3D geprinte notenkraker - STEM EN WIN! (houten 2cv puzzels)

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

3D geprinte notenkraker - STEM EN WIN! (houten 2cv puzzels)

Bericht door Rossero » do 5 mei, 2016 18:08

(stem en win een door mijzelf ontworpen en gemaakte puzzel :D zie volgende bericht)

Beste mede-forummers, sorry dat ik jullie hier mee lastig val, ik zal maar meteen met de deur in huis vallen! Ik ben op zoek naar stemmen voor een online competitie waar ik aan mee doe.
Er is gelukkig géén registratie, verificatie of Facebook nodig: http://blog.innofil3d.com/strength-cont ... r-robbert/

Voor deze competitie heb ik onderstaande notenkraker ontworpen en 3D geprint (op mijn stage). Het goede nieuws is dat ik nu eindelijk mijn eigen 3D printer kan winnen! Helaas, zoals heel vaak tegenwoordig, wordt er niet meer gekozen door een jury maar op basis van het aantal online stemmen: meer facebook vrienden = meer kans. Ik probeer mij juist zo min mogelijk met facebook bezig te houden en mijn leven in het ècht te leven; rond rijdend in mijn eendje met het dakje open ;)

Vandaar dat ik nu iedereen nodig heb ik ik kan vinden! Er kan dagelijks opnieuw gestemd worden, maar met iedere stem ben ik al super blij. Ik loop nu nog een beetje achter qua stemmen en het doel is in de top-3 belanden. Daarna wordt er gelukkig wel door een jury beslist :D

Dus stem stem stem! (alleen als je het zelf ook een tof ontwerp vind natuurlijk)
http://blog.innofil3d.com/strength-cont ... r-robbert/

Hieronder nog even de notenkraker. Hij is van solide kunststof en werkt op buiging, druk en trek. Op de stem pagina zijn meer foto's te vinden en een filmpje van hoe hij een walnoot kraakt ;)
Alvast super bedankt!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rossero op vr 6 mei, 2016 08:44, 3 keer totaal gewijzigd.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » do 5 mei, 2016 22:27

STEM EN WIN! (om het ook voor jullie interessant te maken ;) )

Volgens mij zijn er al een stuk of 5 mensen van het forum die voor mij gestemd hebben, echt super bedankt! :D
Ik kan hier dus wat mee winnen, maar nu lijkt het mij leuk als jullie hier ook iets mee kunnen winnen, als een soort van bedankje!

Ik wil maximaal 5(!!) stuks van de onderstaande puzzel gaan verloten onder de forum-stemmers, laat het dus even weten als je gestemd hebt! Doe dit door hieronder een reactie achter te laten met welk stem nummer je was (bijv: "Ik heb gestemd! vote #90"), op dit moment zijn we bij #89. Mocht je al gestemd hebben en niet weten welk nr. dat was dan kan je gewoon meedoen en gaat dat op goed vertrouwen ;) Omdat je dagelijks opnieuw kan stemmen kan je ook meerdere keren meeloten en je kans vergroten, edit dan even je oude reactie of plaats een nieuwe reactie (bijv. "ik heb gestemd: vote #90, #94 en # 102"). Je kan soms óók meerdere keren stemmen door bijv. je mobiel te gebruiken, dit werkt alleen niet altijd (soms verdwijnt de stem na enkele minuten weer vanwege het gelijke IP adres)

Als de wedstrijd af is gelopen en ik weet of en wat ik gewonnen heb dan zal ik gaan loten onder onderstaande reacties! Als ik 1e wordt verloot ik er 5, als ik 5e wordt 1, verder: 2e=4, 3e=3 en 2e=4. Ik gooi alle stem-nummers in een grote hoed en haal dan het aantal winnaars er uit. Mocht een winnaar meerdere keren meeloten dan haal ik de andere loten er eerst uit om het leuk te houden. Vervolgens maak ik de winnaars in dit topic bekend en stuur ik ze een persoonlijk berichtje voor adres gegevens (binnen EU).

Wat ga ik verloten? Onderstaande zelf ontworpen en gemaakte puzzel! Er zit een gaatje in om hem aan de muur te hangen, maar je kan hem ook gewoon neer zetten/leggen, in de speelgoed doos gooien of als kraamcadeau doorgeven voor de juiste opvoeding ;) Hij is ongeveer brievenbusformaat (iets hoger dan een A4tje) en 6mm dik, gemaakt van MDF. Mocht je een (gepersonaliseerde) tekst op de achterkant willen, dan kan dat!

