2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Stationair problemen; weer gedonder
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Visa-conversie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 17-3-2003
Berichten: 1387
Woonplaats: Voorschoten

BerichtGeplaatst: Wo 4 Jun, 2014 07:44    Onderwerp: Reageer met quote

afstand van sensor tot nok op vliegwiel is ook belangrijk.

als je andere sensoren hebt liggen vervang ze dan om de beurt en kijk of er wat veranderd.

als je geen andere hebt, zorg dat je die krijgt, je wil niet onderweg staan met een kapotte sensor (en neem ook een sleutel 22 mee)

greetzzzzzzzzz
_________________
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Ronnie1
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 13-5-2011
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: Ma 16 Jun, 2014 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Verschillende sensoren geprobeerd en het maakt allemaal geen verschil. Ook een andere bobine en computer geprobeerd. Maakt allemaal geen verschil.

Dan nog het Vacuumdoosje, als ik hier de stekker van lostrek veranderd er eigenlijk niks, ook dat helpt niet. Ik kan me herinneren dat ik overigens nooit enig effect van het vacuumding gemerkt heb. Toen hij nog goed liep trok ik de stekker ook wel eens los en was er ook nooit verschil.

Wat heb ik nou gedaan;

Carburateurvoet vlakgeschuurd op een glasplaat
Carburateur vervangen ca 2 maand terug (stationair en CO afgesteld door Ron vd Berg en toen prima lopend zelfs mee naar Houffalize geweest)
Carburateur schoongemaakt
Getest; sensoren, bobine en computer
Pinnetje stationairsproeier afgeknipt

Ik begin haast te denken dat het vliegwiel dusdanig smerig/vet is zodat hij daar geen contact meer maakt met de sensor.

Wat o wat kan er van het een op het andere moment ervoor zorgen dat er geen stationairloop meer is...

Hij reageerd trouwens wel op remmenreiniger, maar dat is dan ook een flinke ongecontroleerde straal richting de voet.. Denk dat het er gewoon ondertrekt naar het bekende gaatje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
backfire
Addicted user
Addicted user


Geregistreerd op: 21-1-2005
Berichten: 5745
Woonplaats: Den Bosch

BerichtGeplaatst: Di 17 Jun, 2014 09:37    Onderwerp: Reageer met quote

Vacuum doosje, zo uit mijn hoofd verbind vacuumdoosje de twee draadjes door bij vacuum trekken, maar dat heeft 0,0 met stationair lopen te maken.

Al zit er een kilo vet op je vliegwiel, de sensor is een. Benaderingsschakelaar en reageerd op ijzer welke langs de sensor komt. Maximale afstand volgens mij 5mm, ideale afstand 2mm.

Gaatje onder in spruitstuk kan ook doorrotten, gaatje moet er zitten, maar mag ook niet te groot worden.

Sensor per ongeluk omgewisseld?

En denk je ook nog aan alle andere gaatjes, buisjes en slangetjes welke aan de carburateur zitten. En heb je co al afgesteld?
_________________
Visa met turbo is onderweg
http://home.tiscali.nl/ronbruur/2cv/album/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ronnie1
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 13-5-2011
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jun, 2014 09:49    Onderwerp: Reageer met quote

Co is afgesteld en de sensoren zijn niet gewisseld..

Ik Denk dat ik het spruitstuk er af ga halen om daar de staat van te beoordelen aan de onderkant. Of krijg je hem dan nooit meer goed terug?

Alle slangen ed zitten goed...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 6-10-2007
Berichten: 1825

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jun, 2014 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

je krijgt hem goed terug als hij goed zat.
Mogelijk dat de oude pakkingen niet meer perfect afsluiten.
Mogelijk dat schroefdraad erg verroest is en dat dit problemen kan geven.
_________________
tweeceevees zijn leuk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ronnie1
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 13-5-2011
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: Di 24 Jun, 2014 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dan haal ik het spruitstuk er toch maar niet af... Heb wel even goed gevoeld aan de onderkant, maar voel ook niks raars.

Hoe slecht is dit?
https://www.youtube.com/watch?v=gZJAzfQjQBs&list=UUo_4Ezb5PFZRkb2Fk4eAQyA

Ik kan hem eigenlijk makkelijk 1 mm naar boven en zijwaarts bewegen..
Kan dit de boosdoender zijn..?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2211
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Di 24 Jun, 2014 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien in combinatie met de voetpakkingen.
Ik heb van ellende de pakkingen met vloeibare uitlaatpakking gemonteerd.
Nu helemaal dicht. Met remmenreiniger geen effect meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ronnie1
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 13-5-2011
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: Wo 25 Jun, 2014 09:57    Onderwerp: Reageer met quote

Werkt dat met benzine? Lost de pakking niet op?

