maarten's 2cv6 Spécial blue celeste
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
maarten's 2cv6 Spécial blue celeste
Al een tijdje was ik aan het zoeken naar een eend voor erbij en tegen het einde van november heb ik er dan toch een gevonden. Een mooie 2cv6 spécial uit 1986 in mijn lievelingskleur blue celeste kmstand 40000 km.
Aangezien de eend door de vorige eigenaren meegenomen was naar Belgie duurde het even voordat hij zijn NL platen kreeg en kenteken weer op orde was inclusief APK.
Afgelopen zaterdag was het zover, het lange wachten werd beloond en we konden onze nieuwe aanwinst ophalen.
De auto is voorzien van een verse laklaag, bodemplaten, dorpels en chassis zijn keihard. rijd ontzettend lekker.
Eenmaal thuis gekomen de garage geopend en de wagen naar binnen gereden en daar blijft ze staan tot het winterseizoen over is.
Aangezien ik toch nog wat dingen wil optimalizeren/perfectioneren en aanpassen komt dit goed uit. Heb al een waslijst aan items opgesteld en spulletjes die ik wil bestellen. Over 2 weken is interclassics in het mecc dus kan dan meteen aan de shop .
Tevens wil ik de auto Dinitrol gaan behandelen iemand een idee of er voor de holle ruimtes een vast boorpatroon is of wordt het boren willekeurig gedaan in de kokers??
Aangezien de eend door de vorige eigenaren meegenomen was naar Belgie duurde het even voordat hij zijn NL platen kreeg en kenteken weer op orde was inclusief APK.
Afgelopen zaterdag was het zover, het lange wachten werd beloond en we konden onze nieuwe aanwinst ophalen.
De auto is voorzien van een verse laklaag, bodemplaten, dorpels en chassis zijn keihard. rijd ontzettend lekker.
Eenmaal thuis gekomen de garage geopend en de wagen naar binnen gereden en daar blijft ze staan tot het winterseizoen over is.
Aangezien ik toch nog wat dingen wil optimalizeren/perfectioneren en aanpassen komt dit goed uit. Heb al een waslijst aan items opgesteld en spulletjes die ik wil bestellen. Over 2 weken is interclassics in het mecc dus kan dan meteen aan de shop .
Tevens wil ik de auto Dinitrol gaan behandelen iemand een idee of er voor de holle ruimtes een vast boorpatroon is of wordt het boren willekeurig gedaan in de kokers??
Citroen 2cv6 special 1986
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Vandaag weer eens wat kunnen sleutelen.
Het motorblokje is behoorlijk vettig van de olie (brilrubbers+rubbers oliekoeler) dat ik besloten heb alle pakkingen van het blokje te vervangen.
IMG_2002 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Bij het verwijderen van de twee kabels in de koeltunnel (voor druksensor en ontsteking) zag ik dat deze bijna door waren gecorrodeerd. Dus tzt maar even twee nieuwe kabeltjes maken.
IMG_1995 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
IMG_1997 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Maar morgen eerst eens met wasbenzine alles schoonmaken/ontvetten.
Daarna nog de koppen er vanaf, alles schoonmaken en kijken in wat voor een staat cilinders en bussen zijn, en ook maar ineens de klepseals vervangen en kleppen opnieuw slijpen. Alles onder het motto "we zijn nu toch bezig".
IMG_1996 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Totaal aanblik op het einde van deze avond, morgen gaan we weer verder!
Het motorblokje is behoorlijk vettig van de olie (brilrubbers+rubbers oliekoeler) dat ik besloten heb alle pakkingen van het blokje te vervangen.
IMG_2002 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Bij het verwijderen van de twee kabels in de koeltunnel (voor druksensor en ontsteking) zag ik dat deze bijna door waren gecorrodeerd. Dus tzt maar even twee nieuwe kabeltjes maken.
IMG_1995 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
IMG_1997 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Maar morgen eerst eens met wasbenzine alles schoonmaken/ontvetten.
Daarna nog de koppen er vanaf, alles schoonmaken en kijken in wat voor een staat cilinders en bussen zijn, en ook maar ineens de klepseals vervangen en kleppen opnieuw slijpen. Alles onder het motto "we zijn nu toch bezig".
IMG_1996 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Totaal aanblik op het einde van deze avond, morgen gaan we weer verder!
Citroen 2cv6 special 1986
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Heb je gelijk in. Ik was eigenlijk niet van plan dit te doen. Echter gaandeweg demontage leek me dit toch de beste optie. Dan maar ff Door de zure appel heenbijten. Liever nu iets later eruit dan volgend jaar weer alles over te moeten doenThijs schreef:Maar het lijkt me handiger het blok er eerst uit te halen en dan de boel te demonteren.
Citroen 2cv6 special 1986
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Ondertussen gaan we door! momenteel blok en bak volledig ontvet en het blok voorzien van nieuwe pakkingen enz. Brilrubbers waren net glas Aangezien ik toch bezig ben maar meteen de remmen gereviseerd, een klauw was er zo erg aan toe dat de zuiger al was beschadigd, deze maar nieuw besteld, en mooie rvs leidingen geplaatst. verder meteen wat spullen in de dinitrol gezet en binnen kant chassis volgespoten met ML. Ik zal morgen proberen nog wat fototjes te schieten heb dan weekend en dan kan ik meteen weer een paar dagen doorwerken
Doel is om eind april ermee naar Frankrijk op vankantie te gaan maar dat moet lukken!
Doel is om eind april ermee naar Frankrijk op vankantie te gaan maar dat moet lukken!
Citroen 2cv6 special 1986