nieuwe kleppen voor 2 cv 6 ,, WAARSCHUWING !

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

nieuwe kleppen voor 2 cv 6 ,, WAARSCHUWING !

Bericht door wusten-fuchs » vr 18 nov, 2016 13:08

:twisted: :twisted:

naar het schijnt is het tegenwoordig niet meer mogelijk om iets simpels als een in/uitlaatklep te reproduceren . ben er sinds enkele weken achter dat de kleppen die op de reguliere markt te koop zijn ( circa 8/10 euro) na circa 30.000 km compleet versleten zijn
de klepspie vreet nl de hele bovenkant van de klep af , als er niks meer aan zit valt je klep naar binnen , en daar houd de zuiger niet van .

iemand anders nog ( al ) bekend met dit probleem ??? zo ja graag een reactie .

we gebruiken hier al meer dan 80 % van de oude orginele onderdelen weer na revisie , dat de huidige onderdelen kwalitatief slecht zijn , is me al langer bekend , maar dit is de druppel !!! :twisted:


ik probeer een foto erbij te posten , moet ff uitzoeken hoe[/img]
wat niet kan doen we lekker toch

Jan2cvservice
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 23 jan, 2015 16:04
Locatie: Zwiggelte

Bericht door Jan2cvservice » vr 18 nov, 2016 13:28

is bekend hoor, pas nog gehoord van iemand die ook goedkope meuk had gekocht en ook niet zoveel compressie meer had na een tijdje.
Blij dat ik eend.

Jan2cvservice
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 23 jan, 2015 16:04
Locatie: Zwiggelte

Bericht door Jan2cvservice » vr 18 nov, 2016 13:40

Neem anders eens contact op met filip van VGS
Blij dat ik eend.

pimvanderheijden
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
Locatie: Uffelte
Contacteer:

Bericht door pimvanderheijden » vr 18 nov, 2016 19:11

Team 999 (Ducktail RT) reed dit jaar met deze kleppen tijdens de 24 uurs race op Franchorchamp. Resultaat: 2 kapotte motoren.

Ik heb er met Filip van VGS over staan te praten en hij vertelde mij dat er slechte (merkloze) kleppen in omloop zijn.
Hetzelfde geld voor zuigerveren.
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4967
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 18 nov, 2016 22:19

Er komt steeds meer zooi op de markt. Ik wil alleen nog maar NOS of goed gebruikt spul. Ik ben bezig met een citroen uit 1925, de versnellingsbak lag zonder olie en deksel in een tuin. Alles was roestig maar na een behandeling met een roterende staalborstel zagen alle tandwielen uit als nieuw, niet eens putjes erin!!!....het kan dus wel maar tegenwoordig is schijnbaar alleen de laagste prijs nog belangrijk...
diverse Citroens, wat anders.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 18 nov, 2016 22:41

Tegenwoordig betaal ik liever drie keer zo veel als de kwaliteit maar goed is.
Ashoezen zijn ook zo'n verhaal. Drie jaar geleden gemonteerd en nog geen meter gereden maar wel al gescheurd....

pimvanderheijden
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
Locatie: Uffelte
Contacteer:

Bericht door pimvanderheijden » vr 18 nov, 2016 22:42

Ik wil niet niet direct zeggen dat er alleen maar zooi op de markt komt. Er zijn tegenwoordig ook hele goede immitatie producten op de markt die beter zijn als de originele; kijk maar naar de neopreen ashoesjes van de badkuipbouwers uit Zutphen of de electronische ontsteking

En van niet alle onderdelen zijn er nog NOS of goed gebruikte onderdelen verkrijgbaar.

Grootste probleem is dat alles goedkoper moet en dat er een spiraal naar beneden ingezet is mbt door groot aanbod en lage prijs.

En ja, vooroorlogs spul is beter. Ook ik heb een auto uit de jaren 20. Staal van het chassis was na stralen als nieuw en alles kwam gemakkelijk los. Maar al het rubber was vergaan en als het nog aanwezig was is het van erg slechte kwaliteit en is al het rubber van nu stukken beter (bijvoorbeeld om goede motorsteunen te maken)

We moeten gewoon niet voor het goedkoopste kiezen maar voor kwaliteit
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 504
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » za 19 nov, 2016 08:46

Oei dat is balen. Ik heb die kleppen mischien dan ook in de 4wd mehari.
Precies! Koop zoveel mogelijk NOS. Laatst nog remblokken uit portugal laten komen.
Klinkt ver weg maar slecht 15 euri.

