleutelen aan mijn dyane.

De auto start en blijft draaien MAAR het is me duidelijk geworden dat de motor enkel op 1 cilinder werkt. De andere beweegt wel degelijk dus is niet gebroken, er is ook een vonk aanwezig. Wanneer ik de bougie eruit haal hangt hier een benzinegeur aan dus vermoedelijk ligt het niet aan de carborateur? Zelf dacht ik eerst de timing maar na deze goed te zetten EN zelf na wat trial and error verder of terugdraaien weigert de cilinder te werken.

De linker cilinder werkt de rechter niet (naar de wagen kijkend), geen idee of dat van belang is..

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2246
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Za 17 Mrt, 2018 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je de bougiekabels al eenseverwisseld van links naan rechrecom te zien of hethprobleempdan aan dedandere kant is?
Heb je de compressie al eens gemeten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mauritsw
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 20-10-2017
Berichten: 11
Woonplaats: belgie

BerichtGeplaatst: Za 17 Mrt, 2018 11:14    Onderwerp: Reageer met quote

nougiekables werken allebei aangezien er perfect een vonk is als ik de bougie tegen de massa hou. Ben niet zo een ervaren mechanicien om te weten wat ik moet doen om de compressie te weten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 12-12-2011
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Za 17 Mrt, 2018 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

eerst compressie meten / of en klepspeling controleren . en blijf a.u.b met de vingers van de carburator !!! vreemd genoeg draait elke malloot bij de eerste de beste storing altijd aan de carburator . en daar is bijna nooit wat mis mee . Laughing
_________________
wat niet kan doen we lekker toch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mauritsw
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 20-10-2017
Berichten: 11
Woonplaats: belgie

BerichtGeplaatst: Za 17 Mrt, 2018 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

zal deze dingen eens opzoeken! en neen heb hem er enkel al afgehaald om aan de cilinder te geraken toen een zuigerring was gebroken. Verder mooi weer teruggeplaatst Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2246
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Za 17 Mrt, 2018 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

Zuigerring gebroken? Kijk nu komen we verder....
Wat is er aan gedaan daarna?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mauritsw
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 20-10-2017
Berichten: 11
Woonplaats: belgie

BerichtGeplaatst: Za 17 Mrt, 2018 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

nieuwe ringen en verse olie alles in originele plaats teruggeplaatst. Maar dit was links en verder heb ik daar geen problemen mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
verkuilm
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 330
Woonplaats: Zeist

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt, 2018 09:56    Onderwerp: Reageer met quote

Snap het nog niet helemaal. ALs eerste. Je zegt bij een auto altijd als iets links is, dan is het de bestuurders kant. Rechts bijrijder kant. Dus zittend in je auto zeg links of rechts.

Je hebt dus een cilinder eraf gehad en daar de zuiger veren vervangen? En die kant doet het nu goed. De andere kant heb je niks aan gedaan en die doet het nu niet?
Hoe weet je nu dat daar dan ook niks is afgebroken? En ik zou nooit aan slechts een kant wat vervangen.

Los daarvan, als een kant het niet doet. normaal idd bougiekabel of klepspelling.
Carburateur, ontstekking kan bijna niet, omdat een zijde het wel doet.
_________________
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 11-10-2003
Berichten: 316
Woonplaats: Ophemert

BerichtGeplaatst: Do 5 Apr, 2018 16:02    Onderwerp: ontsteking Reageer met quote

Zit er een elektronische ontsteking op? Dan kan het zijn dat er een magneetje los is en niet werkt. Beide vonken dan wel maar de ene enkel in de uitlaatslag.
_________________
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
www.lepatron.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
gillis
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 15-10-2006
Berichten: 372
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Do 5 Apr, 2018 17:10    Onderwerp: Re: ontsteking Reageer met quote

Le Patron schreef:
Zit er een elektronische ontsteking op? Dan kan het zijn dat er een magneetje los is en niet werkt. Beide vonken dan wel maar de ene enkel in de uitlaatslag.
-

Oh, die is interessant! Bougie kabel omdraaien (als je dat haalt) en als dan de andere kant wel doet...moet dat 'm zijn! Ben benieuwd! Rolling Eyes
_________________
onder druk wordt alles vloeibaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
André Post
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 8-4-2005
Berichten: 1954
Woonplaats: Haarlem

BerichtGeplaatst: Vr 6 Apr, 2018 00:22    Onderwerp: Reageer met quote

Dat gaat niets uitmaken. Het ontstekings moment is dan nog steeds gelijk.
_________________
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gillis
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 15-10-2006
Berichten: 372
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Vr 6 Apr, 2018 06:09    Onderwerp: Reageer met quote

André Post schreef:
Dat gaat niets uitmaken. Het ontstekings moment is dan nog steeds gelijk.


Het is geen oplossing, maar wel een mogelijkheid om te ontdekken of het probleem de eclectische ontsteking is... Toch?
_________________
onder druk wordt alles vloeibaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 11-10-2003
Berichten: 316
Woonplaats: Ophemert

BerichtGeplaatst: Vr 6 Apr, 2018 07:26    Onderwerp: vonk Reageer met quote

Nee dat kun je zo niet doen, de vonk blijft op hetzelfde moment, de 2de vonk is er gewoon niet als 1 magneetje niet werkt, en dat blijft bij beide kanten op hetzelfde moment.
Even de magneetjes controleren, nooit 1 magneetje uit een busje gevallen? En toevallig omgedraait, dan doet die het ook niet meer.
_________________
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
www.lepatron.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
gillis
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 15-10-2006
Berichten: 372
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Vr 6 Apr, 2018 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

Embarassed
Natuurlijk! Dis (?) ontsteking stom!

Blijf wel benieuwd
_________________
onder druk wordt alles vloeibaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3325

BerichtGeplaatst: Vr 6 Apr, 2018 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Laat even weten wat het nu was.....
Ben benieuwd of het de ontsteking nu is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Motor algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group