2cv az uit 1955
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
2cv az uit 1955
komend weekend ga ik naar Parijs toe om een 2cv az uit 1955 te bekijken en misschien te kopen.
nu zit er een 3de ruitje in de auto op de foto. is dat origineel?
wat zijn verder nog punten waar ik originaliteit op kan controleren?
heeft iemand een voorbeeld van carte grise zodat ik alvast kan kijken waar ik moet kijken waar omschreven staat waar het chassisnummer staat.
ik neem uiteraard een slechte magneet (zo'n whiteboard geval) mee om te controleren op roest, plamuur, glasvezel enz.
nu zit er een 3de ruitje in de auto op de foto. is dat origineel?
wat zijn verder nog punten waar ik originaliteit op kan controleren?
heeft iemand een voorbeeld van carte grise zodat ik alvast kan kijken waar ik moet kijken waar omschreven staat waar het chassisnummer staat.
ik neem uiteraard een slechte magneet (zo'n whiteboard geval) mee om te controleren op roest, plamuur, glasvezel enz.
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Leuk zo'n ritje Parijs om een 2cv te bekijken.
Het derde zijruitje is helaas niet origineel maar waarschijnlijk later vanwege veiligheid geplaatst.
Citroen bracht in die jaren telkens andere onderdelen aan. Qua originaliteit zou je hier bij de historie kunnen kijken.
Er ligt in ieder geval een AZ motor in met 12 pk. Het chassisnummer staat op de chassisbalk ter hoogte van de handrembevestiging.
Zowel op een aluminium plaatje als in het chassis zelf.
Post anders eens wat foto's hier op het forum dan zijn er vast medeforummers die kunnen beoordelen wat wel of niet origineel is.
Het derde zijruitje is helaas niet origineel maar waarschijnlijk later vanwege veiligheid geplaatst.
Citroen bracht in die jaren telkens andere onderdelen aan. Qua originaliteit zou je hier bij de historie kunnen kijken.
Er ligt in ieder geval een AZ motor in met 12 pk. Het chassisnummer staat op de chassisbalk ter hoogte van de handrembevestiging.
Zowel op een aluminium plaatje als in het chassis zelf.
Post anders eens wat foto's hier op het forum dan zijn er vast medeforummers die kunnen beoordelen wat wel of niet origineel is.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
en het is idd een leuk ritje. blijf ook nog een nachtje in parijs met mijn vriendin
en het 12 pk motortje zit er nog in. er zitten nog 2 andere bij ook.
verder zit de koplampbeugel er nog los bij
zijn die dichte stukken voor het derde ruitje nog als reparatie te krijgen? ik ben ze nl nog nergens tegen gekomen!
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
De ramen van de deuren zijn in ieder geval niet uit 1955, dit zijn ramen uit een Azam (en die kwam pas in 63 op de markt). Ook de achterzijde klopt niet met het bouwjaar,deze heeft al het kontje dat hoort bij een achterklep, bouwjaar 55 heeft nog het dak tot onder toe en een geheel andere achterzijde (en verlichting).
Ik zou e.e.a. nog even goed bekijken als ik jou was. En haast je niet, er zijn nog meer dan voldoende ribbelkapjes op de markt. (vooral omdat ze zo goed als onbruikbaar zijn in het dagelijkse verkeer)
In ieder geval veel plezier in Parijs
Ik zou e.e.a. nog even goed bekijken als ik jou was. En haast je niet, er zijn nog meer dan voldoende ribbelkapjes op de markt. (vooral omdat ze zo goed als onbruikbaar zijn in het dagelijkse verkeer)
In ieder geval veel plezier in Parijs
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
ik sta toch elke keer weer te kijken wat hier aan kennis over types en hun kenmerken op het forum zit. zeer imposant.
ik ben niet iemand die voor 100% orriginaliteit gaat, maar ik kan heir natuurlijk wel de prijs flink mee drukken
het geeft mij iig aan dat ik het chassis nummer goed moet controleren of hier niet mee gerommeld is
ik ben niet iemand die voor 100% orriginaliteit gaat, maar ik kan heir natuurlijk wel de prijs flink mee drukken
het geeft mij iig aan dat ik het chassis nummer goed moet controleren of hier niet mee gerommeld is
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
Ik ben dol op die oereenden (helemaal dans son jus). Het blijven de mooiste. Maar zou zelf geen oereend met 3e ruitje willen omdat charme van oereend nou juist het ontbreken van 3e ruitje is.
Off-topic:
Een eend is van voren mooi, van achteren mooi, en van de zijkant puur lelijk. Dat heb ik bij oereenden niet. Later legde iemand -die het met mij eens was- uit hoe dat kwam. Namelijk door het derde ruitje en de nieuwe motorkap. Door die nieuwe motorkap lijkt er een knik in de eend te zitten terwijl bij de oereenden de motorkap (van zijkant bezien) één mooie lijn is met rest van de koets. Fotoshop bij een 'moderne' eend maar eens het 3e ruitje weg. Knapt ze zichtbaar van op.
