Pagina 9 van 22

Geplaatst: ma 25 jul, 2016 12:21
door Andre de Belg
Bedankt voor je reactie. Ik zoek een hittebestendige lak die ik kan met een penseel uitstrijken. Vroeger had ik dit maar ik heb het weggegeven verdomme.

Geplaatst: ma 25 jul, 2016 21:50
door Erikjan
https://www.bol.com/nl/p/rust-oleum-hit ... 0057615604

Maar spruitstuk verven heeft weinig zin hittebestendige lak blijft ook niet zitten.

Geplaatst: di 23 aug, 2016 22:36
door IVARIO
Even een update van het Claudette front. Alles gaat prima; ze start altijd en rijdt hartstikke goed.

Hier wat foto's van de ICCCR, waar we met Claudette en onze nieuwste aanwinst (VW T3 camper van 1980) vier dagen naar toe zijn geweest:
ICCCR 2016 (1).JPG
ICCCR 2016 (2).JPG
ICCCR 2016 (6).JPG
ICCCR 2016 (7).JPG
Het werd echt een geel hoekje, toen we ook nog gezelschap kregen van twee hele vriendelijke Engelsen met hun Zuidafrikaanse DS:
ICCCR 2016 (5).JPG

Ik vond het een zeer leuke bijeenkomst, die best nog langer had mogen duren!

Geplaatst: di 4 okt, 2016 15:14
door IVARIO
Sinds een tijdje hoor ik als ik over wat scherpere richels rijdt (zoals de wegen van betonplaten in Belgiƫ) en metalig "kloink" geluid uit het vooronder komen.
Ik heb het idee dat het iets met de stuurstang te maken heeft en niet iets in de ophanging.
Het rijgedrag is niet veranderd en daar kan ik eigenlijk niets aan merken.

Heb al een beetje geprobeerd hierover iets te vinden op het forum en nu dacht ik het volgende: zou het speling in het rondsel kunnen zijn en dat dat dan zo'n geluid veroorzaakt?
Het klintk trouwens echt als metaal op metaal.

Alle suggesties zijn welkom!

Geplaatst: di 4 okt, 2016 17:24
door schermer
Klinkt een beetje als trekstangogen die over de kantelmessen gaan. Even de eend opkrikken en de ogen en messen controleren. Door een gebrek aan smering/ouderdom kunnen de trekstangogen inslijten, als de auto dan in en uitveert hoor je een metalen kloink.

Geplaatst: wo 5 okt, 2016 13:17
door IVARIO
Bedankt, Schermer

Ik zal het binnenkort eens checken!

Geplaatst: zo 16 okt, 2016 00:08
door Gerchen
Wat Leuk! mooie kleur :)

Geplaatst: vr 4 nov, 2016 17:20
door IVARIO
Bedankt, Gerchen
schermer schreef:Klinkt een beetje als trekstangogen die over de kantelmessen gaan. Even de eend opkrikken en de ogen en messen controleren. Door een gebrek aan smering/ouderdom kunnen de trekstangogen inslijten, als de auto dan in en uitveert hoor je een metalen kloink.
Ben er helaas nog niet aan toegekomen het "kloinken" te checken.
Wat ik wel heb gemerkt, is dat het een stuk minder is, zodra er meerdere mensen in de auto zitten tijdens het rijden... Zou het dan inderdaad met de vering te maken hebben?

Geplaatst: vr 6 jan, 2017 12:56
door chummydj
Mooie eend....

Geplaatst: vr 6 jan, 2017 14:28
door David
IVARIO schreef:Bedankt, Gerchen
schermer schreef:Klinkt een beetje als trekstangogen die over de kantelmessen gaan. Even de eend opkrikken en de ogen en messen controleren. Door een gebrek aan smering/ouderdom kunnen de trekstangogen inslijten, als de auto dan in en uitveert hoor je een metalen kloink.
Ben er helaas nog niet aan toegekomen het "kloinken" te checken.
Wat ik wel heb gemerkt, is dat het een stuk minder is, zodra er meerdere mensen in de auto zitten tijdens het rijden... Zou het dan inderdaad met de vering te maken hebben?
Ja.
Dat kan heel goed. Er staat meer druk op de trekstangen en dus ook op het trekoog en kantelmes.
Kan heel goed zijn dat je klonk dan niet meer hoort.

Geplaatst: za 21 jan, 2017 10:23
door IVARIO
Bedankt, Chummy en David

Heb het "kloinken" trouwens nog steeds niet gecheckt, maar staat nog op de "to do" list.

Een vraag: hoe koud moet het zijn, voordat het aan te raden is het "winterdekje" op de grille in de motorkap te gebruiken?
Ik heb dit eens ergens zien staan, maar ik kan het niet meer vinden...

Update:
Zojuist gevonden op de website van Burton: "Door gebruik van een wintergrille bij lagere buitentemperaturen (onder de 10 graden celcius) komt de motor van een 2CV beter op bedrijfstemperatuur".

Goed, dat weten we dan ook weer.

Geplaatst: vr 21 apr, 2017 15:29
door IVARIO
Ik heb sinds een tijdje dat als ik rijd, het een beetje naar uitlaatgas ruikt in het interieur.

Heb op het forum hierover de nodige info gevonden, dus ik ga er morgen mee aan de slag.
Ook omdat we zondag naar de Citroƫn Jumble in Bokrijk gaan!

Heb wel gezien dat de meningen verdeeld zijn omtrent het al dan niet gebruiken van uitlaatpasta tussen de diverse uitlaatdelen.

Ben benieuwd of het gaat lukken.

Geplaatst: vr 21 apr, 2017 16:29
door Geert
Zorg dat je goeie uitlaatklemmen hebt !!!

Geplaatst: vr 21 apr, 2017 17:55
door Boudewijn
De conische koppelingen van de uitlaat kun je goed verbinden met uitlaat pasta. Als je dat niet hebt, smeer er dan wat vet op zodat ze goed over elkaar schuiven tijdens het monteren. Vet gaat wel stinken als de motor warm wordt, maar dat duurt maar even.

Geplaatst: za 22 apr, 2017 10:44
door IVARIO
Bedankt voor de tips, mannen, ik ga er NU aan beginnen!