2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

powertube en sproeiers
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Duckfan
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 9-6-2016
Berichten: 14
Woonplaats: Haarlem

BerichtGeplaatst: Do 9 Jun, 2016 08:45    Onderwerp: powertube en sproeiers Reageer met quote

Nieuw op het forum, na 20 jaar weer aan de 2cv6, een Club uit '86. Heel blij mee!
Komend weekend bouw ik er een 123 injection in.
Ik lees op dit forum ook over de powertube: goede ervaringen maar ook wel problemen, bijvoorbeeld met koude lucht in de winter. Het lijkt nauw te luisteren met de maat van de sproeiers.
Wat is jullie mening over de powertube: wel of niet? En zo ja, weet iemand de beste maat sproeiers in 1ste en 2de trap bij die van BCC? Alvast veel dank!
_________________
2CV6 Club 1986
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3302

BerichtGeplaatst: Do 9 Jun, 2016 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk!

Heel veel plezier met je 2CV!

Je hebt het over een powertube, ik zou eerst gewoon eens lekker gaan rijden, spulletje goed afstellen.
Kijken hoe het loopt.
Ik heb geen powertube, wel een andere sproeierbezetting. En hij loopt prachtig, geklokt in de trajectcontrole op de A4 met 134 km/u. (Niet gecorrigeerd Smile )

Een pokertube heb ik echt niet nodig.
Eerst gewoon spulletje mooi afstellen, kwaliteitsolie erin etc.

Succes iig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2132
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Do 9 Jun, 2016 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
met 134 km/u. (Niet gecorrigeerd )


Heb je er een standaard Eendenbak in zitten?

Laatst reed ik met 127km/u van de Ktelbrug af met wind mee maar toen vond ik het geluid van de motor niet meer prettig klinken (standaard Eendenbak).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3302

BerichtGeplaatst: Do 9 Jun, 2016 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ja.
Het is de originele bak.

Het ging ook inderdaad wel hard.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 1-11-2011
Berichten: 961
Woonplaats: Ursem

BerichtGeplaatst: Vr 10 Jun, 2016 09:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind de powertube een prima ding hoor. Werkt vooral erg goed met big bore of visa motor. Voor koude lucht ben ik niet bang, juist als het warm is is koude lucht beter. Koude lucht bevat meer zuurstof, daarom hebben turbo's een intercooler.

Wat betreft je sproeiers, dat is een kwestie van proberen. Eerst kijkn wat er nu in de carburateur zit, als dat nog steeds de standaard sproeiers zijn, dan kun je ongeveer 10% groter, ook omdat de huidige benzine anders is dan 30 jaar geleden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duckfan
Beginner
Beginner


Geregistreerd op: 9-6-2016
Berichten: 14
Woonplaats: Haarlem

BerichtGeplaatst: Vr 10 Jun, 2016 09:53    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor jullie reacties!

Ik ga ook zeker eerst aan de slag met de basis: nieuwe olie/filter, bougies, luchtfilter etc. en dan gaat de 123 erin. En uiteraard geniet ik volop van ritjes, zeker met dit mooie weer.

Vroeger veel kms gemaakt in een Special en een Club, en af en toe langs gegaan bij Harry in Delft. Zit hij er nog?

Ik kan het intussen niet laten om alvast over een eventueel vervolg na te denken...
Alles is nog standaard, en dank voor de tip over de sproeiers.

Groet!
_________________
2CV6 Club 1986
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
verkuilm
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 285
Woonplaats: Zeist

BerichtGeplaatst: Vr 10 Jun, 2016 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

Geloof dat ik dat niet zo snel zou doen. Ben wel eens op de rollerbank dagen geweest.
Scheelt meestal een enkele PK.

Klopt inderdaad de orginle sproeiers zijn te krap voor de huidige benzine.
Meestal moet je ze vergroten zodat die beter loopt.
Dat merk vooral bij kou! Dan loopt ie stroef en krijgt de eend te weinig benzine.
Bij vorige eend uit 1989 heb ik vergoot van 104 naar 110 Wereld van verschil!
Bij mijn huidige 78 eend heb ik m vergroot van 120(das orgineel bij die oudjes) naar 130. Dit heb ik gedaan nadat die op de rollerbank is geweest bij burton. Eend liep veel te arm.

