Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma 19 jun, 2017 13:29
door shorttrack
Nog een leuke bijkomstigheid bij deze duurdere klemmen.

Wat mij opviel is dat je bij de goedkope klemmen sleutel 13 nodig hebt en bij de duurdere de gebruikelijke sleutel 11.

Niet echt belangrijk natuurlijk maar ik vond het wel opmerkelijk.

Geplaatst: ma 19 jun, 2017 18:08
door Punky
Monteer de klemmen wel met veerringen, anders lopen de moeren los.

Geplaatst: ma 19 jun, 2017 19:19
door shorttrack
Dat was bij mij ook gebeurt bij een van de klemmen.

Als je voor de goedkopere klemmen gaat kun je er best zelf een normale ring tussen steken.

Geplaatst: ma 19 jun, 2017 20:03
door David
Als je de spruitstuk klemmen gaat monteren moet je eigenlijk alle 4 de klemmen van het spruitstuk/kachelpotten een beetje lossen.
Liefst die van de voorste demper ook, demper nog niet fixeren aan de bak en dan langzaam alles steeds beetje bij beetje vast zetten en NIET onder spanning!
Neem er even de tijd voor, het past absoluut, maar vergt soms even wat geduld en passen en meten....