Eindelijk eendje: Claudette

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Gebruikersavatar
chummydj
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1327
Lid geworden op: di 17 nov, 2009 22:13
Locatie: Belgie

Bericht door chummydj » za 25 apr, 2015 19:35

Mooie eend !!!

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » zo 26 apr, 2015 01:44

Bedankt voor de tips, mannen!

Vanavond heerlijk een plattelandsritje gemaakt met Claudette en Marta (mijn vriendin) en daarna wat gedronken op een terrasje in Heist o/d Berg (B), met uitzicht op zowel Marta als Claudette :-)

What more can one ask?

Gr.,
Ivar

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 631
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » zo 26 apr, 2015 15:40

Ze (Claudette) kan meteen als model aan het werk:

http://www.2cv.nl/markt/advertenties/24 ... site=2cvnl

Meteen weer een leuk tourtje naar Brabant!
onder druk wordt alles vloeibaar

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » ma 27 apr, 2015 00:06

Hier nog een fotootje van tijdens ons toertochtje van gisteravond:
DSCN1840.jpg
Een vraag: welke bougies zijn het beste voor een S6 motor? Er zitten nu Equem C62 bougies in. Is NGK bijvoorbeeld beter, of maakt het niet veel uit? En welke bougies horen er origineel te zitten in een 2CV6 Spécial van 1987?

Nog een vraag. De voorbankzittingen zakken behoorlijk door. Ik heb al een twintigtal nieuwe stoelzittingrubbers besteld, maar zag ook nog per zitplaats vier metalen draad-eindjes met oogjes die gewoon loszitten. Waaraan moeten deze met hun oogjes vastgemaakt worden?
Laatst gewijzigd door IVARIO op za 3 okt, 2020 18:20, 4 keer totaal gewijzigd.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 27 apr, 2015 09:34

Nergens aan. Dat zijn de uiteinden van de metalen draadjes van de stoelmatten, de oogjes voorkomen dat het metaal uit het matje schuift.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » ma 27 apr, 2015 13:02

OK, bedankt Rob.
Dan ga ik er van uit dat een tiental extra rubbers per zitting het doorzakken wel wat zal verminderen.

Groet,
ivar
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » wo 29 apr, 2015 23:44

Het schuifje van de "verwarming" doet het weer. De kabels losgehaald en uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer teruggezet: wat een verschil, je kan de verwarming nu weer gewoon op iedere gewenste stand zetten :-)

Heb mijn Purflux oliefilter binnen. Morgen olie en filter vervangen.

Claudette (mijn 2CV6) houdt overigens wel behoorlijk in bij het optrekken. Vooral als je het gaspedaal maar half intrapt. Trap je het gaspedaal daarentegen vol in bij het accelereren, dan gaat ze als een speer.
Kan het inhouden te maken hebben met de tweede trap van de Solex 26/18 carburateur? Of met de sproeier?
Is het sowieso een goed idee een carburateur-revisiesetje te bestellen?

Gr.,
Ivar
in de garage.jpg
Laatst gewijzigd door IVARIO op za 3 okt, 2020 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 30 apr, 2015 01:23

Dat verschijnsel heb ik ook last van. Went wel, maar soms irritant. S6 blokje uit de laatste jaren zeker?

Ligt volgens mij aan de sproeierbezetting.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 30 apr, 2015 08:37

Hi Ivar,

Mooie eend! veel plezier ermee!

ik zeg ook sproeierbezetting! dat is zo ongeveer t eerste wat ik veranderde bij een 'nieuwe' eend.

wat ook zou kunnen zijn is dat bij de APK de CO stelschroef te ver is ingedraaid om aan de juiste waarden te komen. 1 tot 1.5 slag uitdraaien zou ook al heel wat verbetering moeten brengen. of nog beter, CO afstellen op t gehoor/ gevoel, staat hier op t forum zeker wat over (ff zoekfunctie gebruiken).

