Pagina 1 van 5

bwm duck

Geplaatst: do 17 okt, 2013 16:57
door Ramon
hi

dan toch maar een topic!

inspiratie kwam voornamelijk door dit filmpje! https://www.youtube.com/watch?v=CvX79FDbyOA
wow..... origineel bakje,remmen,assen tegek..

bwm duck::: bedoeling is om deze wel straat legaal te maken , maar deel te laten nemen aan diverse racejes hier op ibiza, zoals de bekende down hill van san vincent naar st joan

hier wat foto's van de beginselen

Afbeelding

de basis, alleen onderstel.

Afbeelding

en ja hij is heeeel rot goed kijken, gekocht voor 500 euro prima als donor...

Afbeelding

de revisie dyane bak!


Afbeelding

de koets, met nog heel wat uurtjes las werk


Afbeelding
een zo goed als complete kabelboom

Afbeelding
en wat spatborden

Afbeelding
nog aardig wat werk.

Geplaatst: do 17 okt, 2013 17:17
door Joey_Brinkmann
ik zou de ophanging ook wat aanpassen als je er ook wat races mee wilt gaan rijden, dat scheelt al veel met bochten enzo.

Geplaatst: do 17 okt, 2013 20:13
door Ramon
zoals wat dan?

Geplaatst: do 17 okt, 2013 22:32
door Joey_Brinkmann
draag armen aanpassen, [ andere fusee hoek / camber] en uprated springs eronder.

dan heb je hem al n stuk strakker op de weg / in de bochten.

Geplaatst: vr 18 okt, 2013 14:30
door Ramon
veel verlagen hoeft niet lijkt me ivm zwaarder blok? blok steekt ook stukje onder schassis uit dus veel ruimte blijft er ook niet over
ami veren zijn al stuk stugger lijkt me!

koni schokbrekers?

Geplaatst: vr 18 okt, 2013 19:21
door Joey_Brinkmann
ik heb een ami super chassis, wat erg stug zou moeten zijn maar toch vind ik dat erg tegen vallen, ook heb ik een zwaar 4 cilinder blok erin liggen. veel lager wordt hij er niet door hoor. een bmw blok zal niet heel veel zwaarder zijn als een 2cv blok lijkt me, wel wat natuurlijk. en dat merk je ook zeker wel met het rijden.

maar ga zeker kijken om er nog stuggere veren in te zetten. nu heb ik nog teveel last van het uitveren in de bochten enzo. liever oncomfortabeler maar wel harder door de bochten. ook heb ik voor en achter stabilisator stangen. ook al erg veel scheelt.

Geplaatst: ma 28 okt, 2013 23:40
door azuiper
wat te denken van : aangepaste schokbrekers (olie in de demper vervangen door versnellingsbakolie - zie topics op diverse fora) of speciale schokbrekers als bijvoorbeeld EVO's scheelt ook aanzienlijk in het weggedrag.

Ik heb wat correspondentie met Pete Sparrow gevoerd en die rijd in de diverse getoonde filmpjes op youtube met een redelijk standaard eend om bewust de zwakste schakel in het geheel te ontdekken - lees : standaard 2cv versnellingsbak (met weliswaar speciale olie), standaard koppeling (die het aanzienlijk toegenomen vermogen van ca. 90pk aan kan tot dusver), standaard aandrijfassen. So far, so good tot dusver .... verbazingwekkend ...

op het engelse 2cv forum staat een zeer uitgebreid verslag van een bmw-coversie onder de titel "Jules red one" - je bent even aan het lezen maar dan weet je ook weer het nodige over dit boeiende onderwerp.

interessant topic ! ga door en vergeet de foto's vooral niet.

Geplaatst: di 29 okt, 2013 12:13
door LPGo
Zoals jullie weten ook ik heb een (naakt) BMW 1200 Gs blok gekocht,
Qua gewicht valt het mij heel erg mee ik denk dat het gewicht van het kale BMW blok net zoveel is als een kompleet 2cv blok, dus totaal met adaptorplaat enz. schat ik dat de neus van een BMW-eend zo'n 20 a 25 kg in gewicht zal toenemen, dit is naar mijn mening nog wel te doen.....

