Eindelijk eendje: Claudette
Ze (Claudette) kan meteen als model aan het werk:
http://www.2cv.nl/markt/advertenties/24 ... site=2cvnl
Meteen weer een leuk tourtje naar Brabant!
http://www.2cv.nl/markt/advertenties/24 ... site=2cvnl
Meteen weer een leuk tourtje naar Brabant!
onder druk wordt alles vloeibaar
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 330
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Hier nog een fotootje van tijdens ons toertochtje van gisteravond:
Nog een vraag. De voorbankzittingen zakken behoorlijk door. Ik heb al een twintigtal nieuwe stoelzittingrubbers besteld, maar zag ook nog per zitplaats vier metalen draad-eindjes met oogjes die gewoon loszitten. Waaraan moeten deze met hun oogjes vastgemaakt worden?
Een vraag: welke bougies zijn het beste voor een S6 motor? Er zitten nu Equem C62 bougies in. Is NGK bijvoorbeeld beter, of maakt het niet veel uit? En welke bougies horen er origineel te zitten in een 2CV6 Spécial van 1987?Nog een vraag. De voorbankzittingen zakken behoorlijk door. Ik heb al een twintigtal nieuwe stoelzittingrubbers besteld, maar zag ook nog per zitplaats vier metalen draad-eindjes met oogjes die gewoon loszitten. Waaraan moeten deze met hun oogjes vastgemaakt worden?
Laatst gewijzigd door IVARIO op za 3 okt, 2020 18:20, 4 keer totaal gewijzigd.
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 330
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Het schuifje van de "verwarming" doet het weer. De kabels losgehaald en uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer teruggezet: wat een verschil, je kan de verwarming nu weer gewoon op iedere gewenste stand zetten
Heb mijn Purflux oliefilter binnen. Morgen olie en filter vervangen.
Claudette (mijn 2CV6) houdt overigens wel behoorlijk in bij het optrekken. Vooral als je het gaspedaal maar half intrapt. Trap je het gaspedaal daarentegen vol in bij het accelereren, dan gaat ze als een speer.
Kan het inhouden te maken hebben met de tweede trap van de Solex 26/18 carburateur? Of met de sproeier?
Is het sowieso een goed idee een carburateur-revisiesetje te bestellen?
Gr.,
Ivar
Heb mijn Purflux oliefilter binnen. Morgen olie en filter vervangen.
Claudette (mijn 2CV6) houdt overigens wel behoorlijk in bij het optrekken. Vooral als je het gaspedaal maar half intrapt. Trap je het gaspedaal daarentegen vol in bij het accelereren, dan gaat ze als een speer.
Kan het inhouden te maken hebben met de tweede trap van de Solex 26/18 carburateur? Of met de sproeier?
Is het sowieso een goed idee een carburateur-revisiesetje te bestellen?
Gr.,
Ivar
Laatst gewijzigd door IVARIO op za 3 okt, 2020 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Hi Ivar,
Mooie eend! veel plezier ermee!
ik zeg ook sproeierbezetting! dat is zo ongeveer t eerste wat ik veranderde bij een 'nieuwe' eend.
wat ook zou kunnen zijn is dat bij de APK de CO stelschroef te ver is ingedraaid om aan de juiste waarden te komen. 1 tot 1.5 slag uitdraaien zou ook al heel wat verbetering moeten brengen. of nog beter, CO afstellen op t gehoor/ gevoel, staat hier op t forum zeker wat over (ff zoekfunctie gebruiken).
Als je naar de Citromobile komt komend weekend wil ik t met alle plezier voor je doen, en kijken of je verder nog wat moet aanpassen (sproeiers e.d.)
greetzzzzzzzzzz Rusty
Mooie eend! veel plezier ermee!
ik zeg ook sproeierbezetting! dat is zo ongeveer t eerste wat ik veranderde bij een 'nieuwe' eend.
wat ook zou kunnen zijn is dat bij de APK de CO stelschroef te ver is ingedraaid om aan de juiste waarden te komen. 1 tot 1.5 slag uitdraaien zou ook al heel wat verbetering moeten brengen. of nog beter, CO afstellen op t gehoor/ gevoel, staat hier op t forum zeker wat over (ff zoekfunctie gebruiken).
Als je naar de Citromobile komt komend weekend wil ik t met alle plezier voor je doen, en kijken of je verder nog wat moet aanpassen (sproeiers e.d.)
greetzzzzzzzzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 330
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Bedankt, TB en Rusty,
Helaas kom ik niet naar Citromobile; ik krijg bezoek uit Nieuw-Zeeland, dus dat ga ik niet zo maar cancellen
Dus... waarschijnlijk sproeiers? Sowieso goed om een carburateur-revisiesetje te kopen? En ja, het blok is van de latere jaren; de auto is van 1987.
Hier nog een fotootje van gisteravond; tot 01:00 uur gespeeld. Koplampsteun kwam tegen het rechterspatbord, met beschadiging tot gevolg; nu niet meer!
Helaas kom ik niet naar Citromobile; ik krijg bezoek uit Nieuw-Zeeland, dus dat ga ik niet zo maar cancellen
Dus... waarschijnlijk sproeiers? Sowieso goed om een carburateur-revisiesetje te kopen? En ja, het blok is van de latere jaren; de auto is van 1987.
