2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

123 ignition op Visablok
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Visa-conversie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Acadaantje
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 30-12-2006
Berichten: 18
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr 25 Mei, 2007 09:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het meest conservatieve blok erin liggen: de 665. De bak is van een Acadiane. Het originele blok deed het op zich wel heel goed, ik trok hem altijd door tot boven de 120 op de teller (in een aca dus ?!?!). Alleen begin ie wat te tikken en te kraken: de krukas. Die moet nu vervangen worden. Ik wil later nog wel 630 cams and 644 zuigers erin prutsen. Maar dan wil ik de LNA bak ook klaar hebben.

Maargoed de Visa zit op een Aca bak. Ik ben nog een beetje voorzichtig aan het rijden want het Visablok heeft een tijdje stil gelegen. Hij trekt heel aardig door maar als je in lage toeren doorschakelt dan duurt het wel even voor ie begint te trekken, zeg boven de 3500 toeren en dan in de tweede trap van de solex, dan pakt ie hem echt en dat voel je wel.

Niet dat ie nu harder dan 120 gaat maar dat was het doel ook niet. Ik rij er vanavond mee naar Frankrijk, via Luxemburg en daarvoor zit het blok er ook in. We zullen eens zien of ie op de E411 tegen de heuvels opkomt zonder terug te zakken naar 50km.

Er zit een "sport" luchtfilter op... ik had geen andere. Als iemand nog een Visa filter heeft.... want dit maakt wel lichtelijk herrie zegmaar (understatement).
_________________
Acadiane met Visa blok en 123/evo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 17-3-2003
Berichten: 1387
Woonplaats: Voorschoten

BerichtGeplaatst: Vr 25 Mei, 2007 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb nog een paar visafilters liggen, je mag er wel een overnemen, moeten we het maar eens over hebben als je terug bent uit FR

ben benieuwd naar je ervaringen bij het retourtje FR

tot later!

greetzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
_________________
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Acadaantje
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 30-12-2006
Berichten: 18
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr 25 Mei, 2007 10:59    Onderwerp: Reageer met quote

Heb daar ook internet dus zal morgen wel even verslag doen.

Hey cool dat je er nog hebt liggen! Dat sportfilter maakt me toch een bak herrie, niet normaal! Ook een beetje gekunstelt met de overdruknippel van de olievulpijp, moet ergens heen he? Is nu wel grappig gedaan door een ingang te maken op het luchtfilter.
_________________
Acadiane met Visa blok en 123/evo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 2-8-2003
Berichten: 411
Woonplaats: elewijt

BerichtGeplaatst: Vr 25 Mei, 2007 11:14    Onderwerp: Reageer met quote

je zal wel wat terug zakken denk ik maar boven de 50 moet wel lukken ik herrinner me dat ik met visablokje 630 kam en 644 koppen niet uit 3de moest. Dit was wel met mijn 2cv. En de aanloop heb ik ook wel benut Laughing Cool

Ik rij al heel de tijd (50 000km zonder iets van luchtfilter en dit maakt inderdaad wel wat herrie. de bedoeling is om een sportluchtfilter te maken met een turbo aansluiting. Maarja het is er nog niet van gekomen. Zal gebeuren als alles terug uiteen gaat en er een snellere nokkenas inkomt denk ik.
Greets robin en veel plezier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt


Geregistreerd op: 9-3-2003
Berichten: 931
Woonplaats: limburg.NL

BerichtGeplaatst: Vr 25 Mei, 2007 11:56    Onderwerp: Reageer met quote

met een sportluchtfilter moet je de sproeierbezetting aanpassen, zeker met een 665. doe je dat niet dan wil ie geen toeren maken wegens VEEL te arm.
boor de hoofdsproeier maar een tiende op en probeer het nog eens.
_________________
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Acadaantje
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 30-12-2006
Berichten: 18
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za 26 Mei, 2007 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Bericht uit France:

Nou dat geen toeren maken daar heb ik dus geen last van gehad. Onderweg op de E411 vannacht, waar een paar flinke klimpartijen tussenzitten, is ie nooit onder de 80km/u gezakt. Verder doet ie kruissnelheid 120km/u dus die toeren haalt ie wel Smile Heuveltje af wat harder maar ik durfde hem niet door te trappen boven de 130, ook leek ie dit niet echt te willen... misschien dat daar dat toerenverhaal geldt?

