stallingstips?

Heb je een website, ben je op zoek naar een eendewebsite, post het hier.
Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

stallingstips?

Bericht door Frank1976 » zo 14 okt, 2012 22:22

Ik kan het niet meer aanzien, de regen, het vocht, het gesijpel..
Hij gaat richting stalling mensen, ben ik bang.

Nu kan ik 'm wel ergens kwijt, maar dan staat '-ie achter een andere oldtimer, moeilijk bereikbaar (lees: moeilijk berijdbaar) en toch wat gedoe om erbij te komen.

Als ik geen andere stalling in mijn buurt kan vinden wordt dat het.

Iemand nog tips om de eend voor langere tijd weg te zetten? Accupolen los? ruitenwisserrubbers van de ramen af tegen plakken of zo? Of dat soort dingen?

Balen eigenlijk; het idee dat ik er lange tijd weer niet ik ga rijden.

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 14 okt, 2012 22:35

Wat ik zelf doe voordat mijn Eend en de acadiane de stalling in gaan is; eerst een lange rit maken met droog weer zodat de auto lekker droog onder dak gaat.
Ik zet de auto weg met verhoogde bandenspanning en ik zet de accu's thuis aan de druppellader. De ruitenwissers zou je met een kurk onder de armpje's vrij van het raam kunnen zetten :idea:
Zelf heb ik het liefst zo weinig mogelijk branstof in de tank zodat ik in het voorjaar gelijk weer vers sap kan toevoegen, maar daarover verschillen de meningen..... :?
Ik hou zelf de ramen en de deuren en de ventilatieklep op een kier en dan (alleen bij de Eend) een stofhoes erover.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » zo 14 okt, 2012 22:40

Okee. Accu eruit dus?

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » zo 14 okt, 2012 22:44

Je hebt toch geen auto om haar in de stalling te zetten, zomers regent het ook, dan wordt ze ook nat.
Alleen bij pekel zou ik niet rijden, maar verder gewoon rijden
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » zo 14 okt, 2012 22:52

Zou wel willen Jan, maar vooralsnog lekt '-ie ,me nog iets te hard. Er zit hier en daar ook wat roest op de koets die ik eerst zou willen tackelen. Maar inderdaad, het liefst zie ik 'm met sneeuw erop voor de deur straks. En Sinterklaas wil er straks ook al in aan komen rijden op school van zoonlief...

Gebruikersavatar
Peter Parker
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 10:28
Locatie: Purmerend

Bericht door Peter Parker » ma 15 okt, 2012 09:29

goeie tips, die van mij gaat ook naar de stalling binnenkort, hoop nog op een paar weken droger weer en geen pekel. Ik wil er zeker nog een zoot jaren in rijden.

Moet de accu er ook uit als ze deze zomer erin is geplaatst volgens jullie?
Gris Cormoran 1985 genaamd Brigitte

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » ma 15 okt, 2012 16:58

@ Peter, een accu ontlaad uit zichzelf, ongeacht zijn leeftijd, daarom hang ik hem aan de druppellader.
Je kunt ook alleen de klemmen er af halen, maar dan heb je kans dat je de accu eerst weer moet opladen in het voorjaar, en dit is ook veel slechter voor de auto.
En als de auto in een onverwarmde ruimte overwintert, is het misschien ook niet onverstandig om de ruitensproeiervloeistof te controleren op vorstbestendigheid :wink:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

OranjeEend
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: za 31 mar, 2012 21:59
Contacteer:

Bericht door OranjeEend » ma 15 okt, 2012 17:08

Een goede hoes 0ver de auto als je hem niet gebruikt? Dan kan ie toch buiten staan zonder lekkages.
Wel zorgen dat de onderzijde een stukje open blijft zo dat het kan doortochten/luchten.
Blijft ie ook makkelijk bereikbaar en op de mooie dagen dat je wil rijden hoef je alleen de hoes er maar even af te halen.

Volgens mij waren er speciale hoezen voor eenden te krijgen (2cv 'pyjamahoes'?).

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » ma 15 okt, 2012 20:19

Ik heb inderdaad ook een hoes, om over de Dyane te doen, vooral voor als het gaat sneeuwen en of ijzelen.

Ik zou inderdaad de accu verwijderen, en op de druppellader zetten, het is niet best voor een accu als ze helemaalleeg komt te staan.

Peter over een week of drie moeten we nog wel kleppen stellen, dus nog even geduld met de stalling.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Lurch
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 27 jul, 2009 16:39
Locatie: Barendrecht

Bericht door Lurch » ma 15 okt, 2012 20:28

Mijn 2CV staat 's winters ook stil, maar probeer hem wel om de 4 weken te rijden bij droog pekelvrij weer.

Als hij stil staat, dan staat hij er zo bij:
- accu aan de druppellader
- banden met een iets hogere spanning
- rubberen matten uit de auto
- onder een kleedje

Guro

Bericht door Guro » ma 15 okt, 2012 20:52

Heb vandaag niet gereden en er buikpijn van. Stallen zal me niet lukken denk ik. Ik zag dat er van die hoezen zijn om over de auto te spannen.. Is dat wat? Of kruipt er dan vocht onder wat niet weg kan?

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 153
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 19:53
Locatie: Velsen

Bericht door Frank1976 » ma 15 okt, 2012 21:34

Ook steeds meer benieuwd naar...

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » ma 15 okt, 2012 22:05

Ik zou sowieso de auto droog rijden voor ik de hoes er overheen zou trekken, en als het een mooie winterdag is en er een zonnetje schijnt, lekker de hoes eraf en rijden maar.

Als je een zachte winter hebt zonder pekelen zie ik geen enkele reden om niet in de auto te rijden, ook in het voorjaar, de zomer en het najaar regent het, dan rij je ook.

Belangrijkste echter ik heb niet een auto om in de stalling te zetten en er de helft van het jaar naar te kijken.

Preventief kun je ook het nodige doen, zet haar goed in de was, dan loopt het water er makkelijker af, haal de orginele rubber binnenmatten eruit, zorg dat de onderkant goed beschermt is, controleer op beginnend roest en pak dat direct aan.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 16 okt, 2012 12:15

Niet om het een of het ander, maar die originele rubber matten moet je sowieso uit je auto halen!!!!

Of alleen maar erin leggen als je gaat rijden.

Het zijn de grootste roestveroorzakers!

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » wo 17 okt, 2012 01:48

Met die rubbermat had ik met opendak altijd last van opwaaiend zand en stof in de ogen . heb er een droogloopmat ingelegd met rubber onderzijde en als ik de 2cv niet gebruik of als het toch nat is doe ik de mat omhoog krullen zodat het er onder droogt.
pas de problem

Plaats reactie