Voltcraft endoscoop

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » ma 8 feb, 2010 15:06

David schreef:
Zo'n uitspraak verbaasd mij nou enorm Maarten :roll: :roll:
Hoe weet je dat nou???

Er staan 52(!) reviews van kopers op de Conrad site, voor het overgrote deel superpositief. :?
Precies voor het doel wat jij noemt, namelijk het kijken in je blok chassis etc.
Maar ik heb hem dus besteld en je hoort het wel van mij.
Als ik beelden van mijn voetenbak heb zal ik ze op het forum proberen te zetten

Greetz David
Omdat ik wekelijks boroscoop/endoscoop op mijn werk en echt wel het verschil zie tussen deze en een 'echte'.
Als ik al zie dat je niet kan zoomen (geen losse tipcaps) en dat je de kop niet kan draaien dan heb je er in mijn ogen al weinig aan want dat zijn juist de dingen die je met je endoscoop wilt doen.

Lees ook al dat hij te dik is, 14 mm is echt te dik voor een fatsoendelijk inspectie aan een motorblok/versnellingsbak voor recht toe recht aan (kokerbalk) zal het wel een leuke hebbedingetje zijn maar ik verwacht niet dat je de dingen ziet die je wilt zien in een motorblok/versnellingsbak.

Beschouw dit aub niet als een aanval ofzo dit is puur om mensen te informeren dat ze niet dat ding aanschaffen voor iets waar hij niet voor geschikt is.
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 10 feb, 2010 18:11

Beste Maarten,

Allemaal veronderstellingen :roll: :roll:

Kijk nou gewoon eens bij het linkje dat eerder is geplaatst en lees de reviews. :idea: :idea:

Ik heb het nu al 3 x geschreven, je veronderstelt en neemt aan, omdat je er zelf mee werkt denk je het te weten. :? :?

Maar lees nou toch eens de 52 reviews door van mensen die zo'n ding hebben aangeschaft voor 3 tientjes, precies voor de dingen waar het hier om gaat.

Is dat nou zo moeilijk?? Je blijft maar van alles roepen zonder ook maar de moeite te nemen je op de hoogte te stellen van ervaringen van anderen. :roll: :shock:

Is dat nou echt zo moeilijk, je komt met een technische uitleg over van alles terwijl je het product niet kent......

Greetz David :wink:

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 11 feb, 2010 00:02

Daarom, we w88 gewoon op het verslag van David ;)

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » do 11 feb, 2010 12:06

Even een knuppel in het hoenderhok;

de meeste reviews zijn weinig opbjectief. Het zijn geen onafhankelijke recensenten die produkten vergeleken hebben, maar kopers van een produkt.

In weinig reviews -van welk product dan ook- lees ik dingen terug als "wat ben ik een ezel, hoe heb ik dit kunnen kopen", "wat een butprodukt", etc.
de meeste reviews lijken bedoeld als zelfbevestiging dat ze best een "oké koop" hebben gedaan, slechte ervaringen zie ik meestal minder.

Daarbij heeft de gemiddelde reviewschrijver géén vergelijkingsmateriaal, je koopt één produkt, geen 10 verschillende.

De mening van iemand die regelmatig werkt met een produkt neem ik al wat serieuzer dan die van een 'gelegenheids'gebruiker; hij heeft doorgaans meer ervaring met verschillende soorten/merken, dan een hobbygebruiker.
Zo heb ik een lasapparaat waar ik prima mee kan werken, maar een professionele lasser zal ongezien 10 betere apparaten opnoemen.

Ik ben wél benieuwd naar Davids verslag. Je bent doorgaans heel open op het forum, ik ga er dus van uit dat je een objectieve mening geeft over je endoscoop. Wellicht is het een aanrader voor een incidentele gebruiker. Daarbij is de prijs laag, wat al gauw een positieve invloed heeft op de verhouding prijs-kwaliteit.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » do 11 feb, 2010 12:53

David, je gat nu persoonlijk op de man spelen en dat lijkt me niet de bedoeling!! :(

Ik probeer hier uit mijn ervaringen (en dat zijn geen veronderstellingen of aannames) weer te geven waar je wat aan hebt en waar niet aan.
Zoals je uit mijn vorige post kan lezen denk ik dat het een best apparaatje is voor zijn geld en dat je voor dit bedrag niet kan sukkelen!

Alleen probeer ik mensen te behoeden om zo'n ding te kopen en er complete motor/versnellingbakinspectie mee te kunnen doen aangezien je niet kan inzoomen en je kan de kop niet draaien/niet flexibel genoeg en deze is te dik is (deze staan ook in de reacties bij conrad als minpunt).
Ook heb ik gezegd dat het apparaatje goed tot zijn recht zal komen als je kokerbalk of carosserie inspecties doet.

