Slijpen van Kleppen

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henny
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 9 mei, 2003 20:47
Locatie: Sluis-Aardenburg

Slijpen van Kleppen

Bericht door Henny » ma 2 jan, 2006 21:16

Ik ben bezig met het reataureren van de motor van mijn 2cv6 uit 1985. Veel is er al gebeurd als nieuwe zuigerveren, cilinderwanden gehoond, nieuwe koppeling, nieuwe remschijven etc. Nu wil ik eigenlijk nog de kleppen slijpen, maar ik heb dit nog nooit gedaan. Zijn hier speciale aandachtspunten te geven wat wel en wat ik niet moet doen??
(Overigens nog de beste wensen voor 2006)

Groet,

Henny

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 2 jan, 2006 23:25

de inlaat klep moet een valk hebben van 2 mm en de uitlaatklep van 3 mm

dit bij nieuwe kleppen, eerst met de grove pasta daarna met de fijne

Gebruikersavatar
Henny
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 9 mei, 2003 20:47
Locatie: Sluis-Aardenburg

Bericht door Henny » di 3 jan, 2006 08:53

Bedankt Raymond, maar wat is een valk??

Henny

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 3 jan, 2006 10:47

zal wel vlak zijn. dus optisch controlleren eventueel met schuifmaat of het vlak de juist breedte heeft, als dit goed is dan volstaat inslijpen met grof en dan fijne paste. Er zijn van die zuignapjes waarmee je dit doet. Werkje van een paar minuten maar wel goed schoonmaken.

Als dit niet goed is adviseer ik je om dit te laten doen, daar de hoek van sluitvlak belangrijk is. Kun je meteen nieuwe klepzittingen monteren.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » di 3 jan, 2006 13:53

ik heb mijn kleppen zelf ook schoongemaakt. Met zo'n soort krabber. daarna heb ik de steel van de klep, in de kop van de accu schroefmachine gezet, heelfijn schuurpapier gepakt en zo met iets water of olie erbij de klep glad gepolijst. NIET DE VLAKKEN! alleen al die delen waar koolaanslag aan zat.....
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 4 jan, 2006 17:17

ik zou het ook met de accu boormachine doen en dan de nieuw klep met pasta besmeren en slijpen maar

toch??

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 5 jan, 2006 00:43

nee want dan draai ie maar een kant op . een links rechts om beweging met zuignapje heeft een mooier resultaat. en door het klemmen kun je kleine krasjes op je klepsteel krijgen en dat is ook niet goed.

CT heeft het over de klep zelf schoonmaken van het deel wat in de verbrandingsruimte zit. Zelf doe ik dat gewoon met dremeltje

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 5 jan, 2006 17:47

met bezine slang en links om en rechtsom

Plaats reactie