2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

motor achterin...
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 17-11-2005
Berichten: 635
Woonplaats: etten leur

BerichtGeplaatst: Wo 16 Okt, 2013 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

interessant plan

heeft wel een beetje weg van de flyer (http://www.deflyer.nl)

ik heb ook wel eens een flinmpje op youtube gezien waarbij ze de motor en bak dwars geplaatst hebben (de koellucht zuig je dan via 1 kant thv de achterdeur aan) vervolgens hadden ze volgens mij bijde steekassen aan een versnellingsbak ofzo gekoppeld en zo beide assen aandreef. op deze manier kun je de motor zover naar binnen plaatsen als je zelf wilt
_________________
J B

just drive like you stole it
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 5-4-2006
Berichten: 543
Woonplaats: vlaardingen

BerichtGeplaatst: Wo 16 Okt, 2013 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

met het Vlaams is niks mis hoor.
misschien zoiets maar dan met de motor andersom, zie link

http://www.flickr.com/photos/c...7346148758

motor dwars met aandrijving voor en achter heb ik al eerder gezien in een 2Cv, in een zelfbouwcreatie en natuurlijk in de LOHR, het voertuig met 2CV motor en bak van het franse leger

http://www.citroenchen.de/2009...or_2CV.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 10-3-2003
Berichten: 1261
Woonplaats: Omgeving Rotjeknor...

BerichtGeplaatst: Wo 16 Okt, 2013 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

schroef schreef:
met het Vlaams is niks mis hoor.
misschien zoiets maar dan met de motor andersom, zie link

http://www.flickr.com/photos/c...7346148758



lijkt me lastig kwa koeling?
_________________
Echte mannen eten geen honing maar kauwen bijen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 1-1-2009
Berichten: 350

BerichtGeplaatst: Do 17 Okt, 2013 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

denk dat ik er aan uit ben,
de achterste uiteinden van het chassis moeten recht (horizontaal ) worden geplaatst ipv de buiging naar boven die er normaal is. zodoende hebben de cardanassen vrij spel.

Omdat m'n chassis toch aangepast is kan ik het ventilatiehuis van de motor iets laten zakken in het chassis, de nodige centimetes zijn gewonnen om de bovenkant van de motor (olievulpijp en luchtfilter) net te laten passen op de juiste hoogte als je het dak er volledig afslijpt.

Thank's!

Maar ik zal nog op veel problemen stuiten in de toekomst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 17-11-2005
Berichten: 635
Woonplaats: etten leur

BerichtGeplaatst: Do 17 Okt, 2013 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

het eerste probleem wat mij nu opvalt is dat je je chassis gaat aanpassen en je aandrijflijn. dat is dus 2/3 en niet 1/3 zoals LPGo al aangaf. (koets is het andere 3de deel) . hierdoor vervalt dus eigenlijk je kenteken. bij elke keuring of willekeurige aanhouden/verkeerscontrole heb je dus een probleem
_________________
J B

just drive like you stole it
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 1-1-2009
Berichten: 350

BerichtGeplaatst: Do 17 Okt, 2013 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik wil iets duidelijk stellen, zodat ik er niet steeds weer op gewezen wordt en ik alle uitleg moet doen :

over het kenteken/keuringsbewijs/registratie/homologatie of nog andere formaliteiten maak ik me geen enkele zorg.
Ik bouw/maak een ding waarvan ik gewoon ZEKER weet dat het de baan niet op kan, niet om te pochen maar ik heb zelfs geen tijd/zin om met al m'n auto's te rijden, ik vind het gewoon leuk om iets te maken waarvan ik weet dat het rijdt en het hopelijk misschien nog mooi oogt ook.
Misschien vinden jullie het raar als ik zeg dat ik meer plezier beleef aan het restaureren van een eend (en ik heb er enkele gedaan) dat dat ik er mee rij. (Hoewel , vorig jaar nog naar Griekenland gereden en terug)
Vraag me niet hoe het komt maar het is gewoon zo, ik sterf als ik niet met m'n handen in het vet/olie mag zitten , slijpen, lassen, plooien denken en realiseren zijn m'n passie.

Niet verkeerd opnemen hé vrienden, maar over verplichte wettelijke documenten wil ik liever niks meer horen. Het ding gaat de baan niet op of enkel op een trailer.

Oli.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 12-4-2009
Berichten: 1130

BerichtGeplaatst: Do 17 Okt, 2013 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik blijf het zeggen doen! en hou ons op de hoogte met foto's en verslagen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 1-1-2009
Berichten: 350

BerichtGeplaatst: Vr 18 Okt, 2013 07:42    Onderwerp: Reageer met quote

LPGo schreef:
Ik blijf het zeggen doen! en hou ons op de hoogte met foto's en verslagen....


Komt in orde...Smile)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 17-11-2005
Berichten: 635
Woonplaats: etten leur

BerichtGeplaatst: Vr 18 Okt, 2013 09:15    Onderwerp: Reageer met quote

in dat geval zeg ik leuke uitdaging Very Happy
_________________
J B

just drive like you stole it
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 1-1-2009
Berichten: 350

BerichtGeplaatst: Vr 18 Okt, 2013 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

De eerste proefjes worden reeds gedaan....Wink)



Uploaded with ImageShack.us
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 12-4-2009
Berichten: 1130

BerichtGeplaatst: Vr 18 Okt, 2013 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zeg...... vooral doorgaan Wink Wink Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
2Camargue
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 30-6-2013
Berichten: 4
Woonplaats: Friese Land

BerichtGeplaatst: Zo 3 Nov, 2013 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

Mooiste is als de motor zo geplaatst kan worden dat je kunt spreken van een midden motor. Dan heb je een stuk minder last van overstuur
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 9-12-2007
Berichten: 208
Woonplaats: Steensel

BerichtGeplaatst: Zo 3 Nov, 2013 13:24    Onderwerp: Reageer met quote

Aangezien het niet direct aan de eerste de beste APK eis hoeft te voldoen...
http://youtu.be/CXdwAwqzbDQ is dit ook een leuk voorbeeld
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 1-1-2009
Berichten: 350

BerichtGeplaatst: Zo 3 Nov, 2013 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

AK freak schreef:
Aangezien het niet direct aan de eerste de beste APK eis hoeft te voldoen...
http://youtu.be/CXdwAwqzbDQ is dit ook een leuk voorbeeld


Leuk ding hé! Ken,de deze al een tijdje, altijd leuk om terug te zien, maar de motor ligt zoals op de sahara,dus niet zoals ik het wil.

De mijne begint een beetje vorm te krijgen, lastigste was de achteras aanpassen en ervoor te zorgen dat de achterste "poten " aangepast worden om te dienen als baksteun. Maar ik kom er wel, inmiddels is de motor volledig gereviseersd en draait als nieuw.

Ik blijf erin geloven! Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 22-12-2008
Berichten: 636
Woonplaats: langweer

BerichtGeplaatst: Ma 4 Nov, 2013 08:46    Onderwerp: Reageer met quote

Fotooooooooo'ssss Very Happy
_________________
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group