brilrubber lekt links

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

brilrubber lekt links

Bericht door Joey_Brinkmann » ma 13 apr, 2015 14:13

heb een motorblok volledig gereviseerd en t loopt super enzo. maar het brilrubber aan de linkerkant (benzinepomp kant) blijft lekken. na minuut of 2 lopen begint t te druppen daar.

onderdruk gemeten en die is goed. heb de kop er al 2 keer afgehad, de bril rubbers zijn mooi soepel enzo maar nog geen resultaat.

iemand hier ervaring ermee??

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » ma 13 apr, 2015 16:24

Ja,
ik heb de brilrubbers wel een keer of vier opnieuw gedaan.
Eerst , zoals aanbevolen door een "kenner"met die blauwe pasta, daarna zonder.
De laatste keer heb ik de brilrubbers eerst met motorolie in gesmeerd, zodat ze wat soepeler over de gaten in het carter gingen, en Bingo : opgelost.
Volgens mij is het niet zo erg moeilijk, maar moet je zorgen dat ze meteen goed over die gaten "zitten". Motorolie kan daarbij net iets makkelijker werken omdat het dan een beetje beter schuift.
Als jouw brilrubbers van die wangetjes aan de binnenzijde hebben, moet je goed opletten dat die goed in de gaten passen, en niet vervormen.


Ik ben erg benieuwd naar andere tips en ervaringen .



"men"heeft mij verteld dat er stugge en soepele brilrubbers in omloop zijn, maar ik weet niet zeker of dit klopt.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4963
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 13 apr, 2015 18:14

de veertjes die de rubbers aandrukken ook even checken of ze nog genoeg drukken.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » ma 13 apr, 2015 22:52

Ik heb goede ervaringen met de Viton brilrubbers, nadat ik 2 keer rubber brilrubbers had geplaatst en deze bleven lekken.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 14 apr, 2015 15:40

Heb nooit problemen met de gewone rubberen brilrubbers. Viton rubbers hoor ik wel goede dingen over, maar met gewone rubbers moet het ook lekvrij kunnen.

Weet je zeker dat de stoterstangbuisjes niet beschadigd zijn bij het plaatsen van de kop?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » di 14 apr, 2015 19:39

het is opgelost door de buisjes in de kop te flaren geheel lek vrij meteen

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 14 apr, 2015 19:55

Joey_Brinkmann schreef:het is opgelost door de buisjes in de kop te flaren geheel lek vrij meteen
Sorry ??

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4963
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 14 apr, 2015 21:02

diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 14 apr, 2015 21:09

Begrijp dus dat je buisjes wel wat beschadigd waren? Flaren?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » wo 15 apr, 2015 00:26

nee dat niet.

maar via deze manier gedaan:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 09ffad40b9

daardoor sluit die beter af en kan het niet langs t buisje gaan lekken

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » wo 15 apr, 2015 01:52

Ik denk dat hij de buisjes wat wijder heeft gemaakt zodat ze goed strak sluiten .
Flaren is wijd uitlopen je weet wel zoals de spijkerbroeken vroeger .

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » wo 15 apr, 2015 08:03

blanc/rouge2cv schreef:Ik denk dat hij de buisjes wat wijder heeft gemaakt zodat ze goed strak sluiten .
Flaren is wijd uitlopen je weet wel zoals de spijkerbroeken vroeger .
precies! sorry voor mijn korte omschrijvingen steeds. heb mn hand gebroken dus typen gaat lastig.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » wo 15 apr, 2015 17:33

Weer wat geleerd :)

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 15 apr, 2015 18:27

Duidelijk!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » wo 15 apr, 2015 19:38

ik moet zeggen dat ik het eerst ook niet wist en op het net was weinig daarover te vinden alleen maar apparaten om te flaren , en toen zag ik iets over spijkerbroeken staan en toen begreep ik het :-)

Plaats reactie