2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

mijn '65 AZ
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Restauraties en verbouwingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AZL57
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 2-9-2007
Berichten: 3926
Woonplaats: kerkrade

BerichtGeplaatst: Do 3 Feb, 2011 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon 6 volt tot 1970. 12V is waarschijnlijk de azam 6.
_________________
diverse Citroens, wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 18-4-2007
Berichten: 1596
Woonplaats: Abbenes

BerichtGeplaatst: Do 3 Feb, 2011 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

Voor verf zou je navraag kunnen doen bij een auto-onderdelen-boer of bij een spuiter. Sommige kleuren hebben geen kleurcode die natrekbaar zijn en zou de verf "nagemaakt" moeten worden. Maar volg eerst de tips van Gerard.
_________________
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 27-1-2011
Berichten: 175
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Do 3 Feb, 2011 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

AZL57 schreef:
Gewoon 6 volt tot 1970. 12V is waarschijnlijk de azam 6.


hoe kun je dan voor 12v in de wagen zorgen?
_________________
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 6-6-2005
Berichten: 1768
Woonplaats: stompwijk (zh)

BerichtGeplaatst: Do 3 Feb, 2011 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

andere acccu, andere dynamo, andere spanningsregelaar, andere ruitenwissermotor, startmotor denk ik niet (zijn vaak 6 volt, draaien ze lekker hard in een 12 volt auto) andere lampjes (alle lampjes, ook in je dashboard), andere knipperlichtautomaat, zekeringen weet ik eigenlijk niet.
_________________
2cv6 1985, 2cv6 1979, Twingo 2011.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 18-10-2005
Berichten: 753
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do 3 Feb, 2011 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ombouw naar 12 volt zal niet makkelijk gaan ivm constructie van de gelijkstroomdynamo achter de ventilator. Je kan wel een klein omvormertje (6naar12v) aansluiten voor je tom tom oid.
_________________
------------------------------
Traction 11 BN 1953
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AZL57
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 2-9-2007
Berichten: 3926
Woonplaats: kerkrade

BerichtGeplaatst: Do 3 Feb, 2011 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

6 volt werkt prima als je alles in orde hebt qua kabels en verbindingen. De mijne draait al meer dan 50 jaar probleemloos. Wink
Niet bang zijn. En voor een of ander modern apparaatje een omvormer zoals Eng Bo zegt.
_________________
diverse Citroens, wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 27-1-2011
Berichten: 175
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Vr 4 Feb, 2011 09:26    Onderwerp: Reageer met quote

engbokho schreef:
Ombouw naar 12 volt zal niet makkelijk gaan ivm constructie van de gelijkstroomdynamo achter de ventilator. Je kan wel een klein omvormertje (6naar12v) aansluiten voor je tom tom oid.


die omvormers kunnen zeker niet zoveel stroom trekken?
en wat als ik de motor vervang door een 602cc 12V?
en alle elektronica vervang?
_________________
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 2-7-2005
Berichten: 1307
Woonplaats: Culemborg

BerichtGeplaatst: Vr 4 Feb, 2011 09:54    Onderwerp: Reageer met quote

Als je de techniek vervangt door een modern zesje heb je al veel problemen zoals dynamo achter de ventilator opgelost.

Echter moet je dan wel meer aanpassen. Zo ook de achterste draagarmen i.v.m. groensysteem en een ander handremmechanisme bevestigd op het chassis en hangende pedalen fabriceren.
Al met al een hele klus maar dan heb je wel een 2cv met de looks van toen en de techniek van nu....naja nu..ook alweer 20 jaar terug minstens.

Wat ook kan is er een ami blok in hangen..ook 6 volt. had ik ook in mijn ami 6 uit 66. Weet alleen even niet meer hoe het zat met de uitlaat.
Rijdt nu overigens ook rond in Belgie (Kessel). Zonder problemen vele duizenden km's mee gereden vorig jaar. Alleen hij verbrook wat meer olie dan gepland. Kwam door gesleten zuigerveren waarschijnlijk. Kortom vele mogelijkheden.
_________________
Citroén rolls better than a Rolls!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 27-1-2011
Berichten: 175
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Vr 4 Feb, 2011 11:20    Onderwerp: Reageer met quote

okeeeejj Shocked
ik denk dat ik het voorlopig bij mn 425cc ga houden, en ik zal het maar moeten stellen met wat minder vermogen :p
_________________
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
AZL57
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 2-9-2007
Berichten: 3926
Woonplaats: kerkrade

BerichtGeplaatst: Vr 4 Feb, 2011 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

Een 18 pk is een hele fijne motor om mee te rijden. En daarbij extreem zuinig ook niet onbelangrijk in deze tijd Wink
_________________
diverse Citroens, wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 22-12-2008
Berichten: 640
Woonplaats: langweer

BerichtGeplaatst: Vr 4 Feb, 2011 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

je kan ook gewoon een 12 volt dynamo erop bouwen
en daar je electra op zetten
_________________
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner


Geregistreerd op: 22-3-2003
Berichten: 2883
Woonplaats: Hongarije

BerichtGeplaatst: Vr 4 Feb, 2011 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe had je dat in gedachte Brammie? Question
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JieKie
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 27-1-2011
Berichten: 175
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Vr 4 Feb, 2011 17:36    Onderwerp: de kaf is van het koren gescheiden! Reageer met quote

even stoppen met dromen over de toekomst, tijd voor een update.
vandaag ben ik eindelijk weer thuis en heb ik er wat aan kunnen werken. de kaf is van het koren gescheiden! met andere woorden, de koets van het chassis.

foto's:
chassis:






woeps..


onder laagje wat roest en vuil lijkt

ziet er proper uit.. denk ik


ziet er erger uit dan het is, de verf blakert af samen met de roest. of vergis ik me?

koets:
zou die vervangen moeten worden?


die gaat eruit


dts is de overgang van de vloerplaat naar dat waar de achterbank op staat (hoe heet dit?) boven de benzinetank.


deze gaan vervangen worden



dilemma: hou ik hem origineel of maak ik mm ouder?


en weet er iemand vanwaar deze komen?




volgende stap is de motor van het chassis halen en opknappen, dan het chassis zelf en tenslotte de koets
_________________
dyane 6 1974
dyane 6 1981 (papieren)
2cv AZ 1965 (restaureren)
2cv charleston 1985 (custom project)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 4-2-2010
Berichten: 1340
Woonplaats: Venlo

BerichtGeplaatst: Vr 4 Feb, 2011 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi projekt!!!
Veel werk, maar zeker de moeite waard!
Ben erg benieuwd naar het chassis als dat schoongemaakt is. Kon idd wel eens meevallen.
In iedergeval veel succes!!
_________________
'T is een kwestie van geduld.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 25-5-2007
Berichten: 1852

BerichtGeplaatst: Vr 4 Feb, 2011 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

wow, en ik dacht dat ik last had van wat vliegroest! Ik zie slechts bruine thumbnails Wink succes!

stoelen doen mij denken aan DS, maar dat zijn ze niet. Misschien ooit een speciale uitvoering van een a-type?
_________________
2cv6 1987
Acadiane camper 1983
2cv AZ 1963
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Restauraties en verbouwingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 3 van 6
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group