Avo schokbrekers

Alles over de wielophanging
Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » do 23 apr, 2009 12:33

Heb dus die twee voorschokbrekers van Jacobus_XIII overgenomen, ga ze vandaag maar eens van een goed laagje verf voorzien en op aanraden van Jacobus_XIII de stelknop goed in het kopervet zitten (anders komt die vast te zitten..)
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 27 apr, 2009 21:27

was vandaag even in een eenden garage stond naast een eend met gewone lipsdempers achter toen we achter op de bumper een keer met de voet duwden was ik verbaast dat de eend met gewone harder was dan mijnes met avo's achter ,ze stonden op stand 8 (acht klikken in totaal kan ik er 12 doen)
heb ze op max staan nu nu rijd het terug wat harder.
see you when you see me

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » ma 27 apr, 2009 21:37

Ik merk wel degelijk verschil met de schokdempers voor. Alleen verbaast het mij dat de ene wel met "klikjes" werkt en de ander niet...
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » di 28 apr, 2009 22:04

joe_catchou schreef:was vandaag even in een eenden garage stond naast een eend met gewone lipsdempers achter toen we achter op de bumper een keer met de voet duwden was ik verbaast dat de eend met gewone harder was dan mijnes met avo's achter ,ze stonden op stand 8 (acht klikken in totaal kan ik er 12 doen)
heb ze op max staan nu nu rijd het terug wat harder.
Ken de Avo niet maar bij competitie schokdempers van Peugeot Sport en Bilstein Comp. zijn de eerste beweging stukken minder maar daarna zo vast als een huis. Dus wees niet te snel teleurgesteld in sport schokdempers best kans dat het bij de Avo dempers ook de olie/gas even rond moet om goed te werken?

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 28 apr, 2009 23:00

Bij mij is het wel een flink verschil. Ik rij op standje 6 (half) en als ik vergelijk met een standaard eend, dan kan ik de mijne induwen, maar dan stopt ie meteen. Die originele eend kun je verder induwen en die gaat ook even op en neer dan.

Scheelt wel dat mijne laag staat, dus minder inveert, maar je merkt wel degelijk verschil. Met 4 volwassen in mijn eend, terwijl deze goed laag stond, een lekker bospad gedaan en niets geraakt. Dus scheelt wel zeker, want een originele eend met 2 personen zat wel telkens op de grond op dat pad.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » di 28 apr, 2009 23:13

zullen op de waggel of zo wel eens bekijken dan als we naast elkaar staan hoe of wat .
op de moment rij ik nu max . wat wel weer stug aan voelt achter .
als ze het maar goed doen met z'n alle er in en de camping car en op de keuring tuurlijk.
see you when you see me

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » za 30 mei, 2009 15:46

terug van waggel wel degenlijk verschil bij andere .
dus mijnes zullen even terug moeten ter controle met het setje van green duckman.
vandaag dus gedemonteerd terug oude lips er onder ook een stukje draadstang afgeslepen om achter toch nog wat hoger te brengen in verband met de wielen 14" laag profiel , camping car en 4 pers.
en verbazend was dat de lips toch weer stugger zijn how bizare???
see you when you see me

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 2 jun, 2009 08:30

Had ze er een goede drie weken onder, nu lekte mn auto zo erg dat ik er niet meer mee kan rijden.

Merk wel verschil, kan nu nog iets harder over zandweggetjes. Ik zal alleen nog even iets strakker afstellen, ik zit nu op standje 6.

Achter zou ik het niet weten, maar voor merk je, als je ze met de hand indrukt, wel degelijk verschil tussen avo's en lips.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » di 2 jun, 2009 09:11

Ik zit ook op standje 6, en heb totaal geen enkele drempel meer geraakt :) Achter knal ik nu wel regelmatig op de stootrubbers als we met z'n tweetjes in de auto zitten. Binnenkort ook maar achterdempers bestellen :)
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 2 jun, 2009 09:14

uh ja als k met vier man + weekendbagage erin zit wil ik achter en voor nog wel wat raken heur, maar echt dingen raken deed ik eigenlijk alleen in het bos, hehe :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » di 2 jun, 2009 09:19

thomaaas schreef:uh ja als k met vier man + weekendbagage erin zit wil ik achter en voor nog wel wat raken heur, maar echt dingen raken deed ik eigenlijk alleen in het bos, hehe :lol:
Wat doe jij met vier mannen met koffers in je eend? :roll: :twisted:
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 2 jun, 2009 09:21

uuh twee zet ik af op de trein bij zwolle en de andere gaat mee naar eindhoven, rijdt goeiekoper als je de kosten met zn 4en deelt ;)

ik studeer in eindhoven en ga in de weekenden naar huis in friesland ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » vr 17 jul, 2009 10:03

joe_catchou schreef:terug van waggel wel degenlijk verschil bij andere .
dus mijnes zullen even terug moeten ter controle met het setje van green duckman.
vandaag dus gedemonteerd terug oude lips er onder ook een stukje draadstang afgeslepen om achter toch nog wat hoger te brengen in verband met de wielen 14" laag profiel , camping car en 4 pers.
en verbazend was dat de lips toch weer stugger zijn how bizare???
En nu dus te koop?!

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 21 sep, 2009 23:40

net weer wat hoger gezet, en waar de avo's ondertussen wat minder gaan presteren op erg laag rijden, gaan ze er nu weer hard tegenaan nu de eend weer wat hoger staat. Wat een verschil opeens. Snap het niet erg, ze zitten er toch al ff onder zo ondertussen............

Lijkt erop, dat als ze erg ver uitgerekt zijn op rust stand, ze toch wat minder goed presteren

Edit, nog even vergeten te vermelden.......

Ik had al een tijdje wat gebonk onder de eend, al wel gekeken, meestal is het de stabie stang, maar die hebben we ondertussen maar gewoon vastlast aan de steunen. Nu bleek dus dat er 2!!! van de bouten uit het chassis los waren gekomen, van die grote, waar je schokbrekers mee vast zitten. Dan gaat het best wel tekeer onder de eend. Ze zijn eenvoudig weer vast te zetten, maar wellicht een puntje van aandacht. Blijkt toch maar weer dat de krachten groot zijn, als je dingen verzwaard en gekker gaat doen met je eend.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » ma 26 okt, 2009 21:33

Een vriend van mij heeft nog 2 avo schokbrekers te koop. Hij heeft er ongeveer 1000km mee gereden. Interesse? Stuur me dan ff een PB-tje.

Plaats reactie