Als je naar de Citromobile komt komend weekend wil ik t met alle plezier voor je doen, en kijken of je verder nog wat moet aanpassen (sproeiers e.d.)

greetzzzzzzzzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » vr 1 mei, 2015 17:07

Bedankt, TB en Rusty,

Helaas kom ik niet naar Citromobile; ik krijg bezoek uit Nieuw-Zeeland, dus dat ga ik niet zo maar cancellen :-)

Dus... waarschijnlijk sproeiers? Sowieso goed om een carburateur-revisiesetje te kopen? En ja, het blok is van de latere jaren; de auto is van 1987.

Hier nog een fotootje van gisteravond; tot 01:00 uur gespeeld. Koplampsteun kwam tegen het rechterspatbord, met beschadiging tot gevolg; nu niet meer!
DSCN3158.JPG
Laatst gewijzigd door IVARIO op za 3 okt, 2020 18:23, 3 keer totaal gewijzigd.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 1 mei, 2015 19:35

Begin ff met de co schroef iets uit te draaien, misschien is je probleem daarmee al voor een groot deel opgelost! En t is recht binnen 1 minuut gedaan!

Suc6
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » za 2 mei, 2015 23:52

Hey Rusty,

Beginnersvraagje natuurlijk, maar is de stelschroef waar je het over hebt, die met het veertje erachter?

Verder vandaag met behulp van mijn kiwi-vriend het derde zijruitje eruit gehaald om het vervolgens met behulp van een touwtje er goed in te zetten. Leuk, nooit eerder gedaan, maar het ging na een paar keer proberen prima!
Leo and Leigh here (4).JPG
Gr.,
Ivar
Laatst gewijzigd door IVARIO op za 3 okt, 2020 18:24, 3 keer totaal gewijzigd.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » zo 3 mei, 2015 07:42

Hoi, ik ga er even vanuit dat je een dubbel traps carb hebt (ovale luchtinlaat)

CO schoef zit aan de voorkant van de carb, net schter de vulpijp. En (vanuit jezelf gezien) schuin naar beneden van links naar rechts. Het opvallende is dat de sleuf in de schroef niet in het midden zit. Ik uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat er nog een verzegeling op zit (S6 motoren)
hier een exploded view, het is nummer 8, beetje moeilijk te zien maar die zit dus schuin.
http://www.burtoncar.com/pages/en/manua ... ls/394.asp

Greetzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Bericht door IVARIO » ma 4 mei, 2015 12:24

Bedankt, Rusty, ik heb de CO-stelschroef dankzij jouw info gevonden. Inderdaad gaat het om een tweetrapscarb. Heb de CO-stelschroef in eerste instantie 1.5 slag uitgedraaid en proefgereden: het inhouden bij halfgas leek al verminderd te zijn! Vervolgens nog een slag uitgedraaid en ik moet zeggen dat ze nu eigenlijk best goed rijdt :-)

Eventueel toch nog de sproeiers checken?
Welke sproeier-openingen (eerste en tweede trap) raden jullie aan?

En is een Burton carb-revisiesetje aan te raden of is het beter er niet aan te komen indien het goed functioneert ("don't fix it if it ain't broken)?"

Groeten,
Ivar

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 4 mei, 2015 14:29

Ik heb afgelopen week de sproeierbezetting aangepast van mijn eend Had ik veel eerder moeten doen, hapert niet meer en houdt ook niet meer in vlak voor de 2e trap erbij komt.

Ik heb een 87er a06/644 blok. Ook wel een s6 blokje genoemd dat op euro 95 kan.

Origineel zat erin: primair 102. Secundair 90.

Die 90 vond ik wel apart omdat 102/87,5 het meest voorkomt bij mijn weten. Ook bij mijn vorige eend. Maar over de 2e trap had ik geen klachten want dat ging prima. Het was echt het middengedeelte waarin ie niet lekker liep.

Wat er nu in zit: primair 110. Secundair 90.

Wat een verschil zeg. Sproeier kostte me 6 euro. Dit had ik veel eerder moeten doen. Nu kan ik het gas gewoon intrappen hoe ik wil, er komt gewoon reactie. Als ik voorheen te veel gas gaf, hield ie in tot de 2e trap erbij kwam.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie