nieuwe kleppen voor 2 cv 6 ,, WAARSCHUWING !

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 505
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » ma 21 nov, 2016 18:49

Kan je ergens aan merken dat je slechte kleppen hebt? Dan moet je veel stellen denk ik?
mn kleppen uit zutphen zitten er nu 12.000 in. En die hebben het wel zwaar de 4wd mehari moet je aardig op zn staart trappen om mee te kunnen in het verkeer.

Want ik haal ze er liever prefentief uit dan dat ik wacht tot het stuk gaat.

Maar de kwaliteit van onderdelen begint wel echt een probleem te worden.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 21 nov, 2016 20:31

Maar hoe weet je nu dat dit geen exemplarische fout is maar dat ze allemaal deze problemen geven?

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 21 nov, 2016 21:31

LPGo schreef:Ok.ik ben misschien een geboren pessimist maar ik geef je weinig kans. Het enigste waartoe je leverancier verplicht is, is het herleveren van nieuwe kleppen. Alle overige kosten zijn voor jou..

Maar ik wens je alvast veel succes..
Hoe kom je daar nou bij......
Absoluut niet waar.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 21 nov, 2016 22:34

Lees nou eens in je eigen link onder het kopje waar moet ik op letten??.. Daar staat het antwoord al.. Je kunt er dus onderuit komen; probeer maar eens uit te vinden wie nu daadwerkelijk de kleppen heeft geproduceerd..

Kun je aantonen dat de spi"en wel goed zijn , het motortje wel goed in elkaar gezet, de kleppen ook echt wel van deze handelaar en producent zijn enz. .. Misschien wil je de handelaar producent alleen maar een loer draaien... Hier kom je naar mijn mening (strafrechtelijk) nooit uit..

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » di 22 nov, 2016 16:48

Thijs schreef:Maar hoe weet je nu dat dit geen exemplarische fout is maar dat ze allemaal deze problemen geven?


nou vandaag auto nummer 5 uit elkaargehaald en idem dito de ene klep was zo ,,platgehamerd,, dat ie niet eens meer door de klepgelieder naar binnen wou


na 5 auto,s praten we niet meer over exemplarisch :twisted:
wat niet kan doen we lekker toch

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » di 22 nov, 2016 17:25

wusten-fuchs schreef:
Thijs schreef:Maar hoe weet je nu dat dit geen exemplarische fout is maar dat ze allemaal deze problemen geven?


nou vandaag auto nummer 5 uit elkaargehaald en idem dito de ene klep was zo ,,platgehamerd,, dat ie niet eens meer door de klepgeleider naar binnen wou moest ,m met de slijptol doormidden halen !!!!



na 5 auto,s praten we niet meer over exemplarisch :twisted:
wat niet kan doen we lekker toch

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » di 22 nov, 2016 17:30

verkuilm schreef:Kan je ergens aan merken dat je slechte kleppen hebt? Dan moet je veel stellen denk ik?
mn kleppen uit zutphen zitten er nu 12.000 in. En die hebben het wel zwaar de 4wd mehari moet je aardig op zn staart trappen om mee te kunnen in het verkeer.

Want ik haal ze er liever prefentief uit dan dat ik wacht tot het stuk gaat.

Maar de kwaliteit van onderdelen begint wel echt een probleem te worden.
nee je kan het eigenlijk zo niet merken je hoeft niet de hele motor uit elkaar te halen ,,,, even kleppendeksel eraf tuimelaars verwijderen , de asje,s terugplaatsen zuiger in BDP , DRUK OP DE CILINDER ZETTEN PERSLUCHT en met een bandenlichter of zo de klepveer eraf halen , dan zie je wel of de inkepingen in de klep zijn vervormd en of de klepspie,tje,s veel speling hebben . je kan het ook voelen dan is de klepsteel akelig ,,scherp,,
wat niet kan doen we lekker toch

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 22 nov, 2016 19:21

@ woestijnvos... Wat is eigenlijk de reactie van het bedrijf waar je deze gekocht hebt??? Ik neem aan dat je dit gemeld hebt?? Ben nu toch wel erg benieuwd..

