Rooster als chassis bodemplaat

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Dionoss
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 10 jan, 2024 11:36

Rooster als chassis bodemplaat

Bericht door Dionoss » za 23 mar, 2024 13:48

Hi all,

Bij een MP eend heb ik een chassis gezien met een rooster als bodemplaat (vgm bij een raid eend). Dus dat de onderste bodem open is zeg maar. Dit lijkt mij een goede oplossing tegen staand water en roest. Heeft iemand hier ervaring mee en of dit door de apk komt. Ik heb nu namelijk al een klein gaatje in de bodemplaat dus dit moet gelast worden (toch?). Ik heb wel eenden gezien met zo'n inkijkluikje maar verder niks gehoord over een rooster. De MP advertentie staat niet meer online dus heb ook geen voorbeeld. Groet!

Dionoss
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 10 jan, 2024 11:36

Re: Rooster als chassis bodemplaat

Bericht door Dionoss » za 23 mar, 2024 13:51

Toch de foto gevonden:
IMG_20240323_135117.jpg

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Re: Rooster als chassis bodemplaat

Bericht door Hanzelman » za 23 mar, 2024 15:16

Ziet er uit als een motor-beschermplaat, dat mag natuurlijk altijd mits netjes gemonteerd en geen scherpe en uitstekende delen.
~:-)~

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Re: Rooster als chassis bodemplaat

Bericht door hobbes » za 23 mar, 2024 17:57

Ik heb een bijna dichte plaat eronder. De voorste 2 moeren zitten op de lange bouten van de koplampsteun. De steun zit met dubbele moertjes vast, dus als ik de carterplaat loshaal blijft de steun vast zitten. Aan de achterkant van de plaat heb ik 2 plaatjes dwars over het chassis gemaakt en met 2 lange bouten ( aan beide kanten van de chassispoot) kan ik de plaat vast schroeven
met eendige groeten,

Plaats reactie