teardrop caravan

Burtons, lomaxen, Charons, Le Patrons, etc.
Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 28 jun, 2012 11:06

Leuk ding!
ook grappig om te zien dat de constructie (houten platen met balken in de breedte en een dunne plaat bovenop) die je hebt gebruikt precies gelijk is aan hoe mijn dwergauto is gebouwd... 50 jaar geleden. Klassieke werkwijze dus. :D

En trouwens, ik zie dat je een witte kentekenplaat op de caravan hebt zitten,
als het trekkende voertuig (=de burton) een blauwe plaat heeft mag de caravan die ook voeren. Dan hoeft er dus niet zo'n -in mijn ogen- lelijke aanhangerplaat op.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » vr 29 jun, 2012 08:42

op de snelweg doet ie het goed. achter een vrachtwagen met half gas en dan 85 rijden en om achter een vrachtwagen te komen 95 gereden plankgas. viel mij nog niet tegen.
het eerste snelwegritje was vrijdag 8 juni (toen het zo hard waaide). met zijwind geen probleem (door de hoge kogeldruk gaat het geheel niet slingeren) en alleen wind vol van voren zonder vrachtwagen en toch wel een lange redelijke helling op een knooppunt moest ik terug naar zijn 3 en 60km/u

mijn bedoeling is ook niet om er mee op de snelweg te rijden al doet ie het eigenlijk nog goed maar om lekker binnendoor naar zuid frankrijk te toeren me de nodige tussenstops.

dat watervat staat helemaal achterin de caravan en helpt een beejte als contragewicht voor de kogeldruk.
de gasfles ligt nagenoeg in de kofferbak. voor de kogeldruk zal het wel uitmaken maar voor het doorhangen van de auto niet. ik ben vrij lui aangelegd (vandaar een caravan en geen tent meer) en wil het eigenlijk zo probeeren tot dat meneer agent moelijk gaat doen. ik weet iig dat ik een 65 kg kan besparen door en paar kleine dingen te verschuiven van caravan naar auto ter plaatse (en heb oo de ruimte in de auto ervoor als het moet) in geval van,
J B

just drive like you stole it

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » vr 29 jun, 2012 08:51

Hou je er rekening mee dat een verzekering als de aanhanger niet aan de eisen voldoet (bijvoorbeeld door te zwaar te zijn) wellicht niet zal uitkeren bij ongeval?

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » vr 29 jun, 2012 16:28

bij een ongeval blijft er neit veel over om te wegen volgens mij :S

ben ff gaan googlen en kwam deze tekst idd tegen:

Historische aanhangwagens van meer dan 750 kg mogen een donkerblauwe kentekenplaat met witte letters gebruiken. Onder historische aanhangwagens vallen in dit verband alle aanhangwagens die voor 1 januari 1978 in gebruik zijn genomen. Wanneer het trekkend voertuig een donkerblauwe kentekenplaat voert, dan mag de aanhangwagen lichter dan 751 kg ook voorzien zijn van een donkerblauwe kentekenplaat. De kentekenplaat voert dan het kenteken van het trekkend voertuig

morgen maar gelijk even blauwe platen laten bijmaken. dit wist ik dus niet :D
J B

just drive like you stole it

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » za 30 jun, 2012 01:10

Ik denk meer aan een ongeval waarbij jij geen schuld hebt, waarbij de tegenpartij voor de rest van zijn leven invalide is en waarbij de verzekering van de tegenpartij er achter komt dat je aanhenger te zwaar was.... In dat geval is er een gerede kans dat jouw verzekering ook niet zal uitkeren en jij de rest van je leven aan het betalen bent.

Ik ben me er van bewust dat dit een erg negatieve kijk op de situatie is en ik ben me er ook van bewust dat ik dat risico ook gelopen heb toen ik met de Predom caravan achter mijn eend door de Alpen trok, maar misschien is het wel een goed idee om je er bewust van te zijn (maakt je extra defensief in het verkeer).

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » za 30 jun, 2012 01:11

*aanhanger

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » za 30 jun, 2012 09:14

extra bewust er van zijn kan geen kwaat nee. ik weet iig dat mijn caravan te zwaar is. ik ben beniuewd naar hoe het met de rest van de nederlandse vakantiegangers is
J B

just drive like you stole it

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » ma 2 jul, 2012 20:11

en ik heb er inmiddels een blauwe plaat opzitten. ben er echt gelukkig mee. ik heb die witte platen nooit mooi gevonden bij geen 1 aanhanger

Afbeelding
J B

just drive like you stole it

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 2 jul, 2012 20:29

"uk", dat is toepasselijk!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » ma 2 jul, 2012 21:33

over dat uk krijg ik heel veel te horen . bij de caravan had ik eigenlijk niet over nagedacht :D
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 410
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » ma 2 jul, 2012 21:37

Hij is leuk Joost!! Ik ga je zien in Frankrijk begreep ik van Miranda.
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 2 jul, 2012 22:49

ziet er een stuk beter uit zo!
let wel dat als je naar het buitenland gaat een NL sticker verplicht is als er geen blauw blak op de plaat zit... daar had ik in FR 2 jaar terug bijna een bon voor :S

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » di 3 jul, 2012 09:33

Klopt, had ik een aantal jaar geleden in Oostenrijk met de witte ami. Ik heb toen met zwarte stift een NL-sticker getekend ;-). De agenten waren trouwens erg vriendelijk.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 3 jul, 2012 17:21

precies :D ik had een NL op een stuk karton getekend en die op de achterruit geplakt.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » di 3 jul, 2012 20:35

op de burton heb ik ook geen nl zitten en toch al eens staande gehouden vanwege een stopbord (waarschuwwing uiteindelijk) een flits foto uit italie hebben ze trouwens geen nl stikker voor nodig hoor :(
ik heb wel voor achtererop de caravan de plannen nog een nl te hangen maar kan nog geen eisen ervoor vinden.
heb een mooie nl (in witte letter en geen achergrond met een witter rand eromheen) verder heb ik een blauwe nl metvan die europese sterren eromheen (stuk groter dan op gele kentekenplaat ) en een gele stikker met zwarte nl erop (vrij opzichtig)

@ peter: klopt. wij gaan de 12de met de caravan richting fumay en treffen jullie daar
J B

just drive like you stole it

Plaats reactie