big bore of visa
big bore of visa
Dag allemaal, ik ben me er al een tijdje in aan het verdiepen en ik ben er nog steeds niet uit. Ook in de verschillende topics op het forum kom ik steeds andere ideeen tegen dus daarom de vraag: ik wil mijn eend iets meer power geven om de klapkar te trekken, wat is volgens jullie de beste oplossing , een big bore kit of een visa motor. Snelheid is voor mij niet het belangrijkste, wel meer trekkracht, maar het allerbelangrijkst vind ik nog betrouwbaarheid. ik heb geen zin om op vakantie met vrouw en kind langs de weg te staan, natuurlijk gebeurt dit best met een eend, maar dan valt het altijd wel mee, gasveertje gebroken en dat soort spul. Evt is er ook de derde optie een aangepast eendencarter met visa cilinders, maar ik ben bang dat dat iets buiten het budget van 5 a 6 honderd gaat.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Zoals je zelf al aangeeft is er veel info te vinden op het forum over beide varianten.
Ik ben er een aantal jaren zelf ook over bezig geweest en heb uiteindelijk voor de bigbore gekozen.
Houdt met een ding rekening: Een sluitend antwoord zul je niet krijgen!!! Je zult toch op eigen gevoel moeten kiezen.
Ik ben er een aantal jaren zelf ook over bezig geweest en heb uiteindelijk voor de bigbore gekozen.
Houdt met een ding rekening: Een sluitend antwoord zul je niet krijgen!!! Je zult toch op eigen gevoel moeten kiezen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Dat is idd zo, eigen gevoel zei tot nu toe visa, maar volgens mij is een conversie naar big bore weer veel gemakkelijker te doen, vandaar dat twijfels blijven, wie weet trekt dit topic me net over de streepPunky schreef: Houdt met een ding rekening: Een sluitend antwoord zul je niet krijgen!!! Je zult toch op eigen gevoel moeten kiezen.
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
schermer
Heb net een visa motor in mijn 2cv gelegd
Moet zeggen veel meer trekkracht
Heb het ook overwogen om terug een big-bore te plaatsen want daar had ik in het verleden ook al goede ervaringen mee
Ik denk dat de 2 ongeveer op het zelfde bedrag gaat uitkomen maar heb gekozen voor het duurzaamste
Heb wel enkele aanpasingen moeten doen zoals vliegwiel dunner gemaakt , starterskrans vervangen en de adapter en evo ontsteking
Heb dan ook gekozen voor een gewone 2cv carburator met aangepaste sproeiers en spruitstuk van een 2cv
Kwestie vermogen is er weinig verschil merkbaar tussen visa en bigbore
hier een filmpje van de eerste start
http://www.youtube.com/watch?v=T6H6-XM2fxI

Heb net een visa motor in mijn 2cv gelegd
Moet zeggen veel meer trekkracht
Heb het ook overwogen om terug een big-bore te plaatsen want daar had ik in het verleden ook al goede ervaringen mee
Ik denk dat de 2 ongeveer op het zelfde bedrag gaat uitkomen maar heb gekozen voor het duurzaamste
Heb wel enkele aanpasingen moeten doen zoals vliegwiel dunner gemaakt , starterskrans vervangen en de adapter en evo ontsteking
Heb dan ook gekozen voor een gewone 2cv carburator met aangepaste sproeiers en spruitstuk van een 2cv
Kwestie vermogen is er weinig verschil merkbaar tussen visa en bigbore
hier een filmpje van de eerste start
http://www.youtube.com/watch?v=T6H6-XM2fxI

Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be
www.michelenmichel.be
Ziet er erg netjes uit, als ik voor visa ga wil ik ook de versnellingsbak zonder spacers aan de motor boeten, moet je dan zowel het vliegwiel afdraaien en de starterkrans verplaatsen? Ik wilde namelijk dan een startekrans van een 2cv erop laten persen en deze iets dichter naar de motor verplaasten, moet ik dan nog steeds het vliegwiel afdraaien?
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Schermer
Ik heb het vliegwiel niet in dikte laten afdraaien maar de uitsparing van het vliegwiel iets dieper laten afdraaien zodat ik de 2cv versnellingsbak tegen de motor kan monteren zonder dikte rondellen en kan de price as ook diep genoeg in het vliegwiel
de starterskrans kan je verwijderen met effe warm te stoken en er af kloppen
Ik heb het vliegwiel niet in dikte laten afdraaien maar de uitsparing van het vliegwiel iets dieper laten afdraaien zodat ik de 2cv versnellingsbak tegen de motor kan monteren zonder dikte rondellen en kan de price as ook diep genoeg in het vliegwiel
de starterskrans kan je verwijderen met effe warm te stoken en er af kloppen
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be
www.michelenmichel.be
Jammer dat er niet meer reacties zijn gekomen, had gehoopt alle voor en tegen argumenten een keer bij elkaar te brengen in 1 topic. Ik heb vandaag toch een visa motor aangeschaft, mijn redenatie, orgineel citroen, dus betrouwbaar.
Nog een vraag voor michel, een 2cv carburator op een visa, kan dat zo maar? Ik dacht dat een visa hier niet lekker op draaide, wat voor sproeiers zitten er dan in?
Nog een vraag voor michel, een 2cv carburator op een visa, kan dat zo maar? Ik dacht dat een visa hier niet lekker op draaide, wat voor sproeiers zitten er dan in?
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Dat topic bestaat namelijk al: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=507 ... sc&start=0schermer schreef:Jammer dat er niet meer reacties zijn gekomen, had gehoopt alle voor en tegen argumenten een keer bij elkaar te brengen in 1 topic.
PuNk RoCK LosEr