conflict gaskabelsteun en luchtfiltersteun

TriumphTR7V8
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: do 3 nov, 2016 22:31
Locatie: België

conflict gaskabelsteun en luchtfiltersteun

Bericht door TriumphTR7V8 » vr 18 nov, 2016 22:00

Hallo aan allen,

Vorige week een eerste 2PK-tje gekocht wat wil zeggen dat ik nieuw ben op dit forum.
De auto is een half afgewerkt restauratieproject (bouwjaar 83) en moet nog in elkaar worden gezet, peanuts wanneer je dit zelf gedemonteerd hebt en alles goed hebt bijgehouden. Niet dus, er ontbreken een aantal dingen maar die zijn makkelijk op te sporen via het uitgebreid net voor 2PK. Ik ben echter een probleempje tegengekomen waarvoor ik het antwoord niet terugvind op het net: bij de montage van de gaskabelsteun op de carburator en de luchtfiltersteun op de bouten van de verbinding motor-versnellingsbak blijkt dat de luchtfiltersteun pal voor en tegen de doorgang van de gaskabelsteun staat, ik denk dat ik misschien de verkeerde luchtfilter met steun heb meegekregen want de gaskabelsteun bevindt zich netjes recht voor de gaskabelbevestiging van de carburator. Op het eerste zicht zie ik echter maar één type steun bij de leveranciers, het kan ook zijn dat ik toch ergens iets verkeerd monteer want op 2PK gebied ben ik nog een leek. Wie kan mij helpen? Groetjes, Jurgen.
Afbeelding

[/url]
Laatst gewijzigd door TriumphTR7V8 op vr 18 nov, 2016 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4963
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 18 nov, 2016 22:11

Als je een kunststof luchtfilter hebt is misschien de metalen steun hieronder verkeerd om gemonteerd.
diverse Citroens, wat anders.

TriumphTR7V8
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: do 3 nov, 2016 22:31
Locatie: België

Bericht door TriumphTR7V8 » vr 18 nov, 2016 22:33

Goede avond, bedankt voor het snelle antwoord. Dit heb ik ook even overwogen maar eigenlijk is er maar één manier om de steun te monteren gezien er aan de metalen beugel bovenaan een lip is geplooid wat maakt dat je hem niet andersom kan zetten...
ik heb er zonet een foto bijgevoegd om het verhaal wat duidelijker te maken.

Greetings, Jurgen.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » vr 18 nov, 2016 22:37

De beugel zit verkeerd om aan het luchtfilter. De andere poot is schuin.

TriumphTR7V8
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: do 3 nov, 2016 22:31
Locatie: België

Bericht door TriumphTR7V8 » vr 18 nov, 2016 22:45

Zit de beugel dan aan de buitenkant bevestigd van het luchtfilter? Want als ik hem zou omdraaien en terug aan de binnenzijde zou monteren dan zou de omgeplooide bovenkant van de beugel in de weg zitten. Nogmaals ik heb deze onderdelen er los bijgekregen en weet dus niet wat correct is en wat niet, de toestand van de boutjes van de beugel en de viezigheid eromheen duiden toch op een vroegere montage op deze wijze, misschien op deze wijze op een ander type motor?

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 19 nov, 2016 09:17

Luchtfilterhuis is origineel voorzien van speednuts waar je een zelftapper op schroeft.
Dan gaat het gewoon passen.
Kan niet missen!
Het is wat Thijs zegt hij zit nu verkeerd om.

Succes met je project!!

TriumphTR7V8
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: do 3 nov, 2016 22:31
Locatie: België

Bericht door TriumphTR7V8 » zo 20 nov, 2016 19:37

Vandaag de situatie nog even bekeken en er is blijkbaar geen andere mogelijkheid om de steun van de luchtfilter te monteren, zie volgende foto's

[URL=http://s1096.photobucket.com/user/ ... .jpg[/img]
[/url]Afbeelding
[URL=http://s1096.photobucket.com/user/ ... .jpg[/img]
[/url]Afbeelding

indien ik de steun zou omdraaien komt hij inderdaad niet meer voor de steun van de gaskabel maar dan staat het luchtfilter niet recht voor de carburator staat de filter ook te kort op de carburator door de kromming in de steun. Volgens mij is één van de twee onderdelen niet het juiste, of de luchtfiltersteun of de gaskabelsteun.

