Foto's onderkant 2cv special
- R. Persoon
- Beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 1 sep, 2015 14:13
- Locatie: Hoensbroek
- Contacteer:
Foto's onderkant 2cv special
Hallo,
Pas een aantal maanden mijn droom in mijn bezit. Nu aan de slag met restauratie. Het eerste wat moet gebeuren is een nieuwe uitlaat (1ste demper/2de demper etc.) Deze is al in huis. Nu zit er een uitlaat onder van een besteleend. Ik weet dus nu niet de ophangpunten van de standaard uitlaat (na 2de demper). Heeft iemand foto's voor mij van de onderkant van een 2cv special. Op het internet niet te vinden.
Alvast bedankt!
Roger
Pas een aantal maanden mijn droom in mijn bezit. Nu aan de slag met restauratie. Het eerste wat moet gebeuren is een nieuwe uitlaat (1ste demper/2de demper etc.) Deze is al in huis. Nu zit er een uitlaat onder van een besteleend. Ik weet dus nu niet de ophangpunten van de standaard uitlaat (na 2de demper). Heeft iemand foto's voor mij van de onderkant van een 2cv special. Op het internet niet te vinden.
Alvast bedankt!
Roger
Allereerst welkom op het forum en alvast veel plezier met je nieuwe eendje!
Je hebt twee ophangpunten aan het achterste gedeelte van de uitlaat, beiden zijn een metalen ring om de uitlaat die om een rechthoekig stuk rubber geklemd zitten en bij elkaar wordt gehouden met een bout.
Het voorste rubber zit achter het wiel met een bout vast aan het chassis (met aan de buitenkant tussen het rubber en de bout een metalen plaatje en aan het chassis een M7 opschuifmoer waarmee ook de koets op het chassis zit)
Het achterste rubber zit op vergelijkbare manier vast aan de binnenkant van de wielkast in de koets, op beide plekken zit al een beugeltje voor de opschuifmoer.
Op deze foto is het achterste rubber goed te zien:
Op deze foto het voorste rubber (zonder uitlaat):
Dit is overigens een ander model chassis maar de locatie voor het rubber is hetzelfde
En hier is te zien hoe de uitlaat er ongeveer onder komt:
Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt
Je hebt twee ophangpunten aan het achterste gedeelte van de uitlaat, beiden zijn een metalen ring om de uitlaat die om een rechthoekig stuk rubber geklemd zitten en bij elkaar wordt gehouden met een bout.
Het voorste rubber zit achter het wiel met een bout vast aan het chassis (met aan de buitenkant tussen het rubber en de bout een metalen plaatje en aan het chassis een M7 opschuifmoer waarmee ook de koets op het chassis zit)
Het achterste rubber zit op vergelijkbare manier vast aan de binnenkant van de wielkast in de koets, op beide plekken zit al een beugeltje voor de opschuifmoer.
Op deze foto is het achterste rubber goed te zien:
Op deze foto het voorste rubber (zonder uitlaat):
Dit is overigens een ander model chassis maar de locatie voor het rubber is hetzelfde
En hier is te zien hoe de uitlaat er ongeveer onder komt:
Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt
- R. Persoon
- Beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 1 sep, 2015 14:13
- Locatie: Hoensbroek
- Contacteer:
Vergeet het rubbertje niet tussen chassis en uitlaat om het rammelen van de achterste pijp tegen het chassis te voorkomen.
Dit bedoel ik:
http://www.burton2cvparts.com/achterpij ... -5118.html
Dit bedoel ik:
http://www.burton2cvparts.com/achterpij ... -5118.html
- R. Persoon
- Beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 1 sep, 2015 14:13
- Locatie: Hoensbroek
- Contacteer:
Lijkt een beetje een duf rubbertjeR. Persoon schreef:O.k. zal komend weekend enkele (betere) foto's maken en plaatsen. Waar? Bij dit forumonderdeel of bij even voorstellen.........
En even op zoek naar het anti-rammel rubbertje bij de achterdemper. THX, David.
Roger
Maar owee het voorkomt, zeker bij het starten, een enorm kabaal
Je schrikt je kapot als je dat vergeet.
En een andere tip:
controleer regelmatig de balk naast de uitlaat precies op dat punt.
De warmte uitstraling van de uitlaat zorgt ervoor dat roestwerende ML oid "wegspoelen" en dat er daar lelijke roestplekken ontstaan op de felsnaad.
Je kunt dat heel goed zien, want de ene kant is dan nog als nieuw en de kant van de uitlaat is de chassisbalk doorgerot.
Af en toe even in de gaten houden en wat extra inspuiten
- R. Persoon
- Beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 1 sep, 2015 14:13
- Locatie: Hoensbroek
- Contacteer:
- R. Persoon
- Beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 1 sep, 2015 14:13
- Locatie: Hoensbroek
- Contacteer:
- R. Persoon
- Beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 1 sep, 2015 14:13
- Locatie: Hoensbroek
- Contacteer:
De voorste pot kreeg ik er redelijk makkelijk op, ik heb 1 ophangbeugel (linker) iets moeten bijbuigen zodat de rechter aansluiting beter pakte. De oude demper zat maar vast aan 1 kant, geen wonder dat dat niet lang goed is gegaan. Ja, de vorige eigenaar had echt gevoel voor de eend...dus niet!
Maar goed, hij zit in mijn ogen perfect!
Maar goed, hij zit in mijn ogen perfect!