2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Project Z - restauratie van een 2CV Spécial 1977
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Restauraties en verbouwingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 18-7-2005
Berichten: 986
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma 30 Dec, 2013 15:01    Onderwerp: Reageer met quote

RobM schreef:
Jesper,

ik heb dezelfde ervaring bij de RDW;

(...)

Gr Rob


Goed, uitgebreid met de technische helpdesk van de RDW gebeld en ja, het hoge woord is
eruit: er moet dus wel vooraf geschouwd worden. De informatie die ik eerder kreeg bleek niet juist te
zijn. Ik heb de excuses aanvaard. Wink Ik wordt nog teruggebeld voor het maken van een
afspraak voor de schouw/het vooronderzoek. Ik ben blij dat de koets nog niet van het
chassis af is...

Groet van
Jesper
_________________
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2246
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Ma 30 Dec, 2013 15:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben blij dat je ons hebt geloofd en zelf alsnog op onderzoek uit bent gegaan.... Very Happy

Weer een Eend gered.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 24-2-2007
Berichten: 1216
Woonplaats: West Fryslan

BerichtGeplaatst: Ma 30 Dec, 2013 16:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben blij voor jou dat je de adviezen van de forummers niet in de wind hebt geslagen.
Had ik na die 2 telefoontjes met de RDW waarschijnlijk wel gedaan Crying or Very sad
Het is duidelijk dat er bij de RDW dus duidelijk iets mis is, dit had heel vervelend kunnen aflopen, hoewel je wel van plan bent om alles op de foto te zetten!
_________________
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 18-7-2005
Berichten: 986
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma 30 Dec, 2013 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

Lang leve het 2cv-forum! Wink

Nee, serieus, ik ben blij dat jullie hierop gereageerd hebben. Ik wilde echt niets aan deze
auto doen voor ik zeker wist dat de RDW later niet moeilijk ging doen. Daarom heb ik twee
keer gebeld. Maar vanmiddag met het nodige doorvragen, verwijzing naar de brochure
"Samengestelde voertuigen en het kenteken:" was de eerste medewerker overvraagd en
bleek de medewerker van de technische helpdesk wel degelijk op de hoogte van de regels.
Die heeft dan ook excuses aangeboden voor wat zijn collega drie weken eerder aan mij
vertelde. Geen man overboord, ik regel een schouw en dan zien we weer verder.

Wordt vervolgd.

Groet van
Jesper
_________________
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 18-7-2005
Berichten: 986
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma 30 Dec, 2013 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

En gewoon omdat het leuk is, nog een foto van het stuur. Wink



Groet van
Jesper
_________________
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 6-6-2007
Berichten: 1563
Woonplaats: Wijchen

BerichtGeplaatst: Ma 30 Dec, 2013 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

Bertje Beige schreef:

Het is duidelijk dat er bij de RDW dus duidelijk iets mis is, dit had heel vervelend kunnen aflopen, hoewel je wel van plan bent om alles op de foto te zetten!


Ik had met de AZ ook vragen of deze geschouwd diende te worden. Een schouwing is in feite een identiteitsonderzoek en dit was al uitgevoerd bij import van de auto dus had ik simpel de vraag bij de RDW neergelegd of er i.v.m. chassis wissel weer een onderzoek gedaan moest worden. Nu wilde ik alles zwart op wit hebben, dus alle correspondentie met de RDW via mail gedaan. Dan krijg je eerst een mail van de service desk dat zij het niet weten en je vraag is door gestuurd naar de technische afdeling. Dan krijg je een stuk wettekst opgestuurd dat niets met je vraag te maken heeft. Een mail terug gestuurd, dat komt dan weer bij de service desk dan krijg je weer een mail dat ze het niet weten en door zullen sturen, dan krijg je weer een onzinnige mail, enz. enz.

Er is dus zeker iets mis bij de RDW. Ik kreeg later nog een enquête van ze toegestuurd over de tevredenheid van het klant contact. Ik heb ze dus de grond in geboord.
Tijdens de keuring echter zeer vriendelijke mensen en de keurmeester gaf duidelijk aan wat wel en niet mocht bij een chassis wissel.
Ik denk dat de RDW met dezelfde problemen kampt als andere bedrijven, een directie die alleen naar de cijfers kijkt en vakkrachten vervangt door callcenter medewerkers om zo meer winst te kunnen maken.

Ik ben blij dat het met deze auto nu goed gaat komen. De ZDZ modellen zijn nog altijd de mooiste eenden. Ik heb zelf een 2cv6 speciaal uit 1977 gehad. Dus ZDZ en in het rood.
_________________
Schultenbräu das ist mein Bier !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 26-12-2003
Berichten: 2384
Woonplaats: Zeist

BerichtGeplaatst: Di 31 Dec, 2013 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik doe als ik de RDW nodig heb: bellen na 12 uur en vragen of ze je kunnen doorverbinden met een keurmeester. Aan die persoon voorleggen en diens naam noteren. Dan komt het bijna altijd goed Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 7-9-2010
Berichten: 1302
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Di 31 Dec, 2013 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

binnenkort de eend voor herinslag chassinummer en de keuring. Wat is nu de goede volgorde: ontschorsen, VIN, APK, belasting betalen, wel of niet een ééndagskenteken.
Even langs de RDW gereden en kreeg een heel duidelijk antwoord, plus alle begrip dat je het maar moet weten allemaal. Maar ja, ik woon er om de hoek, dat maakt het wel makkelijk.

