Radio aansluiten maar dan anders.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Radio aansluiten maar dan anders.

Bericht door shorttrack » za 20 sep, 2014 16:03

Hallo,

Excuses voor de rare titel maar ik wilde niet lijken op iemand door voor de zoveelste keer dezelfde vraag stelt over het aansluiten van een radio.

Ik wil daarentegen wel een geluidssysteem in mijn auto maken. Maar dit doe ik het liefst zonder echt aan mijn auto te moet sleutelen en zagen. Ik wil het hele systeem (makkelijk) kunnen verwijderen zonder dat je dat achteraf nog kunt zien.

Mijn situatie. Ik wil een mp3 of telefoon aansluiten op 2 speakers die ik over heb gehouden van een home cinema systeem (ik gebruik deze speakers nu bij mijn laptop). De laptop heeft genoeg power om de speaker luid en helder te laten spelen. mijn mp3 of telefoon hebben daarentegen dan weer niet genoeg power heb ik al gemerkt.

Ik wil dus iets maken waardoor ik wel genoeg power krijg om de speakers minstens boven het motor geluid te laten komen.

Iets wat ik wel ingebouwd heb in mijn eend is een aansteker (12v). Ik zou hier graag gebruik van willen maken. Als dat nodig gaat zijn uiteraard.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast erg bedankt

Groetjes,

Ruud
2cv special 1986

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » za 20 sep, 2014 16:05

Ik wil trouwens geen batterijen gebruiken en het liefst de speakers die ik hierboven genoemd heb.

Ik hoop dat dit gaat en misschien heeft iemand een andere goede en efficiënte oplossing.
2cv special 1986

Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
Locatie: Oostvoorne

Bericht door Titatommeke » za 20 sep, 2014 20:16

Ik weet niet hoe de knutselvaardigheden zijn, anders zou je een kist radio er van kunnen maken die je voed vanuit de sigarettenaansteker. Als je de kist dan netjes maakt zodat die op het dashboard plankje kan staan, ziet het er nog mooi uit. Daarnaast heb je een versterker nodig. Deze kan je halen bij de beter elektronica groothandels.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » ma 22 sep, 2014 08:39

Ik heb in mijn eend een vergelijkbare installatie met gebruik van een lepai lp-2020a+ versterker, voor nog geen 20 euro te krijgen via ebay! Nadeel is wel dat hij soms uitvalt als ik mijn knippers en koplampen tegelijk aanheb, dit komt misschien doordat de accu dan de benodigde 2A niet meer kan leveren?

Wat ik nu wil gaan inbouwen in mijn eend, maar daar heb je wel enige soldeervaardigheden voor nodig, is een PAM8403 versterkertje. Deze zijn krachtig genoeg en leven van 5V. Je kan dit via een USB adapter voor de sigarettenaansteker krijgen. Bij deze versterker moet je wel alle kabeltjes zelf aan het printplaatje solderen, vandaar de benodigde vaardigheid.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 22 sep, 2014 09:55

Wat is het budget en hoeveel watt zijn die speakertjes?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 22 sep, 2014 09:55

Wat is het budget en hoeveel watt zijn die speakertjes?

Plaats reactie