Gegalvaniseerd chassis

Reparaties, modificaties en onderhoud
niels_r
Moderator

Bericht door niels_r » zo 1 jul, 2018 19:47

Ik krijg net een mail van Frank van FE2PK uit Merksem dat hij het Burton-chassis kan leveren met ingeslagen chassisnummer en de nodige attesten.

Goed nieuws, dus. Ik doe natuurlijk nog extra navraag bij de technische controle, maar het geeft me hoop :D

- Niels

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 2 jul, 2018 10:53

Als ik een nieuw chassis moet laten zetten denk ik er toch sterk over na om een origineel chassis van Club Cassis eronder te zetten. Origineel is in dat geval ook echt origineel aangezien het op dezelfde machines wordt gemaakt als de machines waarop in 1987 mn chassis is gemaakt. Zeker als het een restauratieproject is waarbij het daarna een mooi weer eend wordt zou ik voor origineel gaan en niet voor verzinkt chassis. Origineel chassis gaat bij gebruik buiten het winterseizoen om onbeperkt mee.

Daarnaast sprak ik een eendenboer die geen fan was van de verzinkte versie van het originele chassis. Originele chassis is niet ontworpen met de gedachte om deze te verzinken. Die eendenboer had zulke chassis gezien waarbij er al roest tussen de felsnaden zat. Als het om antiroest gaat zijn andere verzinkte varianten daarom beter.

Hoe cool dat Club Cassis alle originele machines heeft gerestaureerd en ze nu weer gebruikt voor het maken van chassis:

https://www.youtube.com/watch?v=et6QLt-oyKE

Aalderink levert veel gerestaureerde eenden af met verzinkte chassis. Je zou eens kunnen vragen welke hij gebruikt. Zn lasser reed met een ander type verzinkt chassis (buizen?) rond maar die vindt hij eigenlijk te stug.

Plaats reactie