Restauratie AZU 1974

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » vr 28 dec, 2012 18:58

BIJNA KLAAR !

Ik zit nog met lekkende brilrubbers, en na meten bleek mijn vermoeden juist: De nieuw olievulpijp is niet goed.
Te veel druk op het carter. Ik heb een nieuwe besteld, maar die is er nog niet ( Kerstmis zucht)
Dan blijkt de aansluiting van de remleiding naar de linker voorrem te lekken en ik krijg hem niet dicht, dus moet ik een nieuwe leiding kopen. De remcylinder is reeds vervangen.
Maar niet getreurd, het einde nadert .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 28 dec, 2012 20:32

Nice. Het heeft ff geduurt, maar dan heb je ook wat!!!
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 28 dec, 2012 23:03

nee nee nee neeeeee geeeert, nou heb zo'n mooie besteleend!!! maar vervang die zwarte richtingaanwijzer omlijsting door grijze!!.

Verder top hoor! wil hem wel eens in het echt zien
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » za 29 dec, 2012 08:26

siemen schreef:nee nee nee neeeeee geeeert, nou heb zo'n mooie besteleend!!! maar vervang die zwarte richtingaanwijzer omlijsting door grijze!!.

Verder top hoor! wil hem wel eens in het echt zien
Die grijze randjes wordt nog aan gewerkt, bevalt mij ook niet echt.
Net zoals aan de lak, dat komt deze zomer. Om hem echt te laten glazen moet ik hem nog polijsten, maar dat doe ik straks als het weer aangenaam buiten is.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 29 dec, 2012 18:00

aah goed, dan ben ik niet overstuur!!
ga zo door!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

75-amitolee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 5 jun, 2009 19:27

grijze randjes voorste richtingaanwijzers

Bericht door 75-amitolee » za 29 dec, 2012 20:09

Geert ,

Ik heb nog wel een setje grijze randjes voor je voorste richtingaanwijzers liggen

Ik stuur je een PB met mijn adresgegevens

Rene ter Veer
( midden Limburg)

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 30 dec, 2012 09:11

Ik heb ze ! Ik dacht dat ik ze had weggegooid, alles op de kop gezet, maar niet gevonden.
Totdat mijn vrouw me wees op een kist met "lampen van de eend " en daar zaten ze in.
Tja, wie bewaart heeft wat.
Iemand nog interesse in oude pakkingen van de cylinderkoppen? De scheurtjes krijg je er gratis bij. :wink:

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » zo 30 dec, 2012 11:09

De container is je beste vriend.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » do 31 jan, 2013 16:59

ik heb vandaag weer even tijd gehad, dus heb even aan mijn eend gesleuteld.
Vraag : Als mijn carburateur benzine lekt, ligt dat dan een het vlotterniveau ?Ik heb wel vaak moeten starten omdat de motor steeds afsloeg , ik ben de carburateur aan het afstellen, maar dat is nog niet helemaal gelukt.

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » do 31 jan, 2013 17:43

Vlotter niveau checken kan sowieso geen kwaad.
Als de motor verzopen is komt er aan de onderkant van het spruitstuk wat benzine uit. Dat hoort zo.
Benzine hoort echter niet tussen de pakkingen uit te lopen.
Heb je een Olyslager vraagbaak voor de juiste afstelling?
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » do 31 jan, 2013 18:44

Ja, die vraagbaak heb ik.
Benzine loopt niet tussen de pakkingen uit, maar zou wel eens uit dat gaatje kunnen komen.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » vr 1 feb, 2013 15:06

Ik heb vandaag weer aan de carburateur gewerkt, gesteld volgens de omschrijving van IPGO, Lekken doet ie alleen na veel starten en daarbij met het gaspedaal spelen.
Maar stationair lopen wil ie nog steeds niet goed. Ook bij gas geven aarzelt de motor voordat ie doorloopt en dan moet ik af en toe met het gas spelen om hem aan de praat te houden, anders houdt ie ermee op.
Choken hoeft niet, alleen een beetje gas en de motor loopt, maar blijft dus niet echt doorlopen.
Ook krijg ik het stationair toerental niet verhoogd door aan het schroefje aan het gas-palletje te draaien, zoals IPGO zei.
Ik heb wel per ongeluk( omdat ik eerst dacht dat ik aan dat schroefje moest draaien)aan het schroefje onderaan ( CO2 Schroef?) gedraaid, kan het zijn dat ik dat verkeerd heb gedaan ?

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 1 feb, 2013 18:46

Geert schreef:Ik heb vandaag weer aan de carburateur gewerkt, gesteld volgens de omschrijving van IPGO, Lekken doet ie alleen na veel starten en daarbij met het gaspedaal spelen.
Maar stationair lopen wil ie nog steeds niet goed. Ook bij gas geven aarzelt de motor voordat ie doorloopt en dan moet ik af en toe met het gas spelen om hem aan de praat te houden, anders houdt ie ermee op.
Choken hoeft niet, alleen een beetje gas en de motor loopt, maar blijft dus niet echt doorlopen.
Ook krijg ik het stationair toerental niet verhoogd door aan het schroefje aan het gas-palletje te draaien, zoals IPGO zei.
Ik heb wel per ongeluk( omdat ik eerst dacht dat ik aan dat schroefje moest draaien)aan het schroefje onderaan ( CO2 Schroef?) gedraaid, kan het zijn dat ik dat verkeerd heb gedaan ?

