2cv.nl forum index 2cv.nl
2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
 
 RegistreerRegistreer 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen MapMap 
 MarktMarkt ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zeer groot onderhoud aan Rode Eend
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Restauraties en verbouwingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AZL57
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 2-9-2007
Berichten: 3876
Woonplaats: kerkrade

BerichtGeplaatst: Wo 4 Jan, 2017 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

er is een licht maatverschil tussen in en uitlaat seal voor zover ik weet. Ik heb er laatst ook gemonteerd en met de schuifmaat gemeten. Ze lieten zich zo goed monteren. En ik heb nog geen klachten gehoord van de 2cv eigenaar. Laughing
_________________
diverse Citroens, wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 16-2-2014
Berichten: 288
Woonplaats: stevensweert

BerichtGeplaatst: Wo 4 Jan, 2017 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

de groene klepseals kun je op beide kleppen monteren. de witte passen alleen op de uitlaat of inlaatklep( zul je even moeten meten) . ik snap ook niet waarom er niet gewoon 4 van die groene in de set zitten als het toch niet uitmaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 6-6-2007
Berichten: 1551
Woonplaats: Wijchen

BerichtGeplaatst: Wo 4 Jan, 2017 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

De klepstelen hebben verschillende diameters en dus ook de klepseals.
De steel van de inlaatklep is 8 mm en van de uitlaat 8,5 mm.
_________________
Schultenbräu das ist mein Bier !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 16-2-2014
Berichten: 288
Woonplaats: stevensweert

BerichtGeplaatst: Wo 4 Jan, 2017 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Boudewijn de groene zijn flexibel . Je kunt er zelfs niet de diameter van meten omdat ze direct vervormen zo flexibel zijn ze. Ik heb het vorig jaar nagevraagd bij de eendenboer waar ik de pakkingset heb gekocht. In sommige sets zitten wel 4 groene klepseals.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2128
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Wo 4 Jan, 2017 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, de andere kop is nu ook klaar.

Mijn theorie dat de uitlaatklep juist de witte seal moest hebben ging niet op.
De witte bijgevoegde seal is voor de dunne klep, dit is de inlaat.
Dus nu op alle kleppen de groene seal gezet.
Het is me een raadsel waarom er nu nog verschillende seals in zitten.
Dit geeft alleen maar fouten en verwarring.

De brilrubbers zij nu ook anders trouwens.
De verbinding tussen de twee rubbers is weg, dus geen brilletje meer...

Ik heb de kop er trouwens af gekregen door de cilinder over een houten paaltje te laten zakken en daarmee op de grond te stampen.
Er bleek uitlaatpakking tussen te zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2128
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Za 7 Jan, 2017 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

Zo het blok zit weer in elkaar, tenminste zo ver als lukt zonder koelbeplating.
Die heb ik nog niet terug van de poedercoater.

Bij de oliekoeler viel het me op dat het allemaal net niet lekker past, je moet de aluminium leidingen wat buigen om op de juiste plaats te krijgen.
Er zaten vier O-ringen bij... Wat ik daar mee moet is me een raadsel.
Gelukkig zaten in n de pakkingset de gewone rubber busjes. Die dus maar gebruikt.

Het viel me trouwens ook op dat de seal van de krukas aan de vliegwiel zijde van een wat zachter materiaal lijkt te zijn.
Ik kreeg het met moeite op de plaats doordat de binnenzijde van de seal niet echt meewerkte en de neiging had dubbel te vouwen.

Nu het spruitstuk en carburateur eens demonteren en opkalefateren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2128
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Za 7 Jan, 2017 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de visueel ingestelden onder ons een paar plaatjes:


Krukas en nokkenas geplaatst en goed gelet op de markeringstekens.


Beetje lijm, anders valt ie uit elkaar....


Alles even op het juiste moment natrekken.
Steeds denk je weer dat je te weinig pakking hebt aangebracht maar er prut toch altijd weer een beetje uit...




En zo staat het er nu bij (te wachten op de koelkappen).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 7-9-2010
Berichten: 1242
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Za 7 Jan, 2017 17:45    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi!!

Heb je zo' n ultrasoon ding voor de carb?

Kreeg gister bericht dat het chassis klaar is. Die zal ik van de week eens ophalen en dan volgend weekend met de montage beginnen.

Gr rob
_________________
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2128
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Zo 8 Jan, 2017 00:51    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas heb ik niet zo'n ultrasoon geval maar ik bedenk me net dat mijn broer er wel 1 heeft.
Ik zal eens even informeren.
Ja, mooi dat het chassis klaar is.
De opbouw kan nu echt beginnen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 22-3-2012
Berichten: 387
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Zo 15 Jan, 2017 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

let op met ultrasoon sommige apparaten worden best warm dacht dat het niet boven 50 graden mag komen
_________________
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster


Geregistreerd op: 7-9-2010
Berichten: 1242
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Di 17 Jan, 2017 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

terug van de straler:






ik ga nooit meer dagen in de weer met een roterende staalborstel, dan ontvetten, epoxy spuiten, nat schuren, drogen en dan afspuiten. gewoon wegbrengen en ophalen.

Gr Rob
_________________
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TB
Moderator


Geregistreerd op: 17-5-2004
Berichten: 3475
Woonplaats: Zuid Holland

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jan, 2017 08:00    Onderwerp: Reageer met quote

Die ervaring heb ik ook. Niet meer met staalborstels en schuurpapier rommelen. Hier in de buurt is een bedrijf waar je zelf je spullen kunt stralen, veel makkelijker en mooier resultaat.
_________________
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Mercedes Benz C180k Estate Avantgarde AMG
Honda NC700S - 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2128
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jan, 2017 11:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe dat al jaren. Gewoon naar de poedercoater brengen.
Ook bij velgen is het haast niet netjes te krijgen zelf terwijl stralen en poedercoaten helemaal niet zo duur is.

Ziet er goed uit Rob!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thijs
Heavy user
Heavy user


Geregistreerd op: 14-1-2011
Berichten: 2128
Woonplaats: Drachten en omkriten

BerichtGeplaatst: Vr 20 Jan, 2017 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

De carburateur is weer schoon en met nieuwe pakkingen in elkaar gezet.
Ik mis alleen de buitenste veer op de gasklep-as. die was gebroken.

Wonderlijk genoeg had ik in mijn carburateur-renovatiesetje nu zelfs 1 sproeier die qua maat overeen kwam met de oude sproeier.
Er zat nu ook een veertje in voor de chokeklep maar die had ik natuurlijk niet kapot.
En deze keer had ik er zelfs twee voetpakkingen in zitten.
Blijkbaar heeft iemand eens gekeken wat je nou eigenlijk echt nodig hebt.

Er is wel een rond rubbertje over waarvan ik geen idee hebt waar ik die moet laten.

Nu is het wachten op de koelbeplating van de poedercoater zodat het spruitstuk er weer op kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster


Geregistreerd op: 22-3-2012
Berichten: 387
Woonplaats: Zwolle

BerichtGeplaatst: Za 21 Jan, 2017 11:56    Onderwerp: Reageer met quote

dat kleine ronde rubber hoort in de acceleratie sproeier heet dat ding geloof ik dat messing ding met dat staafje/krom buisje er aan waar een straaltje benzine uit komt. die kan er uit. duim er op dan met een schroevendraaier onder dat buisje beetje hevelen. Heb nog nooit echt een goeie manier gevonden soms zit dat ding los wip je 'm er zo uit als i vast zit laat ik hem zitten. buisje breekt snel
_________________
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    2cv.nl forum index -> Restauraties en verbouwingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group