Zakelijk eend rijden?

Alles over het heerlijke eendrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Zakelijk eend rijden?

Bericht door Hanzzl69 » vr 21 jun, 2013 13:33

Hallo allemaal,

Ik overweeg om mijn eend zakelijk te gaan rijden, dus op naam van mijn eigen bedrijf. Heeft iemand daar ervaring mee? Loont het de moeite? Wat komt er bij kijken?
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Jimmy
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: zo 25 apr, 2004 22:02
Locatie: Born
Contacteer:

Bericht door Jimmy » vr 21 jun, 2013 14:02

Hier staat misschien wat info waar je iets aan hebt.
http://autosvantoen.nl/je-klassieker-op ... k-of-prive

Groeten Jimmy
Even geen 2cv

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » vr 21 jun, 2013 17:17

Hoi Hanzzl,

ik heb al mijn eenden op naam van mijn bedrijf staan en gebruik ze ook daadwerkelijk voor klantenbezoek en/of bezorgen van goederen - alle restauratiekosten, verzekering, brandstof komen derhalve ten laste van de zaak. Enkele zijn ook voorzien van bedrijfsreclame - heel soms een negatieve reactie, maar meestal reageren mensen zeer positief als je voorrijdt met een besteleend / pick-up. menigeen is verbaasd dat ik dergelijke lange afstanden met zo'n afstand rij, mijn ervaring is dat bij regulier onderhoud deze auto's zeer betrouwbaar zijn en als zich eens wat voordoet is dit meestal eenvoudig te verhelpen onderweg met wat gereedschap, ty-raps en creativiteit. op deze manier van transport kom ik tenminste toe aan mijn hobby en beleef ik veel plezier onder werktijd ...

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

zakelijk eend riden ?

Bericht door wusten-fuchs » za 22 jun, 2013 08:13

al mijn auto,s staan ...op.. de zaak al sinds 1996 (5 eenden)

heel eerlijk gezegd zie ik het verschil niet tussen ,,zakelijk,, rijden en ,prive,

maar goed ik ben dan ook geen accountant

ik denk dat het wel uitmaakt of je een eigen bedrijf hebt ( of gaat opstarten) of dat je voor je baas i.p.v een lease-bak opeens in je eend wil gaan rijden ik ken mensen die dat graag wouden doen maar de ,,,baas,, vond dat een slecht idee ,, dus dat ging niet door
wat niet kan doen we lekker toch

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » ma 22 jul, 2013 13:41

Als je eend ouder is dan 15 jaar kan het heel intressant worden, dan gaat de bijtelling niet over de cataloguswaarde maar over de dagwaarde
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
dezilverlinde
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
Locatie: Heeze
Contacteer:

Bericht door dezilverlinde » ma 22 jul, 2013 19:44

Mijn Dyane is ook zakelijk. Handig met afschrijvingen en je kunt hem altijd weer prive terugkopen voor een schijntje. Daarna prive verkopen, maak je geen boekwinst, scheelt weer belasting. Mijn Hy's waren ook altijd zakelijk! Kan ik ook de schuur bij mijn huis zakelijk boeken, levert weer voordeel op. Dus ook verbouwingen aan de schuur, alles voor de dyane e.d.
Mijn Dyane is ook voorzien van logo's en zelfs een reclamebord op het dak. Werkt als een magneet, en heel veel positieve reacties en nieuwe opdrachten daardoor! Ik zeg doen!
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold

Plaats reactie