Verder zie je bij conrad geeneen reactie van mensen die dagelijks met zo'n ding werken en weten welke dingen er toe doen bij een endoscoop en wat niet!
Ik ben benieuwd naar jou ervaringen maar hoop dat jij ook in het vervolg eerst eens mijn berichtjes leest voor je conclusies trekt!
Nogmaals zie het niet als een aanval op jou :!: :wink:
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 11 feb, 2010 21:58

Beste Maarten,

Ik ben regelmatig op dit forum te vinden en heb nimmer op de man gespeeld.

Het gaat erom dat je niet inging op mijn opmerkingen en maar bleef `spuien` zonder inhoudelijk te reageren.
Het is met name dat feit waardoor ik wat feller reageer.
De reactie van de moderator (hierboven) is een inhoudelijke reacie waar je iets mee kunt.
Jij bent een professional die werkt met deze apparaten, dus jouw mening staat eigenlijk wel vast, logisch natuurlijk.
Maar dat ontslaat je nog niet van het feit om inhoudelijk in te gaan op reacties van anderen, in casu die van mij, en om dus gewoon eens op de site te kijken waar het feitelijk om gaat. En inderdaad de reacties te lezen.

Maar ik wil deze `beetje non discussie` eindigen, en laten we wachten totdat ik dat ding in mijn handen heb en er iets mee kan proberen.

Ik beloof je dat ik een oprecht en absoluut eerlijk oordeel zal geven.
OK :?:

Vriendelijke groet :wink:
David

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 11 feb, 2010 23:14

:lol: tot ik dat ding in mijn handen heb en er iets mee kan proberen :lol: :roll: Ik mag toch hopen dat je over de endoscoop hebt hahaha. :oops:

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 11 feb, 2010 23:37

Jajajajaja :lol: :lol:

Waar het hart vol van is... :oops:

Of ga je daar ook al iets van denken :wink:

Je moest es weten wat je allemaal met een endoscoop kan doen......... :oops: :oops: :oops: :wink:

Greetz David

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » vr 12 feb, 2010 08:42

David schreef: Je moest es weten wat je allemaal met een endoscoop kan doen......... :oops: :oops: :oops: :wink:
Daar ben ik dan heel benieuwd naar.. ;)
Maar dat lees ik vast en zeker terug in je absoluut eerlijke review :mrgreen: :
David schreef:Ik beloof je dat ik een oprecht en absoluut eerlijk oordeel zal geven.
OK :?:
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 12 feb, 2010 08:55

the Nosepicker schreef:
David schreef: Je moest es weten wat je allemaal met een endoscoop kan doen......... :oops: :oops: :oops: :wink:
Daar ben ik dan heel benieuwd naar.. ;)
Maar dat lees ik vast en zeker terug in je absoluut eerlijke review :mrgreen: :
David schreef:Ik beloof je dat ik een oprecht en absoluut eerlijk oordeel zal geven.
OK :?:
Hahaha :oops: :oops:

Maar dan zonder fotoos hahahaha :lol: :lol: :lol:

greetz David

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » vr 12 feb, 2010 10:08

Ik hoop niet dat je bedoelde het stukje waar ik met AZL57 over schreef dat was puur betreffende zijn endoscoop (nieuwschierig welke hij had) dat had niets met die van jou/conrad te maken :!:
En ja ik had wel eerst de link aangetikt en gekeken en naar de reacties!!

Maar ik ben eens benieuwd wat er uit gaat komen als je je endoscoop krijgt en hem niet op al te gekke plaatsen gaat steken :twisted: ! Alleen zal mijn reactie dan nog iets langer duren omdat ik dan in afghanistan zit voor mijn werk :?

grtz :wink:
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1873
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » do 4 mar, 2010 22:42

Hallo David,

Heb je dat ding nu nog niet binnen?
Ik ben momenteel met mijn voetenbak bezig. Zit een groot gat in en ik zou wel eens willen weten hoe de binnenkant er verder uit ziet. Dus kan ik de endoscoop goed gebruiken maar omdat je nog geen recensie hebt gegeven, ga ik er van uit dat Conrad ze nog niet kan leveren.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4986
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 5 mar, 2010 09:38

Roestig, kan ik je zeggen zelfs zonder endoscoop ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4986
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 9 mei, 2010 15:44

En hoe is de endoscoop? Enig nieuws?
diverse Citroens, wat anders.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 2 jul, 2010 10:50

En wat kom ik tegen op AMT, een semi professionele endoscoop voor een amateur prijs.

http://www.amt.nl/web/Nieuws/Tonen-Nieu ... telaar.htm

Plaats reactie