restauratie 2cv6 charleston
restauratie 2cv6 charleston
moi,
na aankoop van een 2cv6 charleston ben ik gisteren begonnen de auto te demonteren. De eend is nog rotter dan dat ik verwacht en gehoopt had. maar dat mag de pret niet bederven.
hierbij een paar foto"s, dit zijn niet alle foto's van het roest maar wel een kort impressie.
ik heb inmiddels de rechter deuren er uit en het dak er af. ik ga vanavond weer verder.
nu heb ik al even snel gekeken naar hoe de ramen er uit moeten, maar krijg het nog niet voor elkaar, heeft iemand een tip hoe ik de ramen er gemakkelijk uit krijg en de rubbers heel hou?
gr. Gerrit
na aankoop van een 2cv6 charleston ben ik gisteren begonnen de auto te demonteren. De eend is nog rotter dan dat ik verwacht en gehoopt had. maar dat mag de pret niet bederven.
hierbij een paar foto"s, dit zijn niet alle foto's van het roest maar wel een kort impressie.
ik heb inmiddels de rechter deuren er uit en het dak er af. ik ga vanavond weer verder.
nu heb ik al even snel gekeken naar hoe de ramen er uit moeten, maar krijg het nog niet voor elkaar, heeft iemand een tip hoe ik de ramen er gemakkelijk uit krijg en de rubbers heel hou?
gr. Gerrit
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Met je vingers kan je van binnenuit de rubbers naar buiten drukken. In een hoekje beginnen. En ja...als het al 30 jaar zit moet je kracht gebruiken.
Is zo te zien een behoorlijk project. Ga je chassis ook vervangen? Zo ja laat de eend eerst schouwen bij de RDW. Anders kan het straks enkel doorgaan voor onderdelen.
Is zo te zien een behoorlijk project. Ga je chassis ook vervangen? Zo ja laat de eend eerst schouwen bij de RDW. Anders kan het straks enkel doorgaan voor onderdelen.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Als straks blijkt dat je chassis toch wel erg rot is en toch vervangen moet worden, dan moet je eerst je hele eend weer in elkaar zetten om hem te laten schouwen.
Het lijkt allemaal een vreselijk gezeur om het daar over te hebben ( en er zijn al mensen op afgeknapt die we nooit meer terug zien) maar het blijft een onderdeel van de restauratie die veel mensen over het hoofd zien.
Als je liever wilt dat we het er niet over hebben moet je dat maar even aangeven, dat is ook prima.
Gr Rob
Het lijkt allemaal een vreselijk gezeur om het daar over te hebben ( en er zijn al mensen op afgeknapt die we nooit meer terug zien) maar het blijft een onderdeel van de restauratie die veel mensen over het hoofd zien.
Als je liever wilt dat we het er niet over hebben moet je dat maar even aangeven, dat is ook prima.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
nee, de 3-eenheid chassis, koets en motor moeten nog bij elkaar zijn.GerritB schreef:Ik dacht dat ik ook met het losse chassis naar de rdw mag?
en dan krijg je een aanrijding en volgt op verzoek van de verzekering een voertuigindentficatie en zegt de RDW: is mee gekenoeid, en zegt de verzekering: dan hebben we dit voertuig nooit verzekerd. En betalen dus niet uitGerritB schreef:....dan las ik hem wel over of sla het nummer er zelf in.
gr Gerrit
Nogmaals, het is een ontzettend gezeur. Ik wil de pret niet bederven. Ik hecht er nogal aan dat papieren en nummers kloppen. Mijn vorige door mezelf gerestaureerde eend was zó verkocht omdat het nummerverhaal in orde was. Ook nog een argument om het op de juiste manier te doen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Beginner
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za 3 jan, 2015 16:30
- Locatie: Houten
Je kan m beter weer ff in elkaar zetten en voor 50 euro even bij de rdw laten schouwen. Kost je een halve dag maar dan zit je in ieder geval veilig. Met gerotzooi aan chassisnummers krijg je alleen maar ellende.
Citroën 2CV6 Spécial '87
Citroën 2CV6 Club '80
Citroën Méhari '70
Harley-Davidson 883 Roadster '11
Solex OTO '67
Citroën 2CV6 Club '80
Citroën Méhari '70
Harley-Davidson 883 Roadster '11
Solex OTO '67
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Gerrit, je hebt een mooie Eend!
Ik ben vanmorgen met mijn Eend bij de RDW geweest voor herinslag chassisnummer, het oude nummer was wat onleesbaar geworden in de loop der tijd en vanwege allerlei Eendenredenen.
De keurmeesters van de RDW zijn allemaal bijzonder aardige mannen en ze nemen hun taak serieus. Dat moet ook wel want er wordt verschrikkelijk veel gerommeld. De nummers van mijn auto werden grondig gecontroleerd, tezamen met de historie. Gelukkig was het bij mijn Eend in orde, maar als dat niet zo was geweest was mijn mooie Eend per direct gereduceerd tot blauwe bloembak en dat had mijn pret de komende tijd behoorlijk verziekt.
Dus, neem onze raad aan, laat eerst schouwen voor je er bulten tijd en geld in gaat steken! Dat vergroot alleen maar je plezier straks als ie klaar is!
Ik ga je restauratieverhaal hier volgen, bij mij begint het, nu mijn Eend een paar jaartjes klaar is, ook al weer te kriebelen!
Veel plezier!
Ik ben vanmorgen met mijn Eend bij de RDW geweest voor herinslag chassisnummer, het oude nummer was wat onleesbaar geworden in de loop der tijd en vanwege allerlei Eendenredenen.
De keurmeesters van de RDW zijn allemaal bijzonder aardige mannen en ze nemen hun taak serieus. Dat moet ook wel want er wordt verschrikkelijk veel gerommeld. De nummers van mijn auto werden grondig gecontroleerd, tezamen met de historie. Gelukkig was het bij mijn Eend in orde, maar als dat niet zo was geweest was mijn mooie Eend per direct gereduceerd tot blauwe bloembak en dat had mijn pret de komende tijd behoorlijk verziekt.
Dus, neem onze raad aan, laat eerst schouwen voor je er bulten tijd en geld in gaat steken! Dat vergroot alleen maar je plezier straks als ie klaar is!
Ik ga je restauratieverhaal hier volgen, bij mij begint het, nu mijn Eend een paar jaartjes klaar is, ook al weer te kriebelen!
Veel plezier!
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques
bedankt voor de info. ik heb het chassis even goed op de brug bekeken. het chassis is nog wel te redden. dus het chassis wordt gerepareerd en dus behouden. hier ga ik zelf niet aan beginnen maar een constructie bedrijf zal dat gaan uitvoeren.
vandaag 4 achterdeuren, spatbord voor en goede bekleding van 1 stoel gescoord.
gr. Gerrit
vandaag 4 achterdeuren, spatbord voor en goede bekleding van 1 stoel gescoord.
gr. Gerrit
Moi,
ik heb de eend bijna volledig uit elkaar ( heb nog geen foto gemaakt, komt volgende week wel) alleen de stuurkolom moet nog los. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet? Onder bij het stuurhuis heb ik hem al los, nu zie ik twee moeren onder de tellerunit alleen deze zijn rond? Iemand tips?
Gr Gerrit
ik heb de eend bijna volledig uit elkaar ( heb nog geen foto gemaakt, komt volgende week wel) alleen de stuurkolom moet nog los. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet? Onder bij het stuurhuis heb ik hem al los, nu zie ik twee moeren onder de tellerunit alleen deze zijn rond? Iemand tips?
Gr Gerrit