restauratie 2cv6 charleston

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
GerritB
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 12:04
Locatie: Sauwerd

restauratie 2cv6 charleston

Bericht door GerritB » di 12 mei, 2015 18:27

moi,

na aankoop van een 2cv6 charleston ben ik gisteren begonnen de auto te demonteren. De eend is nog rotter dan dat ik verwacht en gehoopt had. maar dat mag de pret niet bederven.

hierbij een paar foto"s, dit zijn niet alle foto's van het roest maar wel een kort impressie.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik heb inmiddels de rechter deuren er uit en het dak er af. ik ga vanavond weer verder.

nu heb ik al even snel gekeken naar hoe de ramen er uit moeten, maar krijg het nog niet voor elkaar, heeft iemand een tip hoe ik de ramen er gemakkelijk uit krijg en de rubbers heel hou?

gr. Gerrit

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » di 12 mei, 2015 19:22

Met je vingers kan je van binnenuit de rubbers naar buiten drukken. In een hoekje beginnen. En ja...als het al 30 jaar zit moet je kracht gebruiken.

Is zo te zien een behoorlijk project. Ga je chassis ook vervangen? Zo ja laat de eend eerst schouwen bij de RDW. Anders kan het straks enkel doorgaan voor onderdelen.
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 12 mei, 2015 20:00

Het kan helpen om het met zijn tweeen te doen. Dan duwt er een tegen het raam naar buiten terwijl de ander het rubber probeert om te buigen.

GerritB
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 12:04
Locatie: Sauwerd

Bericht door GerritB » di 12 mei, 2015 21:54

Chassis vervangen weet ik nog niet, er zitten wel wat gaten in maar misschien is dit nog wel te herstellen. Ik ga dit ff bekijken als de koets er af is. Is het wel verstand om het chassis te lassen?

Bedankt voor de info, ik ga het proberen.

gr Gerrit

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 12 mei, 2015 22:23

Als straks blijkt dat je chassis toch wel erg rot is en toch vervangen moet worden, dan moet je eerst je hele eend weer in elkaar zetten om hem te laten schouwen.

Het lijkt allemaal een vreselijk gezeur om het daar over te hebben ( en er zijn al mensen op afgeknapt die we nooit meer terug zien) maar het blijft een onderdeel van de restauratie die veel mensen over het hoofd zien.

Als je liever wilt dat we het er niet over hebben moet je dat maar even aangeven, dat is ook prima.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

GerritB
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 12:04
Locatie: Sauwerd

Bericht door GerritB » di 12 mei, 2015 22:30

Ik dacht dat ik ook met het losse chassis naar de rdw mag? Ik ga alles niet weer terugplaatsen voor dat nummer dan las ik hem wel over of sla het nummer er zelf in.
gr Gerrit

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 13 mei, 2015 10:05

GerritB schreef:Ik dacht dat ik ook met het losse chassis naar de rdw mag?
nee, de 3-eenheid chassis, koets en motor moeten nog bij elkaar zijn.

GerritB schreef:....dan las ik hem wel over of sla het nummer er zelf in.
gr Gerrit
en dan krijg je een aanrijding en volgt op verzoek van de verzekering een voertuigindentficatie en zegt de RDW: is mee gekenoeid, en zegt de verzekering: dan hebben we dit voertuig nooit verzekerd. En betalen dus niet uit

Nogmaals, het is een ontzettend gezeur. Ik wil de pret niet bederven. Ik hecht er nogal aan dat papieren en nummers kloppen. Mijn vorige door mezelf gerestaureerde eend was zó verkocht omdat het nummerverhaal in orde was. Ook nog een argument om het op de juiste manier te doen.



Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

GerritB
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 12:04
Locatie: Sauwerd

Bericht door GerritB » wo 13 mei, 2015 10:18

Bedankt voor de info, ik zal mijn chassis even goed bekijken en dan ff informeren bij de rdw.
Gr Gerrit

JustARoadster
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: za 3 jan, 2015 16:30
Locatie: Houten

Bericht door JustARoadster » wo 13 mei, 2015 11:19

Je kan m beter weer ff in elkaar zetten en voor 50 euro even bij de rdw laten schouwen. Kost je een halve dag maar dan zit je in ieder geval veilig. Met gerotzooi aan chassisnummers krijg je alleen maar ellende.
Citroën 2CV6 Spécial '87
Citroën 2CV6 Club '80
Citroën Méhari '70
Harley-Davidson 883 Roadster '11
Solex OTO '67

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » wo 13 mei, 2015 13:27

Gerrit, je hebt een mooie Eend!

Ik ben vanmorgen met mijn Eend bij de RDW geweest voor herinslag chassisnummer, het oude nummer was wat onleesbaar geworden in de loop der tijd en vanwege allerlei Eendenredenen.

De keurmeesters van de RDW zijn allemaal bijzonder aardige mannen en ze nemen hun taak serieus. Dat moet ook wel want er wordt verschrikkelijk veel gerommeld. De nummers van mijn auto werden grondig gecontroleerd, tezamen met de historie. Gelukkig was het bij mijn Eend in orde, maar als dat niet zo was geweest was mijn mooie Eend per direct gereduceerd tot blauwe bloembak en dat had mijn pret de komende tijd behoorlijk verziekt.

Dus, neem onze raad aan, laat eerst schouwen voor je er bulten tijd en geld in gaat steken! Dat vergroot alleen maar je plezier straks als ie klaar is!

Ik ga je restauratieverhaal hier volgen, bij mij begint het, nu mijn Eend een paar jaartjes klaar is, ook al weer te kriebelen!

Veel plezier!
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 13 mei, 2015 19:55

....dan las ik hem wel over of sla het nummer er zelf in.
gr Gerrit
Dan ben je aan het investeren in een Plantenbak die niet eens de weg op mag.
Mocht je hem willen verkopen dan kan dat nog knap lastig worden aangezien steeds meer kopers weten waar ze op moeten letten (en dat is dus het VIN)......

GerritB
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 12:04
Locatie: Sauwerd

Bericht door GerritB » za 16 mei, 2015 17:59

bedankt voor de info. ik heb het chassis even goed op de brug bekeken. het chassis is nog wel te redden. dus het chassis wordt gerepareerd en dus behouden. hier ga ik zelf niet aan beginnen maar een constructie bedrijf zal dat gaan uitvoeren.

vandaag 4 achterdeuren, spatbord voor en goede bekleding van 1 stoel gescoord.

gr. Gerrit

GerritB
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 12:04
Locatie: Sauwerd

Bericht door GerritB » za 23 mei, 2015 17:58

Moi,

ik heb de eend bijna volledig uit elkaar ( heb nog geen foto gemaakt, komt volgende week wel) alleen de stuurkolom moet nog los. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet? Onder bij het stuurhuis heb ik hem al los, nu zie ik twee moeren onder de tellerunit alleen deze zijn rond? Iemand tips?

Gr Gerrit

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » za 23 mei, 2015 21:21

wat ik begrepen heb zijn dat speciale moeren die je er niet of zeer moeilijk af krijgt dus heb ik me laten vertellen dat het makkelijker is om de beugel door te slijpen .

GerritB
Beginner
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 12:04
Locatie: Sauwerd

Bericht door GerritB » za 23 mei, 2015 21:25

Ik hdb nu op internet gevonden dat de beugel ook kan blijven zitten en de moeren ook, dat je de stang er tussenweg kan trekken?! Veel kruipolie bij de stuurstang er in, 2 imbusboutjes van het stuurslot los en bou onderaan los?! Klopt dit?

Plaats reactie