Koppeling kabels ook al waardeloos. OOk remschijven, lastiger te bewijzen maar die uit zoeterwoude gaan wel heel snel krom. Echt lastig goeie onderdelen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

kleppen

Bericht door wusten-fuchs » za 19 nov, 2016 16:28

oke al de leverancier,s en ook filip heb ik weken geleden al met dit probleem geconfronteerd,

daar kwamen verschillende antwoorden uit a volgens velen is er slechts EEN kleppenfabrikant meer die 2 cv kleppen maakt ? dus ze zouden allemaal dezelfde ,,,kwaal,,iteit,, zijn :?

b volgens die jongens uit zutphen hadden hun andere dan de anderen !!! en waren die beter , maar hoe test je zoiets ??

c en vaak hetzelfde antwoord ,,ik ben de enige met die klacht ! ja dat hoor ik al jaren .

dus . het komt er op neer dat als je zaken voor de eend moet kopen die werkelijk belangrijk zijn : onderdelen van ophanging ,, motor en bak enz enz dat we eerst met het desbetreffende onderdeel en een orgineel exemplaar naar TNO of een dergelijke instantie moeten om materiaalonderzoek , pasvorm , hardheid enz enz te laten controleren ,alvorens ik het in de auto durf te monteren ????


lekker !!!! heb even geteld en kan nu meer dan 10 !! auto,s sowieso terug laten komen voor controle en eventueel reparatie een dag per auto maal 10 is 80 uur plus leeneend enz enz enz ,,,

in de toekomst zit er dus niks anders op dan gewoon alle oude orginele spullen weer te reviseren en te hergebruiken !!


ben er heeeeel erg klaar mee :evil: :evil:
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 20 nov, 2016 18:34

De wet product aansprakelijkheid is hierop van toepassing.

Heb even gekeken, hier gaat t om, zie URL

http://www.euronorm.net/content/templat ... temID=1113

Is Europese wetgeving dus maakt niet uit waar jij zit of je klanten en/of leverancier.

Maar kijk maar even, volgens mij heb je gewoon een zaak.
En zeker als je bij meerdere auto's dit kunt aantonen.


Succes!
(wil ook wel verder meedenken)
Laatst gewijzigd door David op zo 20 nov, 2016 18:52, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 20 nov, 2016 18:36

80 werkplaatsuren en vervangend vervoer en reputatieschade.
Kosten om klanten te benaderen etc etc

Ik zou toch even een "Anwalt besuchen".

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » ma 21 nov, 2016 08:00

ik ga hier ook zeker een zaak van maken ,, we hebben in de afgelopen 20 jaar meer dan eens op eigen kosten de ellende weer eens op mogen lossen . als ik al die tijd reken ,, en alle frustratie , dan kan ik minstens 3 jaar betaald op vakantie .

ik ben helemaal geen moeilijke zeikerd , weet ook wel datje met oude auto,s zo nu en dan zelf wat moet bedenken // oplossen . maar het houd een keer op !!

bij deze . zijn er mensen met aantoonbaar dezelfde problemen met met name deze kleppen ,, hoor ik het graag ... gooi dan de versleten kleppen niet weg !!!!


frank
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 21 nov, 2016 15:40

Volgens mij is het redelijk helder, als het althans is zoals jij het omschrijft, en sta je sterk.

Zorg iig wel dat je idd al het "bewijsmateriaal" goed veilig stelt.
Ook met foto's etc.

Succes

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » ma 21 nov, 2016 18:24

wusten-fuchs schreef:ik ga hier ook zeker een zaak van maken ,, we hebben in de afgelopen 20 jaar meer dan eens op eigen kosten de ellende weer eens op mogen lossen . als ik al die tijd reken ,, en alle frustratie , dan kan ik minstens 3 jaar betaald op vakantie .

ik ben helemaal geen moeilijke zeikerd , weet ook wel datje met oude auto,s zo nu en dan zelf wat moet bedenken // oplossen . maar het houd een keer op !!

bij deze . zijn er mensen met aantoonbaar dezelfde problemen met met name deze kleppen ,, hoor ik het graag ... gooi dan de versleten kleppen niet weg !!!!


frank
ik ben helemaal geen moeilijke zeikerd
Je bent dus wel een zeikerd alleen moeilijke :-)

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 21 nov, 2016 18:47

Ok.ik ben misschien een geboren pessimist maar ik geef je weinig kans. Het enigste waartoe je leverancier verplicht is, is het herleveren van nieuwe kleppen. Alle overige kosten zijn voor jou..

Maar ik wens je alvast veel succes..
Laatst gewijzigd door LPGo op ma 21 nov, 2016 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie