bezinefilter
- rene51
- Gebruiker
- Contacteer:
bezinefilter
Hoi , iedereen.....
Ik wil een extra benzine filtertje plaatsen. Mijn vlotter zat laatst vast, waarschijnlijk vuiltje...... En deze filtertjes zijn niet zo duur ( € 2,00 pst). Vraag kan ik deze gewoon plaatsen tussen de brandstofpompje en de carburateur ?
groeten Rene
Ik wil een extra benzine filtertje plaatsen. Mijn vlotter zat laatst vast, waarschijnlijk vuiltje...... En deze filtertjes zijn niet zo duur ( € 2,00 pst). Vraag kan ik deze gewoon plaatsen tussen de brandstofpompje en de carburateur ?
groeten Rene
leuk, weer een eendje...
- rene51
- Gebruiker
- Contacteer:
benzinefilter
Waarom is dat beter...? omdat je het vuil dan ook weghoudt van het pompje ? Het is wel lastiger, want ik heb gezien dat de benzinetoevoer naar mijn benzinepompje niet van rubber is maar van, ik denk , kopere (?) leiding...
Rene
Rene
leuk, weer een eendje...
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Onder de pomp is beter inderdaad, maar een erg kwetsbare plaats.
Bij mijn Ami en 2cv zit hij tussen de pomp en de carb. Nog nooit geen problemen mee gehad en houdt toch het nodige vuil tegen. Volgens mij zijn de doorgangen in de benzinepomp niet zo nauw voor dit formaat vuil. In je tyank zit namelijk ook nog een filter.
Bij mijn Ami en 2cv zit hij tussen de pomp en de carb. Nog nooit geen problemen mee gehad en houdt toch het nodige vuil tegen. Volgens mij zijn de doorgangen in de benzinepomp niet zo nauw voor dit formaat vuil. In je tyank zit namelijk ook nog een filter.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
Er zit als het goed is gewoon een benzinefilter in je carburateur. Bij een dubbele aan de voorkant achter een boutje. Waarom zou je er een extra inzetten, lijkt me wat overbodig eigenlijk!
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
- André Post
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
De gaatjes zijn kleiner dan de kleinste sproeier... Moet dus wel gek zijn als je echt grote problemen krijgt als dat filtertje goed gemonteerd zit en heel is toch? Maar goed het kan geen kwaad.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
- André Post
- Heavy user
-
- Heavy user
ik heb m voor de benzine pomp. het filter zelf zit best veilig "weggestopt" in de holling van de chassis poot (tussen die flensen zeg maar). ik heb twee gaatjes in de flens geboord en dmv tiewraps zit eea stevig en veilig gemonteerd.
en ja, in theorie zit er al een filtertje in je carburateur. maar heb je deze wel eens bekijken? dat is gewoon een los rolletje van gaas. nadat ik een keer op de vluchtstrook heb gestaan op een koude nacht om mijn carburateur schoon te maken heb ik snel een filtertje gemonteerd. of zoiets je 2 euro waard is is een afweging die ieder voor zich moet maken natuurlijk
en ja, in theorie zit er al een filtertje in je carburateur. maar heb je deze wel eens bekijken? dat is gewoon een los rolletje van gaas. nadat ik een keer op de vluchtstrook heb gestaan op een koude nacht om mijn carburateur schoon te maken heb ik snel een filtertje gemonteerd. of zoiets je 2 euro waard is is een afweging die ieder voor zich moet maken natuurlijk
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Laatst zag ik dat de benzineslang die van onder het chassis komt en naar de pomp gaat, behoorlijk scheurtjes had. Dus maar alle slangen vervangen en omdat het filter er ook al 5 jaar in zit dit ook gelijk vernieuwen. Nadat ik klaar was, zag ik dat het binnenste van het oude filter er wat vreemd uitzag. Na het opensnijden zag ik wat het probleem was.

Dit laat niet alleen vuil door maar kan zelf ook voor problemen zorgen. In het vervolg ga ik het filter elk jaar vervangen.

Dit laat niet alleen vuil door maar kan zelf ook voor problemen zorgen. In het vervolg ga ik het filter elk jaar vervangen.
-
- Regelmatige poster
Even een oude topic naar boven halen 
Ik heb een benzinefilter tussen pomp en carburateur zitten (net nieuw) maar wil 'm eigenlijk vóór de pomp plaatsen. Is het heel erg om de huidige filter te laten zitten en een nieuwe (extra) filter te plaatsen voor de pomp?
Ik heb nml. geen benzineslag liggen en als ik de 'oude' filter weghaal is mijn slang daar te kort.

Ik heb een benzinefilter tussen pomp en carburateur zitten (net nieuw) maar wil 'm eigenlijk vóór de pomp plaatsen. Is het heel erg om de huidige filter te laten zitten en een nieuwe (extra) filter te plaatsen voor de pomp?
Ik heb nml. geen benzineslag liggen en als ik de 'oude' filter weghaal is mijn slang daar te kort.
In bestelling: Citroën ë-C4 Shine in Elixer Red
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013
Ford Puma ST-Line 2022
Citroën C1 Feel Pack 2019
Hymer B654 camper 2001
Yamaha XT1200Z Super Tenere 2013