binnen schermen achter
binnen schermen achter
Heb van alles gezocht, maar of de fotoś ontbreken of er wordt met gemak over gesproken "even er in lassen".
Mijn vraag is als volgend:
Hoe zet ik de binnen schermen achter er in?
ligt die velsnaad(?) van het nieuwe deel (foto 1) aan de binnen kant (boven op het randje van de laatste foto)?
Of kan ik hem ook aan de buitenkant laten zitten en dan van binnen uit vast lassen?
Gaat mij niet perse om de "officiële" manier maar makkelijk goed, degelijk en roest veilige(er) is mij wel allemaal prima!
(dacht met roest namelijk dat als hij niet in de binnen kant hangt....hou ik het water makkelijker buiten.
Nog 2 fotoś ter illustratie van de "klus".
en
[/img]
Mijn vraag is als volgend:
Hoe zet ik de binnen schermen achter er in?
ligt die velsnaad(?) van het nieuwe deel (foto 1) aan de binnen kant (boven op het randje van de laatste foto)?
Of kan ik hem ook aan de buitenkant laten zitten en dan van binnen uit vast lassen?
Gaat mij niet perse om de "officiële" manier maar makkelijk goed, degelijk en roest veilige(er) is mij wel allemaal prima!
(dacht met roest namelijk dat als hij niet in de binnen kant hangt....hou ik het water makkelijker buiten.
Nog 2 fotoś ter illustratie van de "klus".
en
[/img]
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ja, het binnenscherm ligt op het randje van foto 2
kan even pielen zijn om hem er in te leggen. Ik zorg dat de grote gaten voor de boutjes van de achterspatborden ook in het nieuwe binnenscherm zitten, en zet daar dan M8 bouten in om de boel recht tegen elkaar te trekken en goed te klemmen.
Gr Rob
kan even pielen zijn om hem er in te leggen. Ik zorg dat de grote gaten voor de boutjes van de achterspatborden ook in het nieuwe binnenscherm zitten, en zet daar dan M8 bouten in om de boel recht tegen elkaar te trekken en goed te klemmen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
ja, het is wel pielen ja...
zit nu met de volgende vraag:
Moet de rand die langs de deurstijl loopt dan ook aan de binnenkant?
m.a.w. de boutjes die achter op de deurlijst zitten moeten er af en er op e.d.?!
Of moet ik die rand aan de buitenkant houden? en de ander aan de binnenkant...ook een gepriel maar denk dat dat wel kan...
zit nu met de volgende vraag:
Moet de rand die langs de deurstijl loopt dan ook aan de binnenkant?
m.a.w. de boutjes die achter op de deurlijst zitten moeten er af en er op e.d.?!
Of moet ik die rand aan de buitenkant houden? en de ander aan de binnenkant...ook een gepriel maar denk dat dat wel kan...
onder druk wordt alles vloeibaar
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2160
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2160
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Klopt inderdaad helemaal wat Rob zegt.
Maar let op:
Er mogen grote "gaten en ruimtes overblijven"....
Klinkt raar maar dat was origineel ook, werd later allemaal dichtgekit.
Dus: beter dat alles op de juiste plek zit en past, met hier en daar kier of spleet, dan dat je alles strak tegen elkaar gaat krijgen, dat lukt namelijk niet!
Maar let op:
Er mogen grote "gaten en ruimtes overblijven"....
Klinkt raar maar dat was origineel ook, werd later allemaal dichtgekit.
Dus: beter dat alles op de juiste plek zit en past, met hier en daar kier of spleet, dan dat je alles strak tegen elkaar gaat krijgen, dat lukt namelijk niet!
Aangezien je het ook had over een roestveilige optie zou ik adviseren het dubbele randje bij de carrosserie of het binnenscherm weg te slijpen en de twee delen kops op elkaar lassen met een aaneengesloten lasnaad. Dit is nog meer gepiel, maar zo zou ik het zelf doen als het mijn eigen carrosserie was, nergens dubbel plaatwerk. Voor klanten zou ik voor de originaliteit toch eerder overgaan op proplassen zoals hierboven beschreven
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Ik las vrijwel altijd kops op elkaar, maar voornamelijk bij andere auto's dan eenden (spatbordranden e.d.). Het vergt wat meer oefening maar ik heb er nooit problemen mee gehad. Afgelopen week nog een halve voetenbak kops op het originele plaatwerk gezet met een aaneengesloten las. Dubbel plaatwerk is slecht te behandelen en komt toch altijd weer vocht tussen met de bekende gevolgen van dien. Ik zal nooit beweren dat dit de mooiste of makkelijkste oplossing is maar in mijn ogen wel het best te behandelen. Ook heb ik dit nog nooit bij een binnenscherm gedaan, deze altijd met proplassen vast gezet. Maar zoals ik zei, als ik het voor mijzelf zou doen zou ik hoogstwaarschijnlijk voor kops op elkaar gaan. Ik rij het hele jaar door en hij staat altijd buiten, het vermijden van dubbel plaatwerk is dan voor mij erg belangrijk. Ik heb ondertussen genoeg auto's gelast om te weten dat de meeste roest uit felsnaden en naast puntlassen ontstaat