We zijn wel even een stukje wat langzamer gaan rijden vanwege een enorme hoos- en hagelbui waardoor de Aca begon te aquaplainen... wel spannend Smile

Het enige probleem wat ik had is dat ie opeens niet meer lekker stationair liep. Carburateur schoongemaakt vanmiddag, probleem opgelost. Dynamo was ook aan zijn eind, lager maakte veel herrie, net dat japanse wagentje uit die film Cannonball Run. Ik vermoedde al dat die het niet ging halen dus ik had een reserve meegenomen. vanmiddag vervangen. Einddemper was wat losgetrilt maar dat was in 5 minuten ook opgelost.

Verbruik bij voornamelijk plankgas over 600km:
1 tank 20 liter Amsterdam
1 tank 20 liter in Belgie voorbij Brussel net op de E411
1 tank 20 liter in Luxemburg (voor de helft leeggereden)

50 liter op 600km = 12 km per liter
Niet echt eco... maarja ook niet echt eco gereden.
_________________
Acadiane met Visa blok en 123/evo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 25-11-2005
Berichten: 1593
Woonplaats: s heerenbroek

BerichtGeplaatst: Zo 27 Mei, 2007 08:40    Onderwerp: Reageer met quote

robin2cv schreef:
je zal wel wat terug zakken denk ik maar boven de 50 moet wel lukken ik herrinner me dat ik met visablokje 630 kam en 644 koppen niet uit 3de moest. Dit was wel met mijn 2cv. En de aanloop heb ik ook wel benut Laughing Cool

Ik rij al heel de tijd (50 000km zonder iets van luchtfilter en dit maakt inderdaad wel wat herrie. de bedoeling is om een sportluchtfilter te maken met een turbo aansluiting. Maarja het is er nog niet van gekomen. Zal gebeuren als alles terug uiteen gaat en er een snellere nokkenas inkomt denk ik.
Greets robin en veel plezier


als je ooit al wat meer weet over dat luchtfilter met turbo aansluiting, zou ja dat willen posten dan? ben zelf ook al eens bezig geweest met zo'n systeem namenlijk (nooit helemaal afgemaakt Confused ) maar vooral met het idee om nog meer lucht (en koudere lucht) naar binnen te krijgen.

volgens de vermogens test was er nog te weinig lucht voor mijn blokki! terwijl er een grote K&N rechtstreeks op de carb. staat Wink
_________________
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam MSN messenger
backfire
Addicted user
Addicted user


Geregistreerd op: 21-1-2005
Berichten: 5745
Woonplaats: Den Bosch

BerichtGeplaatst: Zo 27 Mei, 2007 10:55    Onderwerp: Reageer met quote

en een ram air? Of te wel een gat voor in de motorjap en een slang naar je luchtfilter.
_________________
Visa met turbo is onderweg
http://home.tiscali.nl/ronbruur/2cv/album/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 2-8-2003
Berichten: 411
Woonplaats: elewijt

BerichtGeplaatst: Zo 27 Mei, 2007 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

zal ook al wel beter zijn denk ik. Nu ik denk met "turbo" op ventilator dat je dubbel rendement hebt in die zin dat de wind er door de ventilator word ingeblazen en ook wel sneller zal zijn door je verplaatsing van wagen of zie ik dit verkeerd? ok er zitten obstakels in de weg maar dat lost de ventilator misschien weer op.