Hier nog een fotootje van gisteravond; tot 01:00 uur gespeeld. Koplampsteun kwam tegen het rechterspatbord, met beschadiging tot gevolg; nu niet meer!
Laatst gewijzigd door IVARIO op za 3 okt, 2020 18:23, 3 keer totaal gewijzigd.
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 330
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Hey Rusty,
Beginnersvraagje natuurlijk, maar is de stelschroef waar je het over hebt, die met het veertje erachter?
Verder vandaag met behulp van mijn kiwi-vriend het derde zijruitje eruit gehaald om het vervolgens met behulp van een touwtje er goed in te zetten. Leuk, nooit eerder gedaan, maar het ging na een paar keer proberen prima! Gr.,
Ivar
Beginnersvraagje natuurlijk, maar is de stelschroef waar je het over hebt, die met het veertje erachter?
Verder vandaag met behulp van mijn kiwi-vriend het derde zijruitje eruit gehaald om het vervolgens met behulp van een touwtje er goed in te zetten. Leuk, nooit eerder gedaan, maar het ging na een paar keer proberen prima! Gr.,
Ivar
Laatst gewijzigd door IVARIO op za 3 okt, 2020 18:24, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Hoi, ik ga er even vanuit dat je een dubbel traps carb hebt (ovale luchtinlaat)
CO schoef zit aan de voorkant van de carb, net schter de vulpijp. En (vanuit jezelf gezien) schuin naar beneden van links naar rechts. Het opvallende is dat de sleuf in de schroef niet in het midden zit. Ik uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat er nog een verzegeling op zit (S6 motoren)
hier een exploded view, het is nummer 8, beetje moeilijk te zien maar die zit dus schuin.
http://www.burtoncar.com/pages/en/manua ... ls/394.asp
Greetzzzzz
CO schoef zit aan de voorkant van de carb, net schter de vulpijp. En (vanuit jezelf gezien) schuin naar beneden van links naar rechts. Het opvallende is dat de sleuf in de schroef niet in het midden zit. Ik uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat er nog een verzegeling op zit (S6 motoren)
hier een exploded view, het is nummer 8, beetje moeilijk te zien maar die zit dus schuin.
http://www.burtoncar.com/pages/en/manua ... ls/394.asp
Greetzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 330
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Bedankt, Rusty, ik heb de CO-stelschroef dankzij jouw info gevonden. Inderdaad gaat het om een tweetrapscarb. Heb de CO-stelschroef in eerste instantie 1.5 slag uitgedraaid en proefgereden: het inhouden bij halfgas leek al verminderd te zijn! Vervolgens nog een slag uitgedraaid en ik moet zeggen dat ze nu eigenlijk best goed rijdt
Eventueel toch nog de sproeiers checken?
Welke sproeier-openingen (eerste en tweede trap) raden jullie aan?
En is een Burton carb-revisiesetje aan te raden of is het beter er niet aan te komen indien het goed functioneert ("don't fix it if it ain't broken)?"
Groeten,
Ivar
Eventueel toch nog de sproeiers checken?
Welke sproeier-openingen (eerste en tweede trap) raden jullie aan?
En is een Burton carb-revisiesetje aan te raden of is het beter er niet aan te komen indien het goed functioneert ("don't fix it if it ain't broken)?"
Groeten,
Ivar
Ik heb afgelopen week de sproeierbezetting aangepast van mijn eend Had ik veel eerder moeten doen, hapert niet meer en houdt ook niet meer in vlak voor de 2e trap erbij komt.
Ik heb een 87er a06/644 blok. Ook wel een s6 blokje genoemd dat op euro 95 kan.
Origineel zat erin: primair 102. Secundair 90.
Die 90 vond ik wel apart omdat 102/87,5 het meest voorkomt bij mijn weten. Ook bij mijn vorige eend. Maar over de 2e trap had ik geen klachten want dat ging prima. Het was echt het middengedeelte waarin ie niet lekker liep.
Wat er nu in zit: primair 110. Secundair 90.
Wat een verschil zeg. Sproeier kostte me 6 euro. Dit had ik veel eerder moeten doen. Nu kan ik het gas gewoon intrappen hoe ik wil, er komt gewoon reactie. Als ik voorheen te veel gas gaf, hield ie in tot de 2e trap erbij kwam.
Ik heb een 87er a06/644 blok. Ook wel een s6 blokje genoemd dat op euro 95 kan.
Origineel zat erin: primair 102. Secundair 90.
Die 90 vond ik wel apart omdat 102/87,5 het meest voorkomt bij mijn weten. Ook bij mijn vorige eend. Maar over de 2e trap had ik geen klachten want dat ging prima. Het was echt het middengedeelte waarin ie niet lekker liep.
Wat er nu in zit: primair 110. Secundair 90.
Wat een verschil zeg. Sproeier kostte me 6 euro. Dit had ik veel eerder moeten doen. Nu kan ik het gas gewoon intrappen hoe ik wil, er komt gewoon reactie. Als ik voorheen te veel gas gaf, hield ie in tot de 2e trap erbij kwam.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987