2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Project Z - restauratie van een 2CV Spécial 1977
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Restauraties en verbouwingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 12-11-2009
Berichten: 157
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Za 28 Dec, 2013 14:58    Onderwerp: Reageer met quote

Het is heel simpel: een gele special zdz is altijd een 2cv4, een rode special zdz altijd een 2cv6.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 30-8-2005
Berichten: 1275
Woonplaats: Zierikzee

BerichtGeplaatst: Za 28 Dec, 2013 16:55    Onderwerp: Reageer met quote

Lekker bezig jesper Wink
_________________
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 30-8-2005
Berichten: 1275
Woonplaats: Zierikzee

BerichtGeplaatst: Za 28 Dec, 2013 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

Die fabriek stickers van bandenspanning en die grijze aan de binnenkant van de achterklep hebben wij een computer tekening van. kan zo als identieke sticker worden afgedrukt.
_________________
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 18-7-2005
Berichten: 986
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo 29 Dec, 2013 00:19    Onderwerp: Reageer met quote

Jeroen-citroen schreef:
Jesper zal ons wat betreft deze gele wel uitsluitsel kunnen geven Wink

Jan de Lange schrijft dat in feb. '77 de 6 special kwam alleen in het rood.
Maar het zou mij niet verbazen als citroen nog wat gele ZDZjes heeft geleverd met een 6 blokje.


OK, om op jullie vragen een antwoord te geven: volgens kenteken is dit een 2CV4 van 1977.
Volgens de bouwjaarverklaring van Citroën Frankrijk is deze gebouwd in september 1976.
De weg van fabriek via dealer naar klant heeft dus schijnbaar meer dan drie maanden
geduurd. Er zit een origineel AK2-blokje, dus 602 cc, met enkeltraps carburateur en een
versnellingsbak met trommelremmen in.

Gele zdz'jes met 6-blokje schijnen speciaal voor de Nederlandse markt geleverd te zijn.
Ik meen dat ik dat ook bij Jan de Lange heb gelezen.

Bij de weg, ik heb twee keer contact gehad met de RDW en die hebben mij verzekerd dat
een schouw vooraf niet nodig was. Restaureren en vervolgens aanbieden ter keuring en
heractivering van het origineel Nederlands kenteken. Uiteraard tegen een geldelijke
vergoeding. Desalniettemin maak ik voldoende foto's. Niet alleen voor de RDW, maar
ook voor jullie. Wink

Groet van
Jesper
_________________
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)


Laatst aangepast door Jesper op Di 31 Dec, 2013 12:27, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TB
Moderator


Geregistreerd op: 17-5-2004
Berichten: 3478
Woonplaats: Zuid Holland

BerichtGeplaatst: Zo 29 Dec, 2013 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de verduidelijking. Blijkbaar is het toch allemaal origineel zo.

Toen ik mijn chassiswissel ging doen heb ik ook gebeld met de RDW. Stukje chassisnr uit het oude chassis was voldoende. Een tijd later kom ik bij een ander keurstation voor de herinslag omdat die als enige op korte termijn tijd had hiervoor. Ik moest behoorlijk wat uitleggen. De eend had wel geschouwd moeten worden. Ik had foto's bij me en gelukkig een origineel aankoopbewijs en sleutelkaartje. En uiteindelijk kon ik de keurmeester overtuigen dat het klopte. Maar hij zei wel: volgende keer echt laten schouwen want ik weet nog niet zeker of het wel dezelfde auto is als op de foto's. Gelukkig bleek de beste man een liefhebber van oldtimers.

Wat ik wil aangeven: neem geen risico. Per keuringsstation wordt weleens anders omgegaan met dit soort zaken. Ik weet niet wanneer je contact heb gehad met de RDW, maar de afgelopen jaren is dit wel aangescherpt.

Dit is geen kritiek, maar ik zou het zonde vinden als je na veel moeite en kosten met een prachtig gerestaureerde eend bij de RDW aankomt en je wordt weggestuurd.
_________________
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Mercedes Benz C180k Estate Avantgarde AMG
Honda NC700S - 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 24-2-2007
Berichten: 1216
Woonplaats: West Fryslan

BerichtGeplaatst: Zo 29 Dec, 2013 10:29    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Gele zdz'jes met 6-blokje schijnen speciaal voor de Nederlandse markt geleverd te zijn.
Ik meen dat ik dat ook bij Jan de Lange heb gelezen.


Weer wat geleerd Very Happy
_________________
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 13-3-2003
Berichten: 1437
Woonplaats: Citroville

BerichtGeplaatst: Zo 29 Dec, 2013 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

Haha, daar is ie dan eindelijk!

Leuk man dit ga ik volgen, veel plezier!
_________________
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Punky
Addicted user
Addicted user


Geregistreerd op: 10-3-2003
Berichten: 9112
Woonplaats: Veghel

BerichtGeplaatst: Zo 29 Dec, 2013 12:27    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk project. Succes. Ga deze zeker volgen. Wink
_________________
PuNk RoCK LosEr

2CV, Ami, Rapido & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Ramon
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 10-3-2003
Berichten: 3690
Woonplaats: ibiza

BerichtGeplaatst: Zo 29 Dec, 2013 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

mijn gele 75er 6je heeft gewoon een ak2 blok met normale 6 trommelbak.
behalve dat de koets en interieur anders lijkt me redelijk de zelfde techniek, foteurs bateurs etc.

alleen wel alles omgebouwd.... tja
_________________
www.canpato.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 18-7-2005
Berichten: 986
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo 29 Dec, 2013 13:52    Onderwerp: Reageer met quote

TB schreef:
Bedankt voor de verduidelijking. Blijkbaar is het toch allemaal origineel zo.

