2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

cilinderkoppen wisselen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Motorrevisie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 4-2-2004
Berichten: 2906
Woonplaats: amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo 30 Okt, 2011 22:21    Onderwerp: cilinderkoppen wisselen Reageer met quote

hoi,

ik ben bezig met een minirevisie van het blok (gewoon standaard jaren 80 blok, weet zo even het exacte nummer niet, maar iig geen s6 blok) dat in de eend hangt. er komt toch nog wel wat uitlaatgassen in het interieur vio de koppen. deze heb ik al nagetrokken, maar afsluiting is gewoon niet 100%. nu ben ik van plan twee koppen van een ak2 blok te reviseren (wel de el-cheapo manier, door gewoon zelf de kleppen in slijpen met zo'n zuignapje). nu zitten er wel kleine verschillen tussen deze koppen en de koppen die op de eend zitten. zo hebben deze koppen dubbele klepveren en wellicht (maar dit heb ik nog niet gecheckt) ander type brilrubbers.

gaat dit een probleem opleveren bij monteren? nee toch?

is het nog wijs om de enkele klepveer te gebruiken van de huidige kop?

wel gewoon hetzelfde type brilrubber gebruiken die momenteel op de te reviseren koppen zitten?
_________________
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2246
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Zo 30 Okt, 2011 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je inmiddels waar de uitlaatgassen vandaan komen?

Bij mijn auto lekten de uitlaatpakkingen steeds doordat de cilinders eerst waren vastgezet en daarna het spruitstuk er pas op.
Dat gaat dus niet goed.

Je moet dit gelijkmatig aantrekken, alles steeds een beetje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3325

BerichtGeplaatst: Zo 30 Okt, 2011 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je waar de uitlaatgassen vandaan komen.
Niet uit je kachelpotten....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 4-2-2004
Berichten: 2906
Woonplaats: amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo 30 Okt, 2011 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

dat heb ik gechecked. tis echt tussen kop en cilinder (ten minste de rest is gechecked) dus gewoon even nieuw setje cilinders/zuigers, gelijk 1:9 en "gereviseerde" koppen. mag ook wel eens nadat ik er een ton mee gereden heb (en geen idee wat de eigenaar ervoor er mee gereden heeft)

nu alvast sparen voor kruk en nokkenas Wink
_________________
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3325

BerichtGeplaatst: Ma 31 Okt, 2011 00:34    Onderwerp: Reageer met quote

OK helder!

Veel succes.
Hou ons op de hoogte!!

Greetz David Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner


Geregistreerd op: 22-3-2003
Berichten: 2883
Woonplaats: Hongarije

BerichtGeplaatst: Ma 31 Okt, 2011 07:03    Onderwerp: Reageer met quote

Lekkende cilinderkoppen kan je net als kleppen passlijpen. Je neemt dan een oude cilinder en verwijder de koelribben.smeer klepslijppasta op de bovenrand en slijp de koprand tot hij mooi schoon is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
André Post
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 8-4-2005
Berichten: 1954
Woonplaats: Haarlem

BerichtGeplaatst: Ma 31 Okt, 2011 08:50    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij zijn alle 605 koppen uitwisselbaar.
Zo zit op mijn jaren 80 motor in de Mehari rechts een kop van een jaren 70 Ami.
De brilrubbers maken niet uit.
Het inslijpen van de cilinder op de kop kan in ieder geval geen kwaad.
Ook zonder het afslijpen van koelribben heb je een beetje slag.
Lijkt me voldoende om betreffende kop en cilinder beter te laten passen.
_________________
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3325

BerichtGeplaatst: Ma 31 Okt, 2011 09:08    Onderwerp: Reageer met quote

Gerard2cv schreef:
Lekkende cilinderkoppen kan je net als kleppen passlijpen. Je neemt dan een oude cilinder en verwijder de koelribben.smeer klepslijppasta op de bovenrand en slijp de koprand tot hij mooi schoon is.


Gerard,
Je bedoelt dat je met een oude cilinder een andere polijst/slijpt??

Greetz david Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner


Geregistreerd op: 22-3-2003
Berichten: 2883
Woonplaats: Hongarije

BerichtGeplaatst: Ma 31 Okt, 2011 09:13    Onderwerp: Reageer met quote

Je slijpt met de stalen cilinder de aluminium kop.Als die kop gelekt heeft kan je dat duidelijk zien aan de brandplek in die koprand.Als die rand mooi schoon was,had hij niet gelekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3325

BerichtGeplaatst: Ma 31 Okt, 2011 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Snap het.

Dank je!

David Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 4-2-2004
Berichten: 2906
Woonplaats: amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma 31 Okt, 2011 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

ja dat (inslijpen van de passing van de kop) had ook een goed idee geweest...

nuja, de nieuwe zuigers/cilinders liggen al klaar en de donor koppen zijn al gedemonteerd. nuja dit is ook wel het makkelijkst aangezien de eend mijn enige auto is en ik die dus het liefst zsm weer rijdend heb.

dus nu kan ik in alle rust de koppen reviseren (zal de passing op de cilinders voor de zekerheid nog een beetje inslijpen) en dan straks in een keer de boel wisselen. dat moet (samen met het vervangen van de keerringen ed) wel in 1 dag te doen zijn.

resume: de koppen die ik nu aan het reviseren ben, gewoon laten zoals ze nu zijn kwa klepveren en brilrubbers ed

thnx allemaal
_________________
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3325

BerichtGeplaatst: Di 6 Dec, 2011 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

Loopt het spul alweer??

En....... loopt het mooi?


Greetz David Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 4-2-2004
Berichten: 2906
Woonplaats: amsterdam

BerichtGeplaatst: Di 6 Dec, 2011 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

geduld, geduld (zeg ik tegen mezelf)

met 1 x 3 uur in de week schiet het allemaal niet zo op als je zou willen
_________________
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3325

BerichtGeplaatst: Di 6 Dec, 2011 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ojee ojee, wat enorm herkenbaar....

bij mij schiet het ook even totaal niet op!

Nou ja, in ieder geval succes en laat even wat horen als je hem gaat starten!!

Succes en Greetz David Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 4-2-2004
Berichten: 2906
Woonplaats: amsterdam

BerichtGeplaatst: Di 6 Dec, 2011 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

uiteraard, uiteraard (tja drukke baan, gezinsleven, vrienden en een sleutelplek op dik een half uur rijden...)

maar goed, 1 velg van de nieuw gekochte winterbanden is al matzwart geschilderd. 1 cilinderkop is zo goed als klaar, ik krijg alleen 1 beschadigd tapeind er niet uit. dus eigenlijk "slechts' 1 cilinderkop te gaan. dus een maandje of 2 nog Wink Very Happy .

nee, ik hoop tussen kerst en oud en nieuw vrij te hebben en dan niet al te veel te feesten zodat ik nog even tijd heb voor zinnige dingen
_________________
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Motorrevisie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group