Rolkooi

Gesloten
Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Rolkooi

Bericht door Jacobus_XIII » zo 16 mei, 2004 17:45

Ik was van plan om op de waggel veel foto's van rolkooien te gaan maken meer ben het eigenlijk een beetje vergeten :?

Wie van jullie heeft er ervaring met een rolkooi? Bestaan er bouwtekeningen? Heeft iemand foto's? Alles is welkom :D

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » ma 17 mei, 2004 10:58

he Jacobus,!

Leen die weet alles van rolkooien. (Volgens mij heeft ie ze ook in bouwpaketten liggen!)

gr Björn

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » ma 17 mei, 2004 11:14

Bjorn schreef:he Jacobus,!
Leen die weet alles van rolkooien. (Volgens mij heeft ie ze ook in bouwpaketten liggen!)

gr Björn
Ik heb het idd al een keer met Leen over een rolkooi gehad en hij had idd mallen liggen. Ik wil alleen een iets uitgebreider geheel. Wil een kruis achterin waar de gordels aan gemonteerd kunnen worden.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 17 mei, 2004 17:46

Misschien een domme vraag, maar kan je er niet zelf 1 ontwerpen? Ik wil n.l. een bull-bar op mijn Eend en de Dakar-bumpers bevallen mij niet, dus ik ontwerp zelf wat.
Afblijven.

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » di 18 mei, 2004 14:21

Lelijke Eend schreef:Misschien een domme vraag, maar kan je er niet zelf 1 ontwerpen? Ik wil n.l. een bull-bar op mijn Eend en de Dakar-bumpers bevallen mij niet, dus ik ontwerp zelf wat.
Ik ben ook van plan om zelf iets te gaan ontwerpen, maar eerst wat informatie inwinnen is nooit verkeerd.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » di 18 mei, 2004 17:04

Jacobus_XIII schreef:
Lelijke Eend schreef:Misschien een domme vraag, maar kan je er niet zelf 1 ontwerpen? Ik wil n.l. een bull-bar op mijn Eend en de Dakar-bumpers bevallen mij niet, dus ik ontwerp zelf wat.
Ik ben ook van plan om zelf iets te gaan ontwerpen, maar eerst wat informatie inwinnen is nooit verkeerd.
Als het een officiele rolkooi moet zijn, zou ik eens vragen bij een rallyclub ofzo. Daar zullen ze vast bepaalde eisen hebben liggen en aan de hand daarvan kan je dan een ontwerp maken.
Afblijven.

Mathieu

Bericht door Mathieu » vr 10 sep, 2004 20:39

Ik zou wel een beetje uitkijken met een zelf ontworpen rolkooi; als je 'm verkeerd maakt waardoor ie kan breken tijdens een crash zit je tijdens je ongeluk opeens in een voertuig gevuld met in het rond vliegende stalen buizen. Dat is één van de redenen waarom ze bij het echte werk gecertificeert moeten zijn.

Gesloten