De mehari 4x4 heeft orgineel ook 120 maar die loopt perfect.

ALs het fris is zeg 13 graden en je hebt het idee dat je eend wat moeizaam op gang komt.
Dan even winterkapje erop. loopt ie veel beter, dan zou je de sproeiers kunnen aanpassen.
_________________
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 22-3-2012
Berichten: 387
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Zo 12 Jun, 2016 06:59    Onderwerp: Reageer met quote

Groot fan van een turbo tube. Goede afstelling is natuurlijk een ding maar die turbo tube maakt echt wel verschil. Ik heb wel de rem schijven koel kanalen onder in de koel tunnel dicht gemaakt, ook je dynamo kapje moet goed afsluiten op die manier perst i alle lucht je lucht filter in.
wens je veel plezierige en veilige km in jou eend
Greetz
_________________
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam
Erikjan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 14-10-2006
Berichten: 1180
Woonplaats: boskoop

BerichtGeplaatst: Vr 1 Jul, 2016 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

Er moet wel koellucht door je dynamo daar is dat kapje voor.
Als je die afsluit wordt de dynamo erg warm.
_________________
www.2cvpickup.nl
www.burtonproject.tk
www.bestemotorolie.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM naam
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3302

BerichtGeplaatst: Vr 1 Jul, 2016 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

DucKKnutsel schreef:
Groot fan van een turbo tube. Goede afstelling is natuurlijk een ding maar die turbo tube maakt echt wel verschil. Ik heb wel de rem schijven koel kanalen onder in de koel tunnel dicht gemaakt, ook je dynamo kapje moet goed afsluiten op die manier perst i alle lucht je lucht filter in.
wens je veel plezierige en veilige km in jou eend
Greetz


Ook de remkoelers zitten er niet voor niets in......
Ik weet niet of je wel eens met je 2cv op vakantie gaat richting de bergen??
Met belading.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 24-2-2007
Berichten: 1216
Woonplaats: West Fryslan

BerichtGeplaatst: Za 2 Jul, 2016 08:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik heb die dingen er niet meer op zitten; het is een crime om ze te monteren en ze rammelen of gaan uit zichzelf wel stuk........ Crying or Very sad
En ook ik ben wel de bergen in geweest, en nooit last gehad Smile
_________________
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3302

BerichtGeplaatst: Za 2 Jul, 2016 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

Bertje,
Voor jou is origineel toch cruciaal Smile

Als ze nooit nodig zijn, zaten ze echt niet op een 2cv!
Ben met je eens dat ze vaak gezeur opleveren.
Maar 1x goed tegen roest beschermen en netjes vastzetten en het is voor jaren OK.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 24-2-2007
Berichten: 1216
Woonplaats: West Fryslan

BerichtGeplaatst: Za 2 Jul, 2016 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

David, ik ben van het originele, dat klopt. Maar tijdens de montage won de irritatie het van de originaliteit.

En ik zal niet ontkennen dat ze niet nodig zijn, maar als je geen oude remvloeistof hebt en tijdens een afdaling kort krachtig temt (en niet constant bijremt Confused ) dan ben ik van mening dat ik ze niet nodig heb Wink
_________________
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 22-3-2012
Berichten: 387
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Zo 3 Jul, 2016 09:00    Onderwerp: Reageer met quote

uiteraard moet dat kapje rond de dynamo afsluiten netje's recht tegen de boven kant van de dynamo en niet half bakken schuin naar voren zodat je aan de boven kant nog veel lucht voelt ontsnappen.
Die koel kapjes ik heb ze nog nooit gemist in ned zeker niet maar ook in de bergen volle bepakking en of met aanhanger en 40 graden niet.
_________________
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam
David
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 3302

BerichtGeplaatst: Ma 4 Jul, 2016 11:18    Onderwerp: Reageer met quote

WIJ kunnen natuurlijk allemaal goed rijden in de bergen Smile

Maar owee, hoeveel mensen doen de afdaling met de rechtervoet permanent op het rempedaal.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Tuning algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group