Toen ik mijn chassiswissel ging doen heb ik ook gebeld met de RDW. Stukje chassisnr uit het oude chassis was voldoende. Een tijd later kom ik bij een ander keurstation voor de herinslag omdat die als enige op korte termijn tijd had hiervoor. Ik moest behoorlijk wat uitleggen. De eend had wel geschouwd moeten worden. Ik had foto's bij me en gelukkig een origineel aankoopbewijs en sleutelkaartje. En uiteindelijk kon ik de keurmeester overtuigen dat het klopte. Maar hij zei wel: volgende keer echt laten schouwen want ik weet nog niet zeker of het wel dezelfde auto is als op de foto's. Gelukkig bleek de beste man een liefhebber van oldtimers.

Wat ik wil aangeven: neem geen risico. Per keuringsstation wordt weleens anders omgegaan met dit soort zaken. Ik weet niet wanneer je contact heb gehad met de RDW, maar de afgelopen jaren is dit wel aangescherpt.

Dit is geen kritiek, maar ik zou het zonde vinden als je na veel moeite en kosten met een prachtig gerestaureerde eend bij de RDW aankomt en je wordt weggestuurd.


Je hebt volkomen gelijk. Ik heb drie weken geleden nogmaals gebeld: ik heb expliciet
naar de schouw gevraagd en mij werd verzekerd dat een schouw niet nodig was. Daar
moet ik het dan maar mee doen. Wink

En over de originaliteit: in "Citroën in Nederland" van Wouter en Rob Janssen staat er
dit over:

"De eerder geďntroduceerde - uitsluitend in geel leverbare - 2CV Spécial werd in januari
1977 vervangen door een eenzelfde model met 602 cc-motor; nog steeds geen derde
zijruit, ronde koplampen, voorbank in plaats van stoelen en een prijs van f 7400,-."

Groet van
Jesper
_________________
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2246
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Zo 29 Dec, 2013 16:46    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ik heb drie weken geleden nogmaals gebeld: ik heb expliciet
naar de schouw gevraagd en mij werd verzekerd dat een schouw niet nodig was. Daar
moet ik het dan maar mee doen.


Bellen met de 'Technische Helpdesk' is totaal nutteloos. Die lui zwetsen maar wat in de rondte weet ik uit ervaring.

Je moet 100% zeker wel schouwen van te voren.
Straks kom je bij een keurmeester die wel weet hoe de wettelijke regels nu liggen en ben de je de sigaar. Dan heb je een dure plantenbak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 18-7-2005
Berichten: 986
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma 30 Dec, 2013 10:38    Onderwerp: Reageer met quote

Thijs schreef:
Je moet 100% zeker wel schouwen van te voren.
Straks kom je bij een keurmeester die wel weet hoe de wettelijke regels nu liggen en ben de je de sigaar. Dan heb je een dure plantenbak.


Kan ik een schouw aanvragen, zodat er iemand van de RDW ter plekke langskomt?
Ik zie me zelf namelijk niet dat hele ding naar de RDW verplaatsen...

Groet van
Jesper
_________________
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2246
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Ma 30 Dec, 2013 12:12    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Kan ik een schouw aanvragen, zodat er iemand van de RDW ter plekke langskomt?


Ja, kan.

http://www.rdw.nl/SiteCollecti...nteken.pdf

Zie blz. 7 bij 4.1.

Bij de vierde regel van onderaf staat dat het gewoon een vereiste is.

Bron: RDW.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 18-7-2005
Berichten: 986
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma 30 Dec, 2013 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Thijs schreef:
Quote:
Kan ik een schouw aanvragen, zodat er iemand van de RDW ter plekke langskomt?


Ja, kan.

http://www.rdw.nl/SiteCollecti...nteken.pdf

Zie blz. 7 bij 4.1.

Bij de vierde regel van onderaf staat dat het gewoon een vereiste is.

Bron: RDW.nl


Thijs, bedankt voor de tip. Toch vreemd dat mij twee keer is uitgelegd dat het niet nodig
was. Ik wilde namelijk graag zeker zijn van mijn zaak. Ik ga maar een derde keer met de
RDW bellen. Een gele plantenbak past niet op mijn balkon.

Groet van
Jesper
_________________
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 7-9-2010
Berichten: 1302
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Ma 30 Dec, 2013 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Jesper,

ik heb dezelfde ervaring bij de RDW; de informatie die door de telefoon gegeven wordt komt niet overeen met de eisen die de keurmeesters stellen. Ik heb dat eens opgelost door gewoon bij de RDW langs te gaan, vriendelijk naar de keurmeester te vragen en goed naar zijn verhaal te luisteren.
Als de wetgeving niet veranderd is de afgelopen twee jaar dan is het echt: langs de RDW (of ze laten komen) voor VIN, labelen, chassis wisselen en na de wissel terug voor herinslag van de nummers.
Dat geldt natuurlijk alleen als het nummer in je chassis is geslagen. Zit het in je koets dan hoeft dit allemaal niet. Bij een Mini zit het bv in de regengoot van de motorkap.

Ben nu met de tweede chassiswissel bezig, dus bovenstaande is geen theorieverhaal.

succes!

ps: een heel voorruitframe vervangen is een middagje werk. Het oogt dramatisch, maar is één van de makkelijkere klussen bij het plaatwerk. Wel opletten: je moet het nieuwe frame uitrichten naar het ruitenwissermechaniek, en dan zo hoog mogelijk vastzetten anders kan je dak niet dicht.


Gr Rob
_________________
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Restauraties en verbouwingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 2 van 12
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group