Stilvallen

RodeEend
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 2 sep, 2011 21:14

Bericht door RodeEend » wo 2 mei, 2018 19:15

Uitlaat/inlaatspruitstuk lek?

Gebruikersavatar
André Post
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1968
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 19:27
Locatie: Haarlem

Bericht door André Post » wo 2 mei, 2018 19:53

Die stationair sproeier heeft me wel eens meerdere pogingen gekost om die goed te krijgen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2278
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 2 mei, 2018 20:32

Mij ook. Totdat ik er een nieuwe indraaide... Toen werkte alles weer goed.

Nirvana01
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 112
Lid geworden op: za 9 mar, 2013 13:08
Locatie: wetteren

Bericht door Nirvana01 » vr 4 mei, 2018 14:24

Raar maar waar, het probleem heeft zichzelf opgelost, ik heb vandaag en rit gemaakt en aan de kruispunten en verkeerslichten heb ik de choke gebruikt. na een tijdje moest ik de choke niet meer gebruiken. de oorzaak ken ik dus niet maar ik ben tevreden dat het probleem opgelost is en dan nog van zichzelf.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3969
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 21:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 4 mei, 2018 15:59

Hoger toerental heeft mogelijk een vuiltje uit je stationare spoeier gezogen.
diverse Citroens, wat anders.

David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 4 mei, 2018 21:11

Heb je toevallig een brandstoffiltertje geplaatst tussen de pomp en je carburateur?

Nirvana01
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 112
Lid geworden op: za 9 mar, 2013 13:08
Locatie: wetteren

Bericht door Nirvana01 » zo 6 mei, 2018 15:07

er zit al altijd een filtertje tussen de benzinepomp en de carburator. tot op heden nog geen moeilijkhedengehad met deze filter. deze wordt wel elk jaar vervangen.

David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3327
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 6 mei, 2018 19:21

Nirvana01 schreef:er zit al altijd een filtertje tussen de benzinepomp en de carburator. tot op heden nog geen moeilijkhedengehad met deze filter. deze wordt wel elk jaar vervangen.
Er zit een filter op je carburateur, maar er hoort absoluut geen filter tussen pomp en carb.

Levensgevaarlijk. Heeft er origineel nooit gezeten.

engelage
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 28 mar, 2015 14:33
Locatie: Veenendaal

Bericht door engelage » ma 9 jul, 2018 12:42

Hotspot lek ???
Gas met dat ding !!!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2911
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 9 jul, 2018 13:12

AZL57 schreef:Hoger toerental heeft mogelijk een vuiltje uit je stationare spoeier gezogen.
wat azl57 zegt..

vooral als het probleem ineens over is dan kan het bijna niets anders zijn. en wat eerder ook is gezegd, het kan echt heel lastig zijn die stationair sproeier goed schoon te krijgen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

engelage
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 28 mar, 2015 14:33
Locatie: Veenendaal

Bericht door engelage » ma 9 jul, 2018 14:32

Ik lees ff mee , ik heb vergelijkbaar probleem , Ik heb de stationaire sproeier verwijderd , schoon geblazen ( je kunt door het gaatje kijken als je'm tegen het licht houd ) maar het heeft niets geholpen .
Gas met dat ding !!!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2911
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 9 jul, 2018 15:13

Huh? Het is een tijdje terug dat ik een stationair sproeier in m’n handen heb gehad, maar daar kun je toch niet doorheen kijken?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

engelage
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 28 mar, 2015 14:33
Locatie: Veenendaal

Bericht door engelage » ma 9 jul, 2018 17:19

CO / lucht schroef kun je inderdaad niet doorheen kijken , maar de Primaire sproeier ( rechter kamer ) en Secundaire ( linker kamer) wel . deze zijn resp.120 en 120 .
Gas met dat ding !!!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2911
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 9 jul, 2018 17:24

Stationair sproeier is wat anders dan de co schroef (met die asymmetrische gleuf) zitten wel ongeveer op dezelfde plek. Sproeiermaten kun je niet zomaar geven aangezien die heel verschillend kunnen zijn en 120 me voor de primaire sproeier erg groot lijkt
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

engelage
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: za 28 mar, 2015 14:33
Locatie: Veenendaal

Bericht door engelage » ma 9 jul, 2018 17:54

Ik rij al 35.000 Km met 120/120 bezetting gaat prima .
Power tube voor meer zuurstof , geen dwars demper en een pijp en achterdemper met grotere diameter voor minder tegendruk .
602 CC tje heeft 28.85 Pk / 5500 Rpm en 46 Nm / 3450 Rpm
Alles gemeten aan de wielen , dus lang niet slecht voor een 602
Ps . probleemje opgelost ! Klep 2e tram sloot wel , maar soms net niet helemaal .
Dus heveltje aan 2e trap ( die bedient word door palletje op 1e trap ) gesmeerd .
De veertjes op de as waren nog prima .
Loopt nu weer mooi Stationair .
Gas met dat ding !!!

Plaats reactie