In elk geval staat het in geen verhouding met een GS blok (sorry Joey)

Trouwens ook ik zit eraan te denken om een Ami8 chassis te nemen....

Ben trouwens niet zo gelukkig met de 1200cc omdat er aan de achterkant waar het vliegwiel komt te zitten een balansgewicht zit....
weet niet of ik dit zomaar kan weglaten..... we zullen het wel zien....

Geplaatst: wo 30 okt, 2013 18:13
door joe_catchou
kan mischien mailtje sturen naar Sparrow of je het gewicht kan weg laten ?

Geplaatst: wo 30 okt, 2013 19:43
door AZL57
of even BMW vragen ;-)

Geplaatst: wo 30 okt, 2013 22:31
door Rossero
Ik denk dat dat balansgewicht er voor moet zorgen dat als je even flink optrekt de massatraagheid van je vliegwiel je motorfiets niet omkiept. Grote kans dus dat je dit in een auto weg kan laten, aangezien zelfs een eend stabieler is dan een motor ;)

Geplaatst: do 31 okt, 2013 10:50
door Ramon
is er een link van dit engelse forum?

ramon

Geplaatst: do 31 okt, 2013 12:20
door LPGo
Ramon schreef:is er een link van dit engelse forum?

ramon
Ja hoor, je moet je alleen eerst aanmelden om het in te mogen zien (maar is de moeite waard)

Joolz red one
http://www.international2cvfriends.com/ ... ?f=5&t=137

Dit is eigenlijk de Engelse bedenker begin op het einde en werk je dan naar voren... (is eigenlijk een blog over zijn (aanpassingen aan zijn) eend)

http://www.international2cvfriends.com ... f=7&t=5000
mijn eigen verslag (in wording) waarin ik weer op mijn eigen eigenzinnige wijze problemen aanpak!!! (mijn ontsteking (nee niet lichamelijk) vreet op het moment echter weer veel vrije tijd)


http://www.international2cvfriends.com/ ... f=7&t=4996
en hier nog iemand die op Joolz zijn manier bezig is aan een conversie....


Om te beginnen leesvoer genoeg denk ik...


Nog eentje dan.....
http://www.international2cvfriends.com/ ... 2&start=40
Ook werer van achter naar voren lezen zo kom je het snelste bij de BMW conversie uit... (is eigenlijk een blog over zijn (aanpassingen aan zijn) eend)

Geplaatst: za 2 nov, 2013 00:34
door joe_catchou
weet niet of je het intressant vind maar hier ook nog wat lees voer .
van die sparrow .
http://www.sparrowautomotive.co.uk/citroen2cvbmw.html
anders weet ik nog wel iemand van het waalse race team waar mee ze op spa rijden .
maar zelf ben ik eerlijk gezegd een leek in het motor gebeuren.
was altijd de welding/bodyworks dude in dat gebeuren van het racing team.

Geplaatst: za 2 nov, 2013 16:42
door Joey_Brinkmann
LPGo schreef:Zoals jullie weten ook ik heb een (naakt) BMW 1200 Gs blok gekocht,
Qua gewicht valt het mij heel erg mee ik denk dat het gewicht van het kale BMW blok net zoveel is als een kompleet 2cv blok, dus totaal met adaptorplaat enz. schat ik dat de neus van een BMW-eend zo'n 20 a 25 kg in gewicht zal toenemen, dit is naar mijn mening nog wel te doen.....

In elk geval staat het in geen verhouding met een GS blok (sorry Joey)
dat zei ik ook ong. een gs blok is zeker een stuk zwaarder. een adapterplaat weegt niet erg veel, dus 20a25kg meer vind ik een behoorlijk ruime schatting.