lengte bestuurder

Alles over het heerlijke eendrijden.
WalterBE
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: za 14 nov, 2015 21:39
Locatie: Sint-Agatha-Berchem

lengte bestuurder

Bericht door WalterBE » za 14 nov, 2015 22:01

Hallo iedereen,

Ik heb geen 2CV maar ben het idee wel genegen. Probleem is dat ik vrees dat het niet mogelijk is voor mij. Ik bedoel dan fysiek.

Ik ben een 1,90 m lang. De vraag is om het mogelijk is met die lengte een 2CV te besturen?

En indien dat wel kan is het mogelijk om er niet als een halve gehandicapte uit te kruipen?

Bedankt!

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » za 14 nov, 2015 22:33

makkelijk!

gewoon bij een verkoper een proefrit gaan maken?
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » za 14 nov, 2015 22:54

Ik ben ruim 1.90 en ik heb nergens last van, rijd als het moet honderden kilometers zonder klachten. Zelfs in een besteleend waar de stoel niet zo ver naar achter kan heb ik geen problemen :)
Maar maak anders eerst eens een goede proefrit!

De bedenker van de Eend, J.P Boulanger was zelf ook erg lang (voor een Fransman) en hij eiste destijds dat hij er in kon zitten met een hoed op.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

WalterBE
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: za 14 nov, 2015 21:39
Locatie: Sint-Agatha-Berchem

Bericht door WalterBE » za 14 nov, 2015 23:12

Wouw! Bedankt.

Ik vroeg het eigenlijk tegen beter weten in en ben dus (blij) verrast met deze reacties. Ooit was ik op zoek naar een auto en ben toen in een 2CV gaan zitten.

Het dakcanvas bolde sterk omhoog omdat ik er tegen zat en mijn directe gezichtslijn was de bovenste balk van de voorruit.

Dat was dus blijkbaar geen representatief exemplaar. Jammer dat ik toen er niet verder op ben in gegaan.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 15 nov, 2015 09:35

Anders maken we toch een stoelframe wat lager? Klusje van niks.
Het is wel van invloed of je een stoel hebt waar net allemaal nieuw rubbers in zitten. Dat scheelt echt centimeters.


Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 500
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » zo 15 nov, 2015 10:25

Ben 1.91 en met eend gaat dat prima.
Maar rijdt al sinds jaren 90 mee, dus ook wel erg aan gewend.
Ik kan in de eend zo 12 uur rijden. In mijn dure lease golf van de baas lukt dat niet, last van mijn rug.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

WalterBE
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: za 14 nov, 2015 21:39
Locatie: Sint-Agatha-Berchem

Bericht door WalterBE » zo 15 nov, 2015 11:33

Ik ben nu de eigenaar van een Toyota IQ van 4 jaar. Die is technisch perfect in orde. En het is een heel veilige wagen. Als je dan toch een zwaar verkeersongeval moet hebben dan is zo'n IQ een goede keuze.

Maar comfortabel zit ik er zeker niet in. Van Brussel tot aan de zee is een 120 km, halverwege begin ik last te krijgen van mijn rug.

Ik ben gaan onderzoeken wat een 2CV zou kosten aan verzekering en verkeersbelasting. Dat ziet er - als de regelgeving niet gaat veranderen - heel beheersbaar uit net als onderhoudskosten. Kost 2CV is een onbekende factor met ruime prijsvork. Ik kan een garagebox ter beschikking krijgen wat mij nodig lijkt.

Hoe decadent het ook lijkt, een 2de wagen lijkt een haalbare optie te zijn. Dan heb ik de optie om de andere auto te behouden of niet op basis van de ervaringen en gebruik.

Hiermee kan ik verder. Nu is het vooral een kwestie om eens met een 2 CV te rijden om te zien of het idee om met een 2CV te rijden en praktijk overeenkomen.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » zo 15 nov, 2015 13:45

Het is niet onmogelijk om dagelijks te rijden met een 2cv maar mijn ervaring is dat er toch regelmatig wat kleine dingetjes kapot gaan doordat het spul gewoon meer dan dertig jaar oud is.
Ik heb een poosje 1000km per week gedaan maar was blij dat ik een tweede Atype als back up had.

Lurch
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 27 jul, 2009 16:39
Locatie: Barendrecht

Bericht door Lurch » zo 15 nov, 2015 14:44

Ook ik ben lang met 1.98 en rij zonder problemen lange afstanden. Toertochten van een paar uur zijn geen probleem.

Wat je aangeeft van je zit positie in de test eend kan te maken hebben met de staat van de stoel. In een stoel met nieuwe vering zit je aanmerkelijk hoger. Dat is bij mij ook het geval. Het is alleen lastig bij een stoplicht.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 15 nov, 2015 19:16

Haal ook de zonneklep er uit, die hangt vaak een paar centimeter lager dan de bovenzijde van de voorruit.
Schultenbräu das ist mein Bier !

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » ma 16 nov, 2015 06:32

Je bent van Brussel , neem contact op met de Brussels Deuche Club.
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën

st@f
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: do 31 jan, 2013 20:08
Locatie: Lier

Bericht door st@f » di 17 nov, 2015 13:28

ik rij al jaren 2pk als dagelijkse auto, vaak 1000 km per week en dit winter en zomer
een 2cv die technisch in orde is en goed onderhouden wordt is minstens even betrouwbaar als een moderne auto
ik heb wel niet-standaard zetels, ik vind de originele zetels marteltuigen
een mening die in mijn omgeving vooral gedeeld wordt door de "zwaargewichten"onder ons
mensen die wat minder wegen schijnen de originele zetels betrekkelijk comfortabel te vinden
verder heb ik het stuurslot verwijderd zodat ik als het contact het laat afweten kan rijden
door met de bedrading te starten
een kapot contactslot is trouwens het enige mankement dat ik de laatste +100 000km gehad heb

Dirk85
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 6 aug, 2014 09:56
Locatie: Weert

Bericht door Dirk85 » di 17 nov, 2015 16:41

Hier ook 1.87cm. Gaat prima. Heb wel een wat 'luxere' versie waarbij de rugleuning verstelbaar is. Dat maakt dat ik iets verder 'achterover zit' zodat ik minder tegen de bovenkant van de voorruit aan kijk.

Ik heb er alleen last van wanneer ik vooraan sta bij een stoplicht. Dan moet ik echt even voorover gaan hangen. Maar aangezien ik de eend vooral gebruik bij mooi weer staat het dak dan toch meestal open. :lol:

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » di 17 nov, 2015 17:08

1.94 mtr en rij met veel plezier rond!
Ok, bij stoplichten kan het soms wat lastig zijn.
Met dak open is het perfect! :lol:
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 960
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » wo 30 dec, 2015 20:21

Mijn vaste bijrijder op vakantie is tegen de 2 meter. Ik heb voor hem de rugleuning 30 cm langer gemaakt en omdat ik de stoeltjes toch aan het opknappen was meteen 4cm dik schuimrubber onder het nieuwe stofje gestopt.

Ritten van 1200 kilometer op 1 dag zijn geen probleem voor hem en mij.
met eendige groeten,

Plaats reactie