Eend comfortabeler maken.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » zo 27 jun, 2004 15:57

Als de achtersre stand te weinig is,kan je het middelste pennetje eruit halan en verder
naar achter.Dan moet je wel kijken of de zijgeleiders nog goed erin zitten,desnoods
naar achter verplaatsen door er een gat bij te boren en met bout en moer vastzetten.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 27 jun, 2004 17:27

Maar Gerard, het kan dus geen kwaad als de hoogte "verkeerd" staat dan volgens de boekjes.

Ik heb er namelijk nog nooit problemen mee gehad, maar kan dit kwaad op de lange termijn?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gast

Bericht door Gast » zo 27 jun, 2004 17:58

Punky schreef:Maar Gerard, het kan dus geen kwaad als de hoogte "verkeerd" staat dan volgens de boekjes.

Ik heb er namelijk nog nooit problemen mee gehad, maar kan dit kwaad op de lange termijn?
vogens mij is het zo dat als hij te laag staat dat vooral je fusseepennen sneller gaan slijten. kijk naar die kitcars. die moeten vaker fussees vervangen omdat de hoek anders is.

Job

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 28 jun, 2004 11:46

Ja,zoals hier boven al werd gezet,zijn de wielstanden dan niet goed,dus neem even de
moeite en zet hem op hoogte.Je heb er zelf lol van.Hij stuurt beter,de wegligging is beter
Succes.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 28 jun, 2004 13:16

Ik heb mijn bank 2 'tandjes' verder naar achter kunnen zetten, ik kan aan de passagierszijde nu bijna met gestrekte benen zitten. Zij is korter dan mij dus ik neem aan dat dit voldoende moet zijn. Ik heb echter wel een pennetje uit mijn bank moeten halen om de bank verder naar achter te kunnen schuiven en dat krijg ik er nu niet meer in ? Is dat erg ?

En die verzwaring van de Eend ? Is dat een optie ?
Afblijven.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 28 jun, 2004 17:02

Dat pennetje kan er weer in als de bank dat stukje naar voor gezet wordt.Maar hebben
nu de zijgeleiders nog draagvlak genoeg of kan de bank haast achterover klappen.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » ma 28 jun, 2004 18:56

Daar zal ik even naar kijken Gerard. Ik vrees zelf dat de bank op die manier teveel heen en weer kan (de linkerkant naar voren en de rechterkant naar achteren) waardoor de bank + rails op den duur kunnen beschadigen. Ik ga proberen om dit (tijdelijk) vast te zetten.

Dat pennetje kan er inderdaad weer terug in als ik de bank ook weer naar voren zet (in zijn normale stand) maar dan heb ik niet meer dat beetje extra ruimte.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » za 3 jul, 2004 18:42

Idee: je laat haar op de achterbank zitten en draait de passagiersstoel zo dat de rugleuning bij de voorruit zit. Kan ze haar been strekken en toch lekker zacht zitten.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 3 jul, 2004 20:33

Dat gaat niet lukken aangezien ik een bank heb.

Mocht ik ooit voor stoelen gaan, dan houd ik dit idee in gedachten !
Afblijven.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 5 jul, 2004 08:18

Om jouw probleem op te lossen zet je alleen de rechtergeleider in de achterste stand,
dus even los maken en zo naar achter dat het ene gat weer gebruikt kan worden en
voor die andere een gat door allebei de platen en daar een lange bout met 2 moeren op.
Dan heb je totaal genoeg steun.Desnoods zet je bij je eigen een kussen in je rug.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 21 jul, 2004 12:03

Alle tips en adviezen ten spijt, maar voor haar is mijn Eend een martelwerktuig. Juist door die comfortabele vering krijgt zij last, het hele zaakje deint teveel door (en nee, mijn schokdempers zijn niet versleten). Ik heb het sterke vermoeden dat het niet mogelijk is om een Eend (veel) stugger te laten veren, dus er moet een andere oplossing gezocht worden. Of zou ik de wonderolie in mijn veerpotten kunnen vervangen door beton ? :wink:
Afblijven.

Gesloten