2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

bwm duck
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 1-11-2011
Berichten: 960
Woonplaats: Ursem

BerichtGeplaatst: Di 7 Jan, 2014 00:00    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="azuiper"]wat te denken van : aangepaste schokbrekers (olie in de demper vervangen door versnellingsbakolie - zie topics op diverse fora) of speciale schokbrekers als bijvoorbeeld EVO's scheelt ook aanzienlijk in het weggedrag.

Ik heb wat correspondentie met Pete Sparrow gevoerd en die rijd in de diverse getoonde filmpjes op youtube met een redelijk standaard eend om bewust de zwakste schakel in het geheel te ontdekken - lees : standaard 2cv versnellingsbak (met weliswaar speciale olie), standaard koppeling (die het aanzienlijk toegenomen vermogen van ca. 90pk aan kan tot dusver), standaard aandrijfassen. So far, so good tot dusver .... verbazingwekkend ...

Wat voor versnellingsbak olie gooit hij er in godsnaam in dat een eendenbak dit vermogen kan handelen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 22-2-2012
Berichten: 318
Woonplaats: Netherlands

BerichtGeplaatst: Di 7 Jan, 2014 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

ik moest even spitten in wat oude correspondentie, maar ik heb het gevonden ; Pete gebruikt " Red Line fully synthetic super leight weight shock proof oil - looks like custard but works betterthan anything I 've ever tried " aldus Pete.
link : http://www.demon-tweeks.co.uk/...5-gear-oil

Op internet las ik dat hij weliswaar een long-ratio 2cv bak gebruikt in zijn test auto die je op meerdere You-Tube filmpjes kan zien, maar hij heeft voor klanten ook meerdere bmw-Ducks met 4 en 5 bak gebouwd.
_________________
BARE METAL CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 1-11-2011
Berichten: 960
Woonplaats: Ursem

BerichtGeplaatst: Di 7 Jan, 2014 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm misschien toch eens op zoek naar zo'n flesje red line.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 22-2-2012
Berichten: 318
Woonplaats: Netherlands

BerichtGeplaatst: Di 7 Jan, 2014 11:47    Onderwerp: Reageer met quote

ander filmpje van Pete met zijn "test-mule " 2cv ....
link : http://www.autoevolution.com/n...61610.html
_________________
BARE METAL CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 22-2-2012
Berichten: 318
Woonplaats: Netherlands

BerichtGeplaatst: Di 7 Jan, 2014 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

Pete heeft 2 BMW-Ducks gebouwd voor de speelfilm RED 2 met een spannende achtervolgings scnene in Parijs ....
link : http://www.youtube.com/watch?v...e=youtu.be
_________________
BARE METAL CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 1-11-2011
Berichten: 960
Woonplaats: Ursem

BerichtGeplaatst: Di 7 Jan, 2014 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ja leuk, die eerste kon ik al. Die tweede is ook erg leuk. Wel een beetje zonde van de eend. Ik kan trouwens over die red line olie niet vinden of die ook een gl-4 olie is. Of heeft sparrow ook zijn bak aangepast voor deze olie? Red line mtl is namelijk zeer geschikt voor de eend, heeft de lightweight schockproof dezelfde specificaties, maar beter? Ik kan namelijk niet al te duur aan deze olie komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AZL57
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 2-9-2007
Berichten: 3876
Woonplaats: kerkrade

BerichtGeplaatst: Di 7 Jan, 2014 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

over eenden bakken gesproken ook de africar houten 4 en 6 wielige terrein voertuigen gebouwd door een Engelsman. Ook het exemplaar dat geladen een 2,5 ton woog liep gewoon met een standaard eendbak zelfs in extreem terrein. Gewoon een goed ontwerp, de hele eend trouwens Very Happy Vele onderdelen werden over bemeten om de betrouwbaarheid te vergroten.
_________________
diverse Citroens, wat anders.


Laatst aangepast door AZL57 op Di 7 Jan, 2014 20:32, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ramon
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 10-3-2003
Berichten: 3690
Woonplaats: ibiza

BerichtGeplaatst: Di 7 Jan, 2014 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

jongens weer ff verder met mijn bmw duck



chassis is gelast!!!




is misschien wat moeilijk te zien maar hier zijn de draagarm verstevigingen

draagarmen
voor as
bak steun
anti knik (lange)






na het chassis weer netjes in de anti steenslag te hebbenn gespoten, de koets er weer op gezet en de boel naar binnen gerold
_________________
www.canpato.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
AZL57
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 2-9-2007
Berichten: 3876
Woonplaats: kerkrade

BerichtGeplaatst: Di 7 Jan, 2014 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

geven je GS velgen voren geen stuurprobleem?
_________________
diverse Citroens, wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ramon
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 10-3-2003
Berichten: 3690
Woonplaats: ibiza

BerichtGeplaatst: Di 7 Jan, 2014 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

ja wel iets dit moet ik nog even uitzoeken. iemand tips?
_________________
www.canpato.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 2-7-2005
Berichten: 1280
Woonplaats: Culemborg

BerichtGeplaatst: Di 7 Jan, 2014 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had er voor een paar dikke ringen die normaal bij de gordels zitten tussen gedaan. Passen precies. Soort van spoorverbreders. Zelf originele 2cv velgen gebruikt dus geen ervaring met rijden
_________________
Citroén rolls better than a Rolls!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 22-3-2012
Berichten: 387
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Di 7 Jan, 2014 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

kan je niet een ring uit een originele velg flexen/laten draaien heb je iets meer draagvlak als een paar bussen.
_________________
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam
Ramon
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 10-3-2003
Berichten: 3690
Woonplaats: ibiza

BerichtGeplaatst: Wo 8 Jan, 2014 10:01    Onderwerp: Reageer met quote

zat zelf te denken een paar adaptor schijven te laten draaien, ook voor achter want ami achter as is smaller banden komen nu tegen koets!
_________________
www.canpato.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Ramon
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 10-3-2003
Berichten: 3690
Woonplaats: ibiza

BerichtGeplaatst: Wo 8 Jan, 2014 11:04    Onderwerp: Reageer met quote



nog wat foto's van hoe het chassis er bij stond





best goed staat nog van binnen!!!
_________________
www.canpato.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 22-2-2012
Berichten: 318
Woonplaats: Netherlands

BerichtGeplaatst: Wo 8 Jan, 2014 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

hoi Ramon,
Kan je die adaptorschijven niet goedkoper water / laser snijden uit massieve plaat ?? dat kan tot 20-30 mm dikte. Desgewenst kan ik dat wel voor je regelen.
_________________
BARE METAL CAR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group