Groeten, Jurgen.

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » zo 20 nov, 2016 21:20

Ik heb ook eens een Eend met een 'verkeerde' gaskabelsteun gehad.

Later bleek ook de carburateur wat afwijkend te zijn.

Geloof dat ik toen wat bijgebogen en van die steun geslepen heb.

Niemand weet wat er in die ...tig jaar aan Dyane, Ami of Mehari onderdelen opgeschroefd is....
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 20 nov, 2016 21:31

ooo wacht even, dat is geen originele steun....

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 20 nov, 2016 21:34

heb even in jouw fotobucket gekeken.
is wel origineel denk ik

vermoed dat eea niet op elkaar is afgestemd, je hebt ook twee verschillende maten gaskabelsteunen....

helaas zit je niet in de buurt...

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 631
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » ma 21 nov, 2016 07:40

Heb met de opbouw van mijn zwarte ook zo "klem" gezeten, maar alles paste toch wel...zo'n dik vet "oh, ja" moment, kijk vanavond even onder de kap...
Maar denk dat alle onderdelen wel kloppen.

P.s. mogelijk wel in de buurt? (Breda)?
onder druk wordt alles vloeibaar

TriumphTR7V8
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: do 3 nov, 2016 22:31
Locatie: België

Bericht door TriumphTR7V8 » ma 21 nov, 2016 20:59

Hallo again,

idd, volgens mij is één van de twee steuntjes niet het correcte exemplaar en dat kan ook wel want waar ik de eend heb gehaald had men er nog enkele staan en heeft men die ook af en toe gerestaureerd, was nu een garage opkuis en ik denk dat men gauw-gauw wat onderdelen bij elkaar heeft gegooid. Een duidelijke foto van een correcte situatie zou kunnen helpen maar wat nog meer zou kunnen helpen is de lengte van de gaskabelsteun te weten, zo kan ik vergelijken met wat ik heb.

ik mis ook nog wat onderdelen om de kap vooraan te sluiten maar ik weet niet wat ik zelf heb als systeem: aan de buitenkant zijn twee haakjes voorzien boven het voorraam maar ik heb er ook een beugel bijgekregen voor aan de binnenkant maar daar mis dan weer de bevestigingspunten voor, op de kap zelf zijn aan vooraan aan de binnenkant twee dikke pinnen gemonteerd dus ik denk dat ik een binnensluiter heb? (staan de haakjes aan de buitenkant op alle wagens?)

veel vragen tegelijk en er zullen er zeker nog wel volgen, bv waar kan ik een goede manuel downloaden?

groetjes, Jurgen

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 631
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » ma 21 nov, 2016 21:36

Zoals belooft de fotos:
Van achteruit gezien:
Afbeelding

Dan 2 van vooraf gezien:

Afbeelding

Afbeelding

Dus, ja beugel is wel wat anders...denk nu toch ook dat je een ander beugel moet hebben.
onder druk wordt alles vloeibaar

TriumphTR7V8
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: do 3 nov, 2016 22:31
Locatie: België

Bericht door TriumphTR7V8 » ma 21 nov, 2016 22:00

Hey, bedankt voor de duidelijke foto's, één foto zegt meer dan... Wanneer ik de steun van de luchtfilter zie die jij hebt dan begrijp ik ook de reactie van de anderen op dit forum. De kromming staat inderdaad aan de zijde van de gaskabel en tegelijk leunt de steun naar voor richting carburator. Bij mij is dat laatste ook het geval alleen dat de kromming aan de andere kant zit, zonder de gaskabel past mijn filter netjes aan de carburator. De fout zit hem dus in de steun van de luchtfilter, tijd dus om een andere te bestellen. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid: van welke wagen of model of type komt mijn filter met steun dan wel, een vraagje voor de puristen?

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 631
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » ma 21 nov, 2016 22:18

Hij komt van een samengestelde eend blok is van een van 1986 (s6) blokje... Rest en waarschijnlijk de beugel van een van 1984.
onder druk wordt alles vloeibaar

Plaats reactie