Mijn pakkingen waren ook weer compleet doorweekt (zeker de bovenste tussen dikke blok en carburateur)

Misschien is dat geen gek idee om het daarmee dicht te plakken.

Gasklep moet dus opzich geen probleem zijn, of hij moet daar valse lucht pakken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
backfire
Addicted user
Addicted user


Geregistreerd op: 21-1-2005
Berichten: 5745
Woonplaats: Den Bosch

BerichtGeplaatst: Wo 25 Jun, 2014 12:11    Onderwerp: Reageer met quote

Zo die heeft behoorlijk wat speling, zeker alleen in de stad mee gereden lol
_________________
Visa met turbo is onderweg
http://home.tiscali.nl/ronbruur/2cv/album/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
backfire
Addicted user
Addicted user


Geregistreerd op: 21-1-2005
Berichten: 5745
Woonplaats: Den Bosch

BerichtGeplaatst: Wo 25 Jun, 2014 12:12    Onderwerp: Reageer met quote

Zo die heeft behoorlijk wat speling, zeker alleen in de stad mee gereden lol
_________________
Visa met turbo is onderweg
http://home.tiscali.nl/ronbruur/2cv/album/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 1-11-2011
Berichten: 965
Woonplaats: Ursem

BerichtGeplaatst: Di 3 Feb, 2015 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kreeg vandaag nog een goede tip. Dat elektronische afsluiterding gewoon helemaal weglaten en in plaats daarvan een stationairsproeier uit een 2cv carburateur erin. Zeg maar de sproeier die bij je 2cv carb aan de voorkant zit (sleuteltje Cool. Misschien dat dit helpt, in ieder geval het proberen waard, klusje van 5 minuten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 12-4-2009
Berichten: 1167

BerichtGeplaatst: Di 3 Feb, 2015 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

schermer schreef:
Ik kreeg vandaag nog een goede tip. Dat elektronische afsluiterding gewoon helemaal weglaten en in plaats daarvan een stationairsproeier uit een 2cv carburateur erin. Zeg maar de sproeier die bij je 2cv carb aan de voorkant zit (sleuteltje Cool. Misschien dat dit helpt, in ieder geval het proberen waard, klusje van 5 minuten.


Even 2 dingen; ik kan het niet laten...

1. aan de afsluiter zit geen sproeier, alleen een afsluiter (logisch toch) als deze inderdaad niet meer werkt dan zal je motortje niet meer stationair lopen..

Eerst eens nakijken of je stekkertje er nog opzit en als het contact aan staat er 12 volt op die draad staat.. eventueel kun je de afsluiter eruit halen en testen, maar let op voor vonkvorming dan kan er brand ontstaan....

Als ik het me goed herinner kun je het palletje er gewoon afknijpen dan krijgt de carburateur gewoon weer benzine, alleen kan hij dan iets napingelen als je de motor uitzet, daarvoor zit er nujuist de afsluiter als je het contact afzet dan krijgt de motor geen benzine....


2. de vacuumdoos zorgt ervoor om indien je boven de 1250 toeren niet vol gas geeft de ontsteking 10 graden extra vervroegd waardoor je motortje zuiniger wordt. Bij volgas schakelt dit uit en krijg je de normale vervroeging. Je krijgt er dus niet meer eindvermogen door alleen zuiniger voor verbruik...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ronnie1
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 13-5-2011
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: Di 17 Apr, 2018 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi!

De Visa rijd echt als een raket, maar stationair is het weer mis.
Hij loopt prima, maar na pak 'm beet een kwartier begint hij een klein beetje te stotteren/morren en vervolgens valt hij uit. Het valt me op dat de CO schroef op 2mm na maximaal ingedraaid staat. Als ik hem ongeveer 1 slag verder uit draai loopt hij helemaal niet meer stationair.

Is het heel raar dat die CO2 schroef zover ingedraaid moet staan om enigszins te lopen stationair?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ronnie1
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 13-5-2011
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: Di 17 Apr, 2018 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Koud starten gaat ook moeizaam. Moet hem erg lang doorstarten. Moeizaam komt hij dan eenmaal tot leven.

Sensoren
Bobine
Computer
Vlotterhoogte
Bougiekabels
Bougie's

Alles is gecheckt.
Heb ook een prima vonk.

Het lijkt erop dat iets niet fijn zit in de carburateur, maar wat het is..

Overigens zit het veertje van de choke er niet op, maar kan dit zo'n verschil maken? De klep kan niet meer bewegen zodra de choke uit is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Visa-conversie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group