zelfmoordeuren beveiligen

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

zelfmoordeuren beveiligen

Bericht door ami6 » vr 23 dec, 2016 20:29

Hallo,

onlangs discussie gehad met mede 2cv rijders over zelfmoordeuren, mederijders rijden met 2cv6 dus gewone deurtjes maar
blijkbaar hebben die zelfmoordeurtjes een eigen wil en kunnen ze tijdens het rijden opengaan zonder dat ze gevraagd worden...typisch 2cv! :-))

ik moet zeggen ; ik controleer steeds twee maal od m'n zelfmoordeuren dicht zijn en ik heb er niet steeds alle vertrouwen in, je ziet de slotvanger schuren in de bochten! alweer, typisch 2cv!

hebben jullie een nette en makkelijke manier om deze deurtjes te "beveiligen" tijdens het rijden?

Thank's!

oli.

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » vr 23 dec, 2016 21:20

Ik haak een stoelrubber bij als ik ben ingestapt :)
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 23 dec, 2016 22:27

bij mij is 2 weken geleden een deurtje open gevlogen op de autoweg.... gelukkig weinig schade. Maar je schrikt behoorlijk. Iemand anders had mijn voordeur dicht gemaakt en niet goed. Normaal doe ik het zelf en zorg dat ik het slot goed inhaak achter de stijl.
Er waren vroeger accessoires van dikke draad die je in de neus van het slot monteerde die als 2e slotvanger fungeerden. En er waren in de jaren 50 mensen die een haakje op de deur monteerden. Andere optie dubbele sloten zoals op de Dagonet eenden. Maar dan moet je gaan ombouwen.
diverse Citroens, wat anders.

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » vr 23 dec, 2016 23:32

Hallo,

ik zie aan de reakties dat het dus wel degelijk gebeurt, ...
je tuimelt niet uit de wagen, maar als de deur tegen de zijkant aan klapt...een geplooide scharnier, geplooide deur en een flinke deuk in de zijkant...
Mocht er iemand een schets/foto hebben van een veilige en handige oplossing...een zetelelastiekje lijkt mze net iets te weinig.. :)

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » za 24 dec, 2016 07:41

De Belgische productie (en die we dus hier in NL hadden) hadden nog een extra slotvanger op de a-stijl. Een redelijk eenvoudig na te maken plaatje. In het boek van Vincent Beyaert staat een goede foto.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » za 24 dec, 2016 08:56

engbokho schreef:De Belgische productie (en die we dus hier in NL hadden) hadden nog een extra slotvanger op de a-stijl. Een redelijk eenvoudig na te maken plaatje. In het boek van Vincent Beyaert staat een goede foto.
Ben jammer genoeg niet in het bezit van het boek, iemand een plaatje aub?

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 24 dec, 2016 10:21

je tuimelt alleen uit de wagen als probeert die deur te pakken
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie