superzunig

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 24 feb, 2009 20:19

ik rijd anders!!!!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 24 feb, 2009 21:29

Hoe rijd jij dan?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Peer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 23 jan, 2008 15:07
Locatie: NWK-Rotterdam

Bericht door Peer » di 24 feb, 2009 21:42

iemand poste: "verlagen".

Mensen met ervaring hiermee? Is dat echt zuiniger?
Heb zelf mijn eend zo hoog als mogelijk staan, rijdt heerlijk over drempels:)

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » di 24 feb, 2009 22:50

Mijn gedachtegang over de spoiler was om een spoiler te maken die de luchtstroom over/onder de auto verbeterd. Hoe, weet ik niet, maar het lijkt me dat daar ook wel wat winst te behalen is. En haal je rechterbuitenspiegel eraf, scheelt ook weer :wink:

Een enkeltrabs carb op een 2cv6, hoe rijdt dat. Lever je dan veel vermogen in, wat is dan je topsnelheid?
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5000
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 24 feb, 2009 23:58

Ik heb een enkele carb op mijn 2cv6 gezet. Hij is zuiniger en bergop "hangt" hij beter aan het gas. Zeer tevreden. Snelheid verschilt volgens mij niet erg veel. Een eend is niet om te racen ;-) maar in het terrein komt dan weer wel af en toe.
diverse Citroens, wat anders.

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » wo 25 feb, 2009 00:08

Misschien als je je voorkant lager zet t.o.v. achterkant ?

Martijn Arnhem
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 25 feb, 2009 10:06

AZL57 schreef:Een eend is niet om te racen ;-)
:? :?: egwel :D
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » wo 25 feb, 2009 12:31

Een cruise controle in bouwen! Voor de lange stukken zeker voordelig!
Niet te technisch maar gewoon op de eendenrijder manier!
Benodigdheden:
touwtje
Kikker /touw klemmetje (die op een zeilboot zitten)
katrol
met en beetje creativiteit kan je wel bedenken hoe het in elkaar moet komen te zitten. Maar voor de “duidelijkheid mijn onduidelijke uitleg hier onder:
De katrol monteer je op de bodem (bij het gaspedaal maar wel zo dat het niet gevaarlijk is, dat het pedaal er niet onder klem kan komen te zitten of zo).
Dan het toutje aan je gaspedaal maken door de katrol heen en naar boven richting het dashboard waar je dan de “kikker” je touw vast zet, wel zoń klem dat hij met een trek weer los is...weet niet hoe dat ding echt heet, kikker is volgens mij zo'n foute, maar je hebt ook van die dingen op zeilboten zitten waar je het touw in drukt en het vast zit maar het met een rukje weer los is...die dus.

Nou, ben je dan aan het rijden en ben je op de gewenste snelheid/toerental, dan zet je het touwtje vast en cruise maar!

Je rechtervoet kan je nooit zo stil houden als dit systeem, dus de op lange ritten...erg handig (lekker je voet ontspannen en economisch!
onder druk wordt alles vloeibaar

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » wo 25 feb, 2009 13:36

Ervaring? of probeer je medeforummers moedwillig van het leven te beroven?:P maar er zijn toch wel echte cruise controlls in eenden ingebouwd? dit scheelt zeker neem ik aan

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 25 feb, 2009 14:05

gillis schreef:Een cruise controle in bouwen! Voor de lange stukken zeker voordelig!
tot zover ben ik het met je eens
gillis schreef: Niet te technisch maar gewoon op de eendenrijder manier!
Benodigdheden:
touwtje
Kikker /touw klemmetje (die op een zeilboot zitten)
katrol
met en beetje creativiteit kan je wel bedenken hoe het in elkaar moet komen te zitten. Maar voor de “duidelijkheid mijn onduidelijke uitleg hier onder:
De katrol monteer je op de bodem (bij het gaspedaal maar wel zo dat het niet gevaarlijk is, dat het pedaal er niet onder klem kan komen te zitten of zo).
Dan het toutje aan je gaspedaal maken door de katrol heen en naar boven richting het dashboard waar je dan de “kikker” je touw vast zet, wel zoń klem dat hij met een trek weer los is...weet niet hoe dat ding echt heet, kikker is volgens mij zo'n foute, maar je hebt ook van die dingen op zeilboten zitten waar je het touw in drukt en het vast zit maar het met een rukje weer los is...die dus.