Gr Rob
_________________
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 18-7-2005
Berichten: 986
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo 12 Jan, 2014 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

Goed nieuws!

Eergisteren is de Eend geschouwd en goed bevonden! De koets is gewaarmerkt en zo
ook het haast onleesbare chassisnummer, dat ik voor herinslag na de restauratie bij de
RDW moet inleveren. Het was een vriendelijke keurmeester die netjes z'n werk deed,
maar vooral ook een liefhebber bleek te zijn.



Het loodje aan de koets.



Ter plekke hebben we het haast onleesbare chassisnummer uitgeslepen.



Bij het identiteitsonderzoek vloeide bloed. Dus ik heb de keurmeester nog van een
pleister moeten voorzien. Wink

Mijn dank voor jullie tip om toch een schouw te laten doen! Smile

Groet van
Jesper
_________________
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TB
Moderator


Geregistreerd op: 17-5-2004
Berichten: 3478
Woonplaats: Zuid Holland

BerichtGeplaatst: Zo 12 Jan, 2014 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Top, gewoon goed geregeld zo.

Wijze les inderdaad... Niet iedereen bij de rdw weet waar men het over heeft.

En het mooie van alles, die tips op 2cv.nl zijn nog gratis ook!
_________________
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Mercedes Benz C180k Estate Avantgarde AMG
Honda NC700S - 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 18-7-2005
Berichten: 986
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo 12 Jan, 2014 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag de versnellingsbak verwijderd, dus de motorruimte is leeg. Ook is de uitlaat
eronderuit. De voorste demper had in ieder geval geen onderkant meer: volledig vergaan.
De stuurstang liet met een paar ferme tikken ook los. De kabelboom en het dashboard
moeten er nog uit. Dan kan later deze week de koets van het chassis.



Groet van
Jesper
_________________
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 12-11-2009
Berichten: 157
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Zo 12 Jan, 2014 23:04    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi dat het identiteitsonderzoek goed afgelopen is!
Leuke wagen trouwens!
Toch lijkt het mij dat er iets niet klopt. Een eend met productiedatum september 1976 (dus model 1977) heeft af fabriek toch schokbrekers voor en niet de oude vooras met frotteurs en batteurs? De motor hoort er 100 procent zeker niet in. Een gele 2cv spécial heeft altijd een 2cv4 motor.
Wat opvalt is dat de motorruimte en de rest van het chassis trouwens nog opvallend geel zijn, is de eend ooit overgespoten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 18-7-2005
Berichten: 986
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma 13 Jan, 2014 00:52    Onderwerp: Reageer met quote

Hans B schreef:
Mooi dat het identiteitsonderzoek goed afgelopen is!
Leuke wagen trouwens!
Toch lijkt het mij dat er iets niet klopt. Een eend met productiedatum september 1976 (dus model 1977) heeft af fabriek toch schokbrekers voor en niet de oude vooras met frotteurs en batteurs? De motor hoort er 100 procent zeker niet in. Een gele 2cv spécial heeft altijd een 2cv4 motor.
Wat opvalt is dat de motorruimte en de rest van het chassis trouwens nog opvallend geel zijn, is de eend ooit overgespoten?


Dank u! Wink

Zoals ik al eerder schreef, zijn de gele modellen vanaf januari 1977 geleverd met een
6-motor. Dat wil trouwens niet zeggen dat deze motor (stammend uit dezelfde periode,
nl. 1970-1978) origineel is. Sterker nog: dit is niet de originele motor, omdat de
motorcode die op de bouwjaarverklaring van Citroën Frankrijk staat een andere is dan
die van het huidige AK2-blokje met enkeltrapscarburateur. Dus wellicht heeft een eerste
eigenaar na een of twee jaar de motor laten vervangen door de sterkere variant. Ik weet
het niet.

Wat de vooras betreft, ja hij heeft voor geen schokbrekers maar frotteurs/batteurs. Dat
is tot en met 1975 zo gebouwd en geleverd. Mijn zdz is van september 1976. Hoe dat zit?
Weet iemand dat?

http://2cv-legende.com/mecaniq...nsions-2cv

Mij viel ook op dat het voorste stuk van het chassis erg jaune cédrat is. Op de bodemplaat
van het chassis zie je een gele spuitrand. Maar vooraan lijkt alles geel te zijn. Hij lijkt me
niet overgespoten. Op de foto zie je een aantal koetsen voorgemonteerd op chassis met
exact dezelfde spuitranden die mijn zdz ook heeft. Vreemd natuurlijk, omdat de gespoten
carrosserie pas later in het productieproces op het rollende chassis met motor werd gemonteerd.



bron: http://artois2cvclub.free.fr/fabrication2cv.html

Groet van
Jesper
_________________
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 18-10-2005
Berichten: 754
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma 13 Jan, 2014 09:42    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry, maar gele zdz specials hebben nooit een 6 motor gehad af fabriek.
De enige uitvoering die wel (speciaal voor de benelux) een 6 motor hadden waren de rode zdz specials.

En de voortrien van deze auto is ook echt ouder. (maar wel comfortabel Smile )
_________________
------------------------------
Traction 11 BN 1953
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 12-11-2009
Berichten: 157
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Ma 13 Jan, 2014 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dank Eng Bo! Dat probeerde ik al een tijdje duidelijk te maken.

Ze hebben ook nooit de oude vooras gehad, maar wel comfortabel inderdaad!
Motorcode voor de originele (2cv4)motor is A 79/1, AYA2.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Restauraties en verbouwingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 3 van 12
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group