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » wo 23 nov, 2016 13:38

LPGo schreef:@ woestijnvos... Wat is eigenlijk de reactie van het bedrijf waar je deze gekocht hebt??? Ik neem aan dat je dit gemeld hebt?? Ben nu toch wel erg benieuwd..

tot nu toe nog niks ,,, de groothandel waar ze zijn gekocht , maakt deze dingen ook niet zelf ik heb alles keurig gedocumenteerd en bijgehouden ook wat/ wanneer en de uren enz enz

twee kapotte setje,s zijn al direkt naar de fabrikant toegestuurd . ik wacht eerst af .. eerst moet ik nog een paar auto,s terughalen . komt er vanaf die kant niks zinnigs uit , start ik waarschijnlijk een rechts zaak ,, maar liever niet altijd weer een hoop gedoe


fuchs
wat niet kan doen we lekker toch

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 505
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » wo 23 nov, 2016 22:44

fuchs, heb je mischien een foto?
Verder snap ik je verhaal niet helemaal.
ALs de kop van klep plat is, moet je spelling helemaal mis zijn.
En wat bedoel je precies, klepdeksel eraf snap ik.
Maar dan? Je bedoel nokkenasje eraf?
De klep krijg je nooit los op een nette manier. Heeft ook geen nut lijkt me?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 23 nov, 2016 22:57

Speling blijft gelijk. Het probleem zit bij de spietjes. Die vreten de inkeping waar ze inzitten op waardoor uiteindelijk de klep niet meer door de veer wordt vastgehouden en de klep in de cilinder op de zuiger valt en daar alles kapot maakt... Tenminste zo begrijp ik het.

De klep(steel) is dus niet hard genoeg..


Er zullen toch wel goede kleppen te krijgen zijn die je op maat slijpt voor een 2cv...

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » do 24 nov, 2016 10:41

ja dat van die foto,s blijft een probleem ,,, maar goed TUIMELAARASJE eraf

dat dig wat de klep aandrukt dop 12 en speciaal dopje tuimelaar er geheel afhalen ,, aleen het asje terugzetten met een paar slagen ,, als je zuiger dan bovenin staat en je zet er druk op met bv comprssor dan kan de klep niet naar binnen , en kan je middels een bandenlichter of e.d de klepveer indrukken en de spie,s verwijderen , dan kan je de boel visueel inpecteren ,, gaaat eigenlijk doodsimpel en je hoeft de kop er niet af te halen snapp ie ???

wat lpgo zegt kan wel natuurlijk ! dit doen we deels al ( uit pure noodzaak)

maar als ik al mijn eigen onderdelen moet gaan produceren omdat NIKS wat je regulier koopt enige vorm van kwaliteit heeft ?? moet ik een ,,,2cvonderdelenfabriek,,, beginnen of zo ? nou dat kan iemand hier die nog een paar miljoen onder zijn bed heeft liggen waar die niks mee doet , is van harte welkom !
wat niet kan doen we lekker toch

huub
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 19 jan, 2004 22:09

Bericht door huub » do 24 nov, 2016 12:15

wusten-fuchs schreef:ja dat van die foto,s blijft een probleem ,,, maar goed TUIMELAARASJE eraf

dat dig wat de klep aandrukt dop 12 en speciaal dopje tuimelaar er geheel afhalen ,, aleen het asje terugzetten met een paar slagen ,, als je zuiger dan bovenin staat en je zet er druk op met bv comprssor dan kan de klep niet naar binnen , en kan je middels een bandenlichter of e.d de klepveer indrukken en de spie,s verwijderen , dan kan je de boel visueel inpecteren ,, gaaat eigenlijk doodsimpel en je hoeft de kop er niet af te halen snapp ie ???

wat lpgo zegt kan wel natuurlijk ! dit doen we deels al ( uit pure noodzaak)

maar als ik al mijn eigen onderdelen moet gaan produceren omdat NIKS wat je regulier koopt enige vorm van kwaliteit heeft ?? moet ik een ,,,2cvonderdelenfabriek,,, beginnen of zo ? nou dat kan iemand hier die nog een paar miljoen onder zijn bed heeft liggen waar die niks mee doet , is van harte welkom !
geen paar miljoen ter beschikking, wel ruime ervaring met slechte kleppen.
voor mijn motorfiets gebruik ik blanks van schrick, die ik zelf op maat maak.
dat is de enige manier die ik ken om zeker te zijn dat ik niet binnenkort met afgebroken uitlaatkleppen zit.

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » do 24 nov, 2016 20:02

ja voor alles is een oplossing men zou inderdaad zelf kleppen kunnen gaan fabriceren .
en dan gelijk ook maar alle andere slechte onderdelen doen ??? mm dan ben ik er niet met een paar miljoen vrees ik ,
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » zo 27 nov, 2016 12:21

Nou lekker dan elke eend die ik compleet doe trek ik het blok los koppen naar een revisie bedrijf nw kleppen er in. Met een beetje pech kan ik dus ook 4 blokken van het afgelopen jaar uit elkaar halen incl mijn eigen blok waar ik pas een big bore heb opgezet. Gelukkig nog een bak vol ouwe kleppen
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Plaats reactie