Nou, ben je dan aan het rijden en ben je op de gewenste snelheid/toerental, dan zet je het touwtje vast en cruise maar!

Je rechtervoet kan je nooit zo stil houden als dit systeem, dus de op lange ritten...erg handig (lekker je voet ontspannen en economisch!
:shock:

voor 40 euro heb je zo'n zelfde systeem, maar dan netjes in een doosje, regelbaar en met schakelaar dat als je de rem intrapt ie ontkoppelt!!!

voor dat geld ga je niet met touwtjes lopen klooien lijkt me. zeker omdat het systeem wat jij beschrijft niet snel ontkoppelt kan worden en bijna meer zal gaan kosten

overigens heel handig zon CC, maar ik gebruik m paractisch nooit. met name op lange, niet drukke stukken (afsluitdijk etc en op vakantie) in de randstad (en eigenlijk ook wel daarbuiten) is het 99 van de 100 keer te druk om lekker op CC te rijden
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
letatcest
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: do 29 mei, 2008 21:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door letatcest » wo 25 feb, 2009 14:40

dyane_maniac schreef:
gillis schreef:Een cruise controle in bouwen! Voor de lange stukken zeker voordelig!
(...)
voor 40 euro heb je zo'n zelfde systeem, maar dan netjes in een doosje, regelbaar en met schakelaar dat als je de rem intrapt ie ontkoppelt!!!

(...)
Dan ben ik toch benieuwd wat voor apparaat dat is dan, ooit jaren geleden wel eens naar gezocht, maar dan was een (mechanische?) CC voor in een 2cv al snel 350 gulden (ja, zo lang geleden gezocht, woon niet meer in groningen, maar in de randstad, nu niet echt meer nodig/handig)

maar voor 40 euro wil ik dat nog wel overwegen!

edit: het kan zijn dat ik in de war ben met de inbouw-koffiezetter qua geld, iets van 120 gulden staat me ook bij, komt al een stuk meer in de buurt van 40 euro

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » wo 25 feb, 2009 14:55

De cc die Dyane-maniac bedoelt houdt feitelijk alleen je gas vast en regelt dus niks
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
letatcest
Beginner
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: do 29 mei, 2008 21:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door letatcest » wo 25 feb, 2009 15:17

Jeroen-citroen schreef:De cc die Dyane-maniac bedoelt houdt feitelijk alleen je gas vast en regelt dus niks
ooh, maar dat zou in feite al genoeg zijn, het gaat dan om lange stukken (A6, A7, groningen, friesland) waarbij een kruissnelheid van rond de 90/100 prettig zou zijn (afhankelijk van de wind natuurlijk).

trouwens, hoe voel je dat of je enkel of dubbel traps rijdt? nog nooit op gelet eigenlijk. Merk wel dat als ik lange stukken rond de 90/100 rij, ik iets van 1 : 16 rij en in de stad 1:13.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 25 feb, 2009 15:51

kan m niet meer bij conrad vinden, maar hier wel op MP:

http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... 3D%3D&fs=1

vind m aan de prijzige kant, maar is ideaal om je been even te strekken bij lange ritten
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 25 feb, 2009 16:54

Peer schreef:iemand poste: "verlagen".

Mensen met ervaring hiermee? Is dat echt zuiniger?
Heb zelf mijn eend zo hoog als mogelijk staan, rijdt heerlijk over drempels:)
elke autofabrikant met een eco versie van zijn voertuig verlaagt standaard de auto om de luchtweerstand onder de auto te verminderen. Ja met verlagen rijdt ie zuiniger. Nog beter is om de bodem helemaal vlak te maken.

Plaats reactie