Achterste oliekeerring

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Achterste oliekeerring

Bericht door Geert » ma 3 jan, 2011 17:09

Ik heb mijn hele motor gereviseerd met behulp van "How to restore 2CV "
Maar nu heb de oliekeerringen van de krukas vervangen.
De voorste lijkt me goed te zitten, maar hoever moet ik de achterste door duwen??
Hij zit nu ongeveer 1/2 cm diep, dan voel ik een beetje weerstand. Zover zit hij ook op de foto in het boek, maar hij zou volgens mij nog iets verder kunnen zodat hij tegen de wand van de motor aankomt.
Dus vraag : Moet ik hem helemaal door duwen, of laten zitten zoals hij nu zit??

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 241
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
Locatie: Scherpenzeel

Bericht door tweeceevee » ma 3 jan, 2011 18:24

ik zet ze altijd 0,5 tot 1mm dieper dan de rand. Heeft tot nu toe nooit gelekt.
In het Haynes boek staat 0,5mm.

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » ma 3 jan, 2011 18:26

Keering moet gelijk zitten/liggen met de achterkant van de motor, dus waarschijnlijk moet je hem er verder in drukken. Wat weerstand mag best, de keering zit in een klem/knel passing en moet er niet zo maar uit kunnen komen ;)

Een fotoje kan je situatie/probleem verduidelijken ;)

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » ma 3 jan, 2011 21:26

Dit is wat de "Vraagbaak" er over schrijft:
Breng de (nieuwe!) achterste oliekeerring aan. Smeer de boring en de buiten-
omtrek van de keerring in met vet.
Plaats de keerring met referentienummer en fabrikantennaam richting motor.
Gebruik een stempel, zo mogelijk MR. 630-34/25 voor de A 79/1 motoren en
de 3607-T bis voor de M 28 en M 28/1 motoren. Smeer de binnenste conus
van de stempel met motorolie.
De kraag van de keerring moet tegen het motorhuis aanliggen in de groef.
Breng de (nieuwe!) voorste keerring aan. Smeer de buitenrand van de keer-
ring en de boring in met vet.
Plaats de keerring met nummer en fabrikantennaam naar de motor gericht.
Gebruik als stempel een pijp met de volgende maten: buitendiameter 45 mm,
binnendiameter 31 mm en lengte ± 100 mm.
De keerring moet maximaal 0,5 mm binnen het motorhuis vallen. Let erop dat
u de opgezuiverde lip van de keerring niet beschadigt.


Volgens "Querschnitt" mag de oliekeerring 0.5 mm buiten het motorhuis uitsteken.

Ik zou ze gewoon gelijk houden met de buitenzijde van het motorhuis.

Plaats reactie