Robin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Acadaantje
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 30-12-2006
Berichten: 18
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo 27 Mei, 2007 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

Mte een "turbo" heb je ook het voordeel dat met hogere toeren ook de luhtaanvoer verhoogd. Ik heb ook al gedacht aan een ram op de motorkap, bij de luchtinlaat op de motorkap (dyane) om daar een happer te maken en die lucht naar het filter te laten gaan.
_________________
Acadiane met Visa blok en 123/evo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 17-3-2003
Berichten: 1387
Woonplaats: Voorschoten

BerichtGeplaatst: Di 29 Mei, 2007 11:18    Onderwerp: Reageer met quote

charleston tuning schreef:
robin2cv schreef:
je zal wel wat terug zakken denk ik maar boven de 50 moet wel lukken ik herrinner me dat ik met visablokje 630 kam en 644 koppen niet uit 3de moest. Dit was wel met mijn 2cv. En de aanloop heb ik ook wel benut Laughing Cool

Ik rij al heel de tijd (50 000km zonder iets van luchtfilter en dit maakt inderdaad wel wat herrie. de bedoeling is om een sportluchtfilter te maken met een turbo aansluiting. Maarja het is er nog niet van gekomen. Zal gebeuren als alles terug uiteen gaat en er een snellere nokkenas inkomt denk ik.
Greets robin en veel plezier


als je ooit al wat meer weet over dat luchtfilter met turbo aansluiting, zou ja dat willen posten dan? ben zelf ook al eens bezig geweest met zo'n systeem namenlijk (nooit helemaal afgemaakt Confused ) maar vooral met het idee om nog meer lucht (en koudere lucht) naar binnen te krijgen.

volgens de vermogens test was er nog te weinig lucht voor mijn blokki! terwijl er een grote K&N rechtstreeks op de carb. staat Wink


Hé dat is toevallig, ik heb net afgelopen weekend (na het oplossen van m'n motorstoring) een nieuw turbofilter gebouwd (ik had een visafilter met 50 mm turbotube) nu heb ik een metalen huis gemaakt met een filterring van een visafilter waar al het filtermateriaal uit gehaald is en zeer open schuimrubber in gemaakt is. verder zit dit filter direct op de carb en aan de buitenzijde wederom een turbotube van 50 mm doorsnede! en de resultaten zijn echt bizar goed!! kan hem nu makkelijk doortrekken tot 7000 rpm (eerder met moeite tot 6000) en hij loopt veel soepeler en heb ook meer gelijkmatige trekkracht. maar ik heb het idee dat er meer uit te halen is (ff kijken wannner de eerst volgende bcc vermogensdag is) ik zal ff kijken of ik een paar fotootjes kan maken en die via via kan posten (evan??? Wink )

Een bijkomend voordeel is dat ie volgens mij minder brandstof verbruikt, de motortemp lager blijft maar deze dingen kunnen ook komen door de langere versnellingsbak. En wat zeker ook prettig is is dattie een stuk minder herrie maakt (visafilter bromt een beetje)


greetzzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
_________________
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 8-2-2005
Berichten: 644

BerichtGeplaatst: Di 29 Mei, 2007 22:17    Onderwerp: Reageer met quote




_________________
Ami 8 break
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 17-3-2003
Berichten: 1387
Woonplaats: Voorschoten

BerichtGeplaatst: Wo 30 Mei, 2007 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

zo de fotoos staan er, let nog ff niet op de afwerking, dat komt nog, maar het idee lijkt me duidelijk....

ikke is iig wel blij ermee! verfje ofzo.

greetzzzzzzzzz

Rusty
_________________
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Punky
Addicted user
Addicted user


Geregistreerd op: 10-3-2003
Berichten: 9112
Woonplaats: Veghel

BerichtGeplaatst: Wo 30 Mei, 2007 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er netjes uit. Rood verfje ofzo erover en hij is helemaal af. Wink
_________________
PuNk RoCK LosEr

2CV, Ami, Rapido & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 25-11-2005
Berichten: 1593
Woonplaats: s heerenbroek

BerichtGeplaatst: Do 31 Mei, 2007 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk! mooi idee zo ja! lijkt me goeie oplossing! alleen ben je dat lekkere powerfilter geluid kwijt denk ik? en dat vind ik juist zo lekker Very Happy
_________________
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Visa-conversie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group