Veel succes en vergeet niet te stemmen!
http://blog.innofil3d.com/strength-cont ... r-robbert/

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rossero op do 5 mei, 2016 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1802
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Je

Bericht door deusjevo » do 5 mei, 2016 22:43

Gestemd!
Ik had die notenkraker van de week ook al ergens zien staan bij een link die je geplaatst had.
Vroeg me toen of je het zelf ontwikkeld had, ja dus, leuk!
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » vr 6 mei, 2016 07:07

Ik heb gestemd. nummer 91.
Zo te zien is dat een Felix printer. Hebben we op mijn werk ook. We hebben een dual head printer maar het printen van ondersteunings materiaal geeft veel problemen. Ik gebruik nu het programma Craftware waarmee je de ondersteuning uit het basis materiaal print en later gemakkelijk af kunt breken. Eerst hebben we alleen prototypen geprint maar nu ook delen die gewoon in onze machines zitten. Het nadeel van een 3d printer is dat het erg lang duurt. Ik moet mijn ontwerpen zo maken dat het in één werkdag te printen is . Anders moet ik het in twee delen maken en aan elkaar lijmen of schroeven. Ik wil nog een IP camera bij de printer ophangen zodat ik van thuis uit de machine kan controleren en bedienen.
Leuk ontwerp heb je gemaakt. Slim bedacht en simpel te maken.

Edit: Ik had op jouw gestemd vanwege je oproep hier boven. Daarna ben ik naar de andere inzendingen gaan kijken, maar vind jouw inzending veruit de beste.
Laatst gewijzigd door Boudewijn op vr 6 mei, 2016 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Schultenbräu das ist mein Bier !

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » vr 6 mei, 2016 07:09

Ook gestemd, leuk ontwerp!
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » vr 6 mei, 2016 07:30

Kijk, nu vind ik het zelf ook een stuk leuker :D Allen bedankt! En ik voel mij minder schuldig dat ik mensen lastig val ;) En Deusjevo, ik had nog geen linkje geplaatst, maar misschien dat je hem op mijn photobucket had gezien toen je op de BMW motor had geklikt?

Martijn, kan ik er van uit gaan dat jij stem #92 was? Dus tussenstand:

Deusjevo: #88 (ongeveer)
Boudewijn: #91
CitroenAZU: #92

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » vr 6 mei, 2016 09:06

volgens mij ben ik nr 94 succes

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1802
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » vr 6 mei, 2016 11:03

Rossero schreef:En Deusjevo, ik had nog geen linkje geplaatst, maar misschien dat je hem op mijn photobucket had gezien toen je op de BMW motor had geklikt?
Yep :D
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » vr 6 mei, 2016 18:49

Boudewijn, nog bedankt voor het compliment :D Ik heb zelfs de 2e extruder los getrokken van de printer, geeft alleen maar problemen. Ik probeer zelf altijd zonder support te printen, en het liefst binnen een uur of 2 ;) Vind het altijd maar langzaam gaan, grote laagdikte, extrudeerbreedte en hoge printsnelheid! Dan maar wat minder strak...

Er kan dus dagelijks opnieuw gestemd worden en het kost maar één klik :D Laat het even weten als je gestemd hebt en welk nummer je was dan maak je dus kans op een puzzel! Zoals het er nu naar uit ziet gaat dat wel gebeuren

http://blog.innofil3d.com/strength-cont ... r-robbert/

Let the games continue ;)
Bedankt voor de support

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1871
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » vr 6 mei, 2016 18:50

Meteen na je eerste post gestemd.
En nu nog een keer., 117


Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » vr 6 mei, 2016 18:59

Dan maken we daar #87 van ;) En dan is dit zo ongeveer de tussenstand:

RobM: #87, #117
Deusjevo: #88
Boudewijn: #91
CitroenAZU: #92
Denny: #94

Echt super

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » vr 6 mei, 2016 19:26

Gaaf ontwerp!
Heb gestemd, nr126. :wink:
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 6 mei, 2016 22:59

nr 154... succes...

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » za 7 mei, 2016 00:39

Nr 158, succes!
Eendracht maakt macht.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 7 mei, 2016 08:00

Het zal wel aan mij liggen maar het lukt me niet om te stemmen.

Plaats reactie