fietsen in / op / achter Mehari

Alles over het heerlijke eendrijden.
Plaats reactie
guido
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 1 mar, 2007 14:54
Locatie: Leopoldsburg

fietsen in / op / achter Mehari

Bericht door guido » di 26 jul, 2011 12:08

ik zou volgend jaar naar de Mont Ventoux willen rijden met 2 fietsen in of op de Mehari.
Wat zijn jullie ervaringen over een fietsdrager op de trekhaak op dergelijk autootje, geeft dit niet teveel gewicht achter om het rijden nog prettig te houden?

Ik zou ze ook kunnen inladen zonder wielen,maar dan moet ik een paar beugels maken om voor- en achtervork vast te maken.

Ginder fietsen huren kan ook, maar is vrij kostelijk: voor die prijs kan ik hier een 2ehands trekhaak scoren die ik achteraf nog wel s kan gebruiken

Ben momenteel nog wat aan 't brainstormen hierover, dus graag jullie ervaringen en/of suggesties . . .
Mehari '78

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 26 jul, 2011 15:14

te zwaar, nee joh, trakhaak kan het wel hebben, je moet alleen navragen wat max kogeldruk is, maar als dit geen EV fietsen zijn lijkt mij dat geen probleem.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » di 26 jul, 2011 18:02

Ik heb geen ervaring met een Mehari, maar een fietsenrek achter op de eend is geen probleem. En dan heb ik het niet over een modern lichtgewicht fietsenrek maar een zelf gemaakte constructie die veel te zwaar is uitgevallen. Daarop dan twee gewone Batavus fietsen. Ook niet bepaald lichtgewicht.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » di 26 jul, 2011 22:35

paar wielrenners achterop wil prima, zelf ook al vaak gedaan, ik gooi ze toch liever in de auto, scheelt behoorlijk wat wind namelijk.
Dus als je kunt gewoon in de auto plaatsen.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 29 aug, 2011 22:26

Ook een stel stadsfietsen achter een burton was ook geen probleem. Dus ik denk dan op een mehari ook niet.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Plaats reactie