1e cilinderkop revisie eindigt in een plof

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gesloten
Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

1e cilinderkop revisie eindigt in een plof

Bericht door joost2cv » wo 24 aug, 2005 21:34

Na avonden bezig geweest met een eigen cilinderkop revisie, brilrubbers en pakkingen vervangen te hebben. :( Eindigde vanavond de proefrit met een plof. Nu klinkt de motor als een grasmaaier en komt de snelheid niet boven de 60. Motor komt ook niet op toeren. De teleurstelling is zo groot dat ik de eend heb weggezet en zie wel wanneer ik op onderzoek ga. :(
Stadritje ging goed, snelweg ook tot aan de 110 toen maakte de motor een zweverig onherkenbaar geluid. Ik nam gas terug net op het moment van de plof.

Groeten Joost

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 24 aug, 2005 21:54

Kijk even of je tuimelaars nog vast zitten. Ik had ooit een vergelijkbaar probleem namelijk. Is ook simpel te controleren.
Afblijven.

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » wo 24 aug, 2005 22:26

Lelijke Eend schreef:Kijk even of je tuimelaars nog vast zitten. Ik had ooit een vergelijkbaar probleem namelijk. Is ook simpel te controleren.
Inderdaad je hebt gelijk dat heb ik NIET vastgedraaid wat een sukkel ben ik :!: Wat is dit forum toch mooi, ik zat in zak en as en nu weet ik al wat het is :D

Bedankt en Groeten Joost
[/img]

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 24 aug, 2005 22:45

Eh, die kan ook losgetrild zijn, was bij mij ook in ieder geval, want daarvoor heb ik dat ding nog nooit los gehad !
Afblijven.

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » do 25 aug, 2005 10:09

Lelijke Eend schreef:Eh, die kan ook losgetrild zijn, was bij mij ook in ieder geval, want daarvoor heb ik dat ding nog nooit los gehad !
In mijn geval ben ik echt vergeten de boutje vast te draaien. Toen ik het las wist ik gelijk dat ik vergeten was de kleptuimelaars vast te draaien.

Groeten Joost

Gesloten