bezinefilter

Gebruikersavatar
rene51
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 26 aug, 2011 18:31
Locatie: Vriescheloo
Contacteer:

bezinefilter

Bericht door rene51 » do 17 nov, 2011 18:51

Hoi , iedereen.....
Ik wil een extra benzine filtertje plaatsen. Mijn vlotter zat laatst vast, waarschijnlijk vuiltje...... En deze filtertjes zijn niet zo duur ( € 2,00 pst). Vraag kan ik deze gewoon plaatsen tussen de brandstofpompje en de carburateur ?
groeten Rene
leuk, weer een eendje...

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » do 17 nov, 2011 19:04

Beste is onder de brandstofpomp :-)
~:-)~

Gebruikersavatar
rene51
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 26 aug, 2011 18:31
Locatie: Vriescheloo
Contacteer:

benzinefilter

Bericht door rene51 » do 17 nov, 2011 19:18

Waarom is dat beter...? omdat je het vuil dan ook weghoudt van het pompje ? Het is wel lastiger, want ik heb gezien dat de benzinetoevoer naar mijn benzinepompje niet van rubber is maar van, ik denk , kopere (?) leiding...
Rene
leuk, weer een eendje...

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » do 17 nov, 2011 19:23

Als het goed is,moet dat ook een benzineslang zijn die dan tot bijna vooraan je chassis loopt.
~:-)~

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 17 nov, 2011 20:14

Onder de pomp is beter inderdaad, maar een erg kwetsbare plaats.

Bij mijn Ami en 2cv zit hij tussen de pomp en de carb. Nog nooit geen problemen mee gehad en houdt toch het nodige vuil tegen. Volgens mij zijn de doorgangen in de benzinepomp niet zo nauw voor dit formaat vuil. In je tyank zit namelijk ook nog een filter.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » do 17 nov, 2011 21:32

Er zit als het goed is gewoon een benzinefilter in je carburateur. Bij een dubbele aan de voorkant achter een boutje. Waarom zou je er een extra inzetten, lijkt me wat overbodig eigenlijk!
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 17 nov, 2011 21:53

Dat is een vrij grof filter.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » do 17 nov, 2011 23:53

De gaatjes zijn kleiner dan de kleinste sproeier... Moet dus wel gek zijn als je echt grote problemen krijgt als dat filtertje goed gemonteerd zit en heel is toch? Maar goed het kan geen kwaad.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 18 nov, 2011 10:03

Toch zit er altijd een beetje gruis onderin het vlotterbakje na een paar jaar.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » vr 18 nov, 2011 11:02

Extra benzinefilter altijd een goeie optie, beter je rommel buiten de carb. houden lijkt me. Hoe minder je de carb. hoeft open te schroeven hoe beter.
~:-)~

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 18 nov, 2011 12:01

ik heb m voor de benzine pomp. het filter zelf zit best veilig "weggestopt" in de holling van de chassis poot (tussen die flensen zeg maar). ik heb twee gaatjes in de flens geboord en dmv tiewraps zit eea stevig en veilig gemonteerd.

en ja, in theorie zit er al een filtertje in je carburateur. maar heb je deze wel eens bekijken? dat is gewoon een los rolletje van gaas. nadat ik een keer op de vluchtstrook heb gestaan op een koude nacht om mijn carburateur schoon te maken heb ik snel een filtertje gemonteerd. of zoiets je 2 euro waard is is een afweging die ieder voor zich moet maken natuurlijk
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » vr 18 nov, 2011 12:12

Inderdaad, linksvoor tegen het chasis is een prima plek. Daar zit normaliter een stukje metalen pijp als koppelstukje in de benzineleiding. Dat kan prima plaatsmaken voor zo'n simpel maar doeltreffend filtertje.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 18 mar, 2012 20:47

Laatst zag ik dat de benzineslang die van onder het chassis komt en naar de pomp gaat, behoorlijk scheurtjes had. Dus maar alle slangen vervangen en omdat het filter er ook al 5 jaar in zit dit ook gelijk vernieuwen. Nadat ik klaar was, zag ik dat het binnenste van het oude filter er wat vreemd uitzag. Na het opensnijden zag ik wat het probleem was.
Afbeelding
Afbeelding
Dit laat niet alleen vuil door maar kan zelf ook voor problemen zorgen. In het vervolg ga ik het filter elk jaar vervangen.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5242
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 19 mar, 2012 08:25

ja ik had dat eens in frankrijk, toen ik bij de dorpsgarage de carburateur liet doorblazen zagen we bij een startpoging dat het binnenwerk van de filter los zat, dus daar hadden we de schuldige. Nu kwam alle jaren opgvangen vuil alsnog vrij.
diverse Citroens, wat anders.

Dennis-Caro
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 jun, 2005 19:01
Locatie: Delfgauw

Bericht door Dennis-Caro » wo 10 jul, 2013 12:59

Even een oude topic naar boven halen :-)

Ik heb een benzinefilter tussen pomp en carburateur zitten (net nieuw) maar wil 'm eigenlijk vóór de pomp plaatsen. Is het heel erg om de huidige filter te laten zitten en een nieuwe (extra) filter te plaatsen voor de pomp?

Ik heb nml. geen benzineslag liggen en als ik de 'oude' filter weghaal is mijn slang daar te kort.
In bestelling: Citroën ë-C4 Shine in Elixer Red
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013

Plaats reactie