Off-topic:
Een eend is van voren mooi, van achteren mooi, en van de zijkant puur lelijk. Dat heb ik bij oereenden niet. Later legde iemand -die het met mij eens was- uit hoe dat kwam. Namelijk door het derde ruitje en de nieuwe motorkap. Door die nieuwe motorkap lijkt er een knik in de eend te zitten terwijl bij de oereenden de motorkap (van zijkant bezien) één mooie lijn is met rest van de koets. Fotoshop bij een 'moderne' eend maar eens het 3e ruitje weg. Knapt ze zichtbaar van op.
Ik zou bij deze goed kijken of het chassisnummer er niet zelf ingezet is om er een oudere eend van te maken....
Naar mijn mening hebben franse eenden van deze leeftijd NOOIT een 3e zijruit gehad..... (alleen belgische AZL inderdaad maar volgens mij begonnen die pas in 1957 en werden dus in Belgi"e gebouwd deze zaten dus ook technisch heel anders in elkaar, klep bij achterlichten was beweegbaar gemaakt om reservewiel erin en euit te kunnen schuiven)...
Dus wees alert met deze auto, zodat je geen problemen bij de RDW krijgt.
Probeer ook het chassisnummer met de leeftijd te controleren of het chassisnummer echt uit 1955 is. Dus neem een lijst mee met chassisnummers en bouwjaar.....
Voor de rest zoals gezegd:
3e raampjes kloppen niet
kofferklep klopt niet
deuren kloppen niet
spatborden voor kloppen waarschijnlijk niet.........
volgens mij kloppen de wielen ook niet moeten 400 wielen zijn geen 380...
Uitkijken dus.....
Naar mijn mening hebben franse eenden van deze leeftijd NOOIT een 3e zijruit gehad..... (alleen belgische AZL inderdaad maar volgens mij begonnen die pas in 1957 en werden dus in Belgi"e gebouwd deze zaten dus ook technisch heel anders in elkaar, klep bij achterlichten was beweegbaar gemaakt om reservewiel erin en euit te kunnen schuiven)...
Dus wees alert met deze auto, zodat je geen problemen bij de RDW krijgt.
Probeer ook het chassisnummer met de leeftijd te controleren of het chassisnummer echt uit 1955 is. Dus neem een lijst mee met chassisnummers en bouwjaar.....
Voor de rest zoals gezegd:
3e raampjes kloppen niet
kofferklep klopt niet
deuren kloppen niet
spatborden voor kloppen waarschijnlijk niet.........
volgens mij kloppen de wielen ook niet moeten 400 wielen zijn geen 380...
Uitkijken dus.....
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
voor wat ik van plan ben is het niet erg dat het eea niet geheel historisch klopt. dan hoef ik er ook geen zonde van te maken.
is er een reparatiestuk te krijgen welke ik kan gebruiken om het 3de ruitje te verwijderen en een dicht stuk erin te zetten (ik kom alleen met 3de ruit tegen op internet). ik wil nl idd de looks van de oereend. (en dan weer wel met de metalen kofferklep)
# heb een foto van de chassisnummer lijst al in mijn telefoon staan.
# heb de punten die hier aangehaald zijn opgeschreven en alvast vertaald naar het frans.
# verder heb ik nog wat standaard technische dingen de vertaling van opgezocht
ik wil erheen gaan en gewoon goed kijken. (kan nooit kwaad en de meer ik er zie, de meer ik er in thuis raak). foto's maken en dan op mijn gemak nadenken wat ik er mee wil. misschien (waarschijnlijk) hier nog wat navraag doen.
en als ik besluit het te doen, flink onderbieden en het op het historische gooien.
is er een reparatiestuk te krijgen welke ik kan gebruiken om het 3de ruitje te verwijderen en een dicht stuk erin te zetten (ik kom alleen met 3de ruit tegen op internet). ik wil nl idd de looks van de oereend. (en dan weer wel met de metalen kofferklep)
# heb een foto van de chassisnummer lijst al in mijn telefoon staan.
# heb de punten die hier aangehaald zijn opgeschreven en alvast vertaald naar het frans.
# verder heb ik nog wat standaard technische dingen de vertaling van opgezocht
ik wil erheen gaan en gewoon goed kijken. (kan nooit kwaad en de meer ik er zie, de meer ik er in thuis raak). foto's maken en dan op mijn gemak nadenken wat ik er mee wil. misschien (waarschijnlijk) hier nog wat navraag doen.
en als ik besluit het te doen, flink onderbieden en het op het historische gooien.
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
En ben ook wel benieuwd naar het dasboard of daar nog het oude tellertje naast het raam zit of al op het dashboard zoals de latere eenden.
In dat laatste geval zou het ook een koets kunnen zijn van een latere az(am). Alleen ruitje ziet er wel uit of dat er later in is gezaagd.
Ach een andere koets of delen ervan is geen ramp. Als de papieren kloppen en chassisnummers netjes vindbaar zijn gaat het goedkomen.
Met een setje donordelen kan je de zijraampjes wel weer dichtlassen en achterkant wijzigen. Veel succes en plezier!
In dat laatste geval zou het ook een koets kunnen zijn van een latere az(am). Alleen ruitje ziet er wel uit of dat er later in is gezaagd.
Ach een andere koets of delen ervan is geen ramp. Als de papieren kloppen en chassisnummers netjes vindbaar zijn gaat het goedkomen.
Met een setje donordelen kan je de zijraampjes wel weer dichtlassen en achterkant wijzigen. Veel succes en plezier!
Citroén rolls better than a Rolls!