1. Schroef gasklepaanslag..... neem de slang van het luchtfilter van de carburateur, nu
kijk je in de carburateur, zet de motor uit. geef nu eens gas (met de hand aan de gaskabel/gasstangetje). Kijk in de carburateur, de ronde schijf op het asje moet nu draaien.
Als je volgas geeft moet de ronde schijf op het asje helemaal gedraaid zijn ( je kijkt dan op de platte kant) en kunt nu door de carburateur heenkijken in het spruitstuk. Op dit asje moet een schroefje zitten dat als het indraait het asje verdraait zodat de ronde schijf in de carburateur vrijkomt er onstaat een opening .... nu moet de motor (als hij loopt) echt wel harder gaan draaien.

Overigens zit er bovenaan in de carburateur nog een klep de choke-klep. als je choke uitstaat mag je hem niet zien (vrije doorgang) als de choke aanstaat (hij is dan uitgetrokken in de auto) dan dekt hij zo ongeveer de hele opening van de carburateur af. Kijk of dit allemaal zo is anders kan het niet werken. als je de chokeknop loslaat moet hij door een veertje van zelf al een stukje opengaan anders zit je mechanisme niet goed.....


2. CO2 schroef. Meestal zit onder dit schroefje een veertje, of bij later (niet bij jouw) een zwart plastic hulsje. Als je deze schroef er helemaal uitdraait moet hier een mooie spitse punt aanzitten, als deze punt krom of niet spits is dan krijg je hem nooit goed afgesteld.
Draai de schroef weer erin tot aan de aanslag DOE DIT ZONDER VEEL KRACHT, zodra je merkt dat de schroeft vast begint te zitten STOP DAN.... Draai nu dit schroefje zo'n 4 slagen terug en probeer dan of hij wil starten lopen..... Ga verder als in andere post omschreven.....

Verder nog nakijken.........In de buurt waar je benzineslang je carburateur inloopt (schuin eronder) zit een 14mm moer, draai deze los en maak het filtertje erachter schoon. Het filtertje kun je eruit trekken probeer ook in het gaatje te kijken of er geen rotzooi inzit.

Kijk in de carburateur dan zie je de sproeier zitten (messing moertje met piepklein gaatje erin) Prik dit gaatje door met een heeeel dun draadje of heeeel klein speldje als deze verstopt is neemt de motor geen toeren op.
Je kunt de sproejer er ook uithalen maar meestal krijg je hem er dan niet meer in, in het ergste geval valt hij door de carburateur in het inlaatspruitstuk en kun je alles uit elkaar halen.............. wees gewaarschuwd..... dus probeer het door te prikken als hij op zijn plek zit.......


Geef eens een paar keer gas met de motor uit en kijk weer in de carburateur. Er moeten nu kleine straaltjes benzine naar je motor inlopen, dit is dus de acceleratiesproeier, als er niets uitkomt dan pakt de motor ook niet op!!!! Maar ook als er teveel uitkomt (dan verzuipt ie) dan neemt hij ook niet op (ditlaatste komt bijna niet voor bij een 2cv)...


Probeer hem eens af te stellen zonder luchtfilter erop!!!!! Kijk of dit beter lukt dan is er iets in je filter niet goed.


Als je dit alles gedaan hebt en hij loopt nog niet goed dan moet je de hele carburateur maar eens uit elkaar nemen en goed schoonmaken............



Je kunt ook fotos maken van je carburateur (close up) dan kan ik je pijltjes erbij zetten aan welke schroefjes je moet draaien!!!!

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 3 feb, 2013 13:57

Vandaag uren bezig geweest met de Carburateur, samen met mijn broer, dat werkt gemakkelijker en twee weten meer dan één.
Maar we krijgen de carb. niet afgesteld.
Met de choke helemaal uit loopt ie, of zonder choke met flink gas erop. Alles nagelopen, maar we kunnen het niet vinden.
Ik ga het nu proberen met een andere carburateur ( Solex 34 PICS 6), als ik die kan vinden, en anders verdenken we de aansluitingen van het spruitstuk op de cylinders, alhoewel ik toch alles volgens het boekje heb gemonteerd.
Toen ik de wagen kocht liep de motor ook niet jofel en de carb. is niet vervangen, dus daar zou best eens het probleem kunnen zitten.
De carb. is schoongemaakt en de pakkingen zijn allemaal vervangen toen ik de motor gereviseerd heb.
Toen ik de benzine pomp heb vervangen kreeg ik tenminste benzine in de carb. , dus misschien moet ik de carb. nu ook vervangen

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » zo 3 feb, 2013 16:41

lijkt me sterk dat je hem niet aan de praat krijgt, als ik het goed begrijp loopt hij niet goed stationair, heb je je stationaire sproeier eens bekeken zoals ik omschreven heb???
Is je vlotter niveau goed???? Meteen naar een andere carburateur grijpen is bij mij wat
kort door de bocht...

Heb je de 3 schroeven van 1 cilinderkop losgedraait tijdens het monteren van het spruitstuk??? zodat de koppen zich kunnen zetten naar het spruitstuk en helemaal afdicht??

Zitten er geen proppen stof/plakband e.d. meer in het spruitstuk/cilinderkop van tijdens het wegzetten/opslaan van de motor (heb ik ook al meegemaakt).....

Plaats reactie