Pagina 1 van 2

Falcon

Geplaatst: zo 21 jul, 2013 21:09
door Mous
Ik heb inmiddels een leuk koetswerk voor mijn chassis gevonden, een Falcon.
Het is een nooit afgemaakt project wat al minstens 12 jaar stof stond te verzamelen.

Voor de schoonmaak;

Afbeelding

Na een grondige sponsbeurt;

Afbeelding

Koetsje;

Afbeelding

En zo moet het ongeveer worden;

Afbeelding

Geplaatst: zo 21 jul, 2013 23:03
door joe_catchou
word mischien wel iets leuks
lijkt wat op een Donkerveend ;-)

Geplaatst: zo 21 jul, 2013 23:26
door schermer
Dat ziet er noog best leuk uit! Geinig project om daar wat van te maken, is alles een beetje compleet?

Geplaatst: ma 22 jul, 2013 14:58
door Mous
schermer schreef:Dat ziet er noog best leuk uit! Geinig project om daar wat van te maken, is alles een beetje compleet?
Ja, wel voor wat betreft de kit.
Van wat ik er van heb begrepen krijg je bij de kit alle delen die je ook op de foto ziet.
En een bouwtekening van de koets zelf, welke je van hout maakt. Het enige prefab. deel daaraan is het dashboard.

De vorige eigenaar is nooit verder gekomen dan het bouwen van de koets en deze los plaatsen op een chassis. Ik ben dus inmiddels de gelukkige eigenaar van 2 chassis, 2 motoren en 2 versnellingsbakken...........en de Falcon kit.

Het chassis wat er onder zat ziet er keurig uit, maar is wel zonder kenteken. Ik kan zelfs nergens een chassisnummer vinden.
Hoe de vorige eigenaar dit ooit op de weg had willen krijgen? :?

Geplaatst: za 27 jul, 2013 08:30
door Mous
Nu ik beide motorblokken naast elkaar heb liggen viel me op dat ze behoorlijk verschillen.
Na een beetje speuren op internet trek ik de voorzichtige conclusie dat het blokje wat bij de kit zat een visa blok is.
Voor de RDW keuring kan ik die dus niet gebruiken. Het andere blokje is niet geheel compleet. Weet iemand of ik dynamo, startmotor, kachelpotten, enz. gewoon kan uitwisselen?

Geplaatst: za 27 jul, 2013 09:55
door LPGo
Mous schreef:Nu ik beide motorblokken naast elkaar heb liggen viel me op dat ze behoorlijk verschillen.
Na een beetje speuren op internet trek ik de voorzichtige conclusie dat het blokje wat bij de kit zat een visa blok is.
Voor de RDW keuring kan ik die dus niet gebruiken. Het andere blokje is niet geheel compleet. Weet iemand of ik dynamo, startmotor, kachelpotten, enz. gewoon kan uitwisselen?
Dynamo wel, alleen heb je dan je spanningsregelaar (waarschijnlijk) niet meer nodig, zit bij Visa ingebouwd.

Kachelpotten zijn ook net anders (aansluiting kachelslangen) maar of die nodig hebt in een kitcar???? pas maken kan natuurlijk altijd.

Startmotor is anders (andere tandwiel) met andere vertanding

Geplaatst: ma 29 jul, 2013 19:59
door Mous
LPGo schreef:Kachelpotten zijn ook net anders (aansluiting kachelslangen) maar of die nodig hebt in een kitcar???? pas maken kan natuurlijk altijd.

Startmotor is anders (andere tandwiel) met andere vertanding
Volgens mij moet iedere auto met een normale voorruit ook verwarming hebben ivm ontwaseming. Een beetje aanpassen lijkt me geen probleem. Het gaat me ook niet om de verwarming maar om het uitlaatdeel wat er in zit.

Heeft iemand toevallig nog een startmotor liggen? :wink:

Geplaatst: wo 19 mar, 2014 12:04
door Wim van den Bergh
Mous schreef:Na een beetje speuren op internet trek ik de voorzichtige conclusie dat het blokje wat bij de kit zat een visa blok is.
Voor de RDW keuring kan ik die dus niet gebruiken.
Gebruik van een Visa motor is vaak geen enkel probleem bij de RDW. Het ontbrekende chassis nummer daar ga je wel problemen mee krijgen.

Geplaatst: wo 19 mar, 2014 12:06
door Wim van den Bergh
Mous schreef:Volgens mij moet iedere auto met een normale voorruit ook verwarming hebben ivm ontwaseming.
Klopt.

Een wagen met grote voorruit moet voorruitontwaseming hebben (mag een opplak unit zijn), ruitenwissers en -spoeiers.

Re: Falcon

Geplaatst: wo 19 mar, 2014 12:09
door Wim van den Bergh
Mous schreef:Ik heb inmiddels een leuk koetswerk voor mijn chassis gevonden, een Falcon.
Afbeelding
Hoe ver ben je inmiddels met de Falcon (een van de vier of vijf in NL) ?
Ben je al lid van de 2CV Kitcarclub ? Binnen de club tref je een vracht aan bouwers met gelijke problemen en verschillende oplossingen ... ook bij jou in de buurt.

Geplaatst: wo 19 mar, 2014 12:45
door schermer
De kit staat inmiddels op mp te koop, zoek maar op falcon 2cv.

Geplaatst: wo 19 mar, 2014 16:54
door Mous
schermer schreef:De kit staat inmiddels op mp te koop, zoek maar op falcon 2cv.
Klopt....
Helaas gaat er veel tijd, geld en energie zitten in het verder verbouwen van ons huis.
Begin dit jaar heb ik dus besloten alles maar te verkopen.

Er zit nog wel een eendje/dyane/acadyane in de planning. dus ik blijf hier wel gezellig lezen. (reageren doe ik niet veel, omdat er hier een hoop mensen zitten met veel meer kennis van zaken dan ik). :wink:

Geplaatst: do 20 mar, 2014 17:18
door Mous
Wim van den Bergh schreef:
Mous schreef:Na een beetje speuren op internet trek ik de voorzichtige conclusie dat het blokje wat bij de kit zat een visa blok is.
Voor de RDW keuring kan ik die dus niet gebruiken.
Gebruik van een Visa motor is vaak geen enkel probleem bij de RDW. Het ontbrekende chassis nummer daar ga je wel problemen mee krijgen.
Ik weet nog steeds niet zeker of het een visa blok is. Kan iemand me vertellen waar ik het aan kan zien?

Het chassis zonder nummer is met de oud ijzerboer mee. die wilde ik toch al niet gebruiken.

De kit is inmiddels verkocht aan een student autotechniek in het Noorden die er een schoolproject van maakt.

Geplaatst: do 20 mar, 2014 18:52
door vanVeller
Het snelste om te zien of het een visa is zijn de bougies, de diameter van de schroefdraad is kleiner.
Ook zit er op het vliegwiel een uitstekende nok, deze is voor de electronische ontsteking.

Geplaatst: vr 21 mar, 2014 10:14
door Wim van den Bergh
Mous schreef:Ik weet nog steeds niet zeker of het een visa blok is. Kan iemand me vertellen waar ik het aan kan zien?
Cilinderkop en cilinder verlopen in vloeiende lijn naar het blok : VISA
Cilinderkop en cilinder verspringen ten opzichte van elkaar : 2CV

Aan de vliegwiel zijde heeft de VISA een rechte bovenrand tussen de bakbouten.
Aan de vliegwiel zijde heeft de 2CV een V vorm tussen de bakbouten

Een VISA blok heeft geen ontstekingshuisje en een 2CV motor wel