big bore of visa

Plaats reactie

visa of big bore

visa motor
3
30%
big bore kit
1
10%
anders
1
10%
niks doen, 602 motor is goed zo
5
50%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

big bore of visa

Bericht door schermer » za 26 mei, 2012 13:59

Dag allemaal, ik ben me er al een tijdje in aan het verdiepen en ik ben er nog steeds niet uit. Ook in de verschillende topics op het forum kom ik steeds andere ideeen tegen dus daarom de vraag: ik wil mijn eend iets meer power geven om de klapkar te trekken, wat is volgens jullie de beste oplossing , een big bore kit of een visa motor. Snelheid is voor mij niet het belangrijkste, wel meer trekkracht, maar het allerbelangrijkst vind ik nog betrouwbaarheid. ik heb geen zin om op vakantie met vrouw en kind langs de weg te staan, natuurlijk gebeurt dit best met een eend, maar dan valt het altijd wel mee, gasveertje gebroken en dat soort spul. Evt is er ook de derde optie een aangepast eendencarter met visa cilinders, maar ik ben bang dat dat iets buiten het budget van 5 a 6 honderd gaat.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 26 mei, 2012 14:40

Zoals je zelf al aangeeft is er veel info te vinden op het forum over beide varianten.
Ik ben er een aantal jaren zelf ook over bezig geweest en heb uiteindelijk voor de bigbore gekozen.

Houdt met een ding rekening: Een sluitend antwoord zul je niet krijgen!!! Je zult toch op eigen gevoel moeten kiezen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3072
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 26 mei, 2012 14:50

Misschien is het een idee om je licht op te steken bij de kit-car bouwers?

Die experimenteren volop met deze dingen.

Ik ben zelf ook nog zoiets van plan, dan wordt het bigbore.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » za 26 mei, 2012 15:44

Punky schreef: Houdt met een ding rekening: Een sluitend antwoord zul je niet krijgen!!! Je zult toch op eigen gevoel moeten kiezen.
Dat is idd zo, eigen gevoel zei tot nu toe visa, maar volgens mij is een conversie naar big bore weer veel gemakkelijker te doen, vandaar dat twijfels blijven, wie weet trekt dit topic me net over de streep

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 27 mei, 2012 20:19

in de pickup hebben we hier een visa motor liggen, rijdt opzich erg lekker, bij mijn dyane komt er wel een bigbore in maar dat is een heel ander verhaal.

engiste wat ik begrepen heb is dat de onsteking van een visa nogal wat geld kan kosten als hij kapot it, en ook de sensoren en dergelijken.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » zo 27 mei, 2012 21:26

Bij een visa wil ik zowiezo een andere ontsteking, een 123 met visa adapter of de visa ontsteking van de kitkarmeneer

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » ma 28 mei, 2012 02:31

naja ik ben erg tevreden met de orginele onsteking ervan, die geeft een erg goede sterke vonk. maar ik heb persoonlijk geen ervaring met een andere onsteking erop.

2cv Michel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 183
Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Bericht door 2cv Michel » ma 28 mei, 2012 08:02

schermer
Heb net een visa motor in mijn 2cv gelegd
Moet zeggen veel meer trekkracht
Heb het ook overwogen om terug een big-bore te plaatsen want daar had ik in het verleden ook al goede ervaringen mee
Ik denk dat de 2 ongeveer op het zelfde bedrag gaat uitkomen maar heb gekozen voor het duurzaamste
Heb wel enkele aanpasingen moeten doen zoals vliegwiel dunner gemaakt , starterskrans vervangen en de adapter en evo ontsteking
Heb dan ook gekozen voor een gewone 2cv carburator met aangepaste sproeiers en spruitstuk van een 2cv
Kwestie vermogen is er weinig verschil merkbaar tussen visa en bigbore
hier een filmpje van de eerste start
http://www.youtube.com/watch?v=T6H6-XM2fxI
AfbeeldingAfbeelding
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 29 mei, 2012 23:28

Ziet er erg netjes uit, als ik voor visa ga wil ik ook de versnellingsbak zonder spacers aan de motor boeten, moet je dan zowel het vliegwiel afdraaien en de starterkrans verplaatsen? Ik wilde namelijk dan een startekrans van een 2cv erop laten persen en deze iets dichter naar de motor verplaasten, moet ik dan nog steeds het vliegwiel afdraaien?

2cv Michel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 183
Lid geworden op: do 10 feb, 2005 08:57
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Bericht door 2cv Michel » wo 30 mei, 2012 07:48

Schermer
Ik heb het vliegwiel niet in dikte laten afdraaien maar de uitsparing van het vliegwiel iets dieper laten afdraaien zodat ik de 2cv versnellingsbak tegen de motor kan monteren zonder dikte rondellen en kan de price as ook diep genoeg in het vliegwiel
de starterskrans kan je verwijderen met effe warm te stoken en er af kloppen
Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » vr 1 jun, 2012 22:55

Jammer dat er niet meer reacties zijn gekomen, had gehoopt alle voor en tegen argumenten een keer bij elkaar te brengen in 1 topic. Ik heb vandaag toch een visa motor aangeschaft, mijn redenatie, orgineel citroen, dus betrouwbaar.
Nog een vraag voor michel, een 2cv carburator op een visa, kan dat zo maar? Ik dacht dat een visa hier niet lekker op draaide, wat voor sproeiers zitten er dan in?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 2 jun, 2012 07:58

schermer schreef:Jammer dat er niet meer reacties zijn gekomen, had gehoopt alle voor en tegen argumenten een keer bij elkaar te brengen in 1 topic.
Dat topic bestaat namelijk al: